Onze organisatie

Het verhaal van Interpolis

Interpolis behoort als maatschappelijke, coöperatieve organisatie tot een van de meest toonaangevende financiële dienstverleners van Nederland. Begin jaren 90 introduceerden we ‘Glashelder’, onze belofte om verzekeren minder complex te maken. Interpolis gelooft dat minder complexiteit ieders leven meer waardevol maakt. In 2017 gingen we daarin een stapje verder. We maakten de stap van het minder complex maken van verzekeren naar het minder complex maken van de levens van mensen. Dit doen we door mensen bewust te maken van waar het echt om gaat in het leven. En door oplossingen te bieden voor wat er echt toe doet. We helpen mensen en bedrijven te focussen op wat echt belangrijk is.

Focus op wat echt belangrijk is
Met gerichte vernieuwingen wil Interpolis impact maken op levens van mensen en bijdragen aan het oplossen van maatschappelijke problemen. We helpen mensen zelfredzaam te zijn. Zodat zij vanuit eigen kracht hun leven vormgeven, plannen maken voor de toekomst en genieten van vandaag. Tegenslagen die het leven ontwrichten, passen daar niet bij. We zoeken daarom altijd naar slimme oplossingen die dit voorkomen. En als er dan toch een keer tegenslag is, helpen we op een excellente en snelle wijze.

Slimme oplossingen bedenken we samen met klanten en partners, door te leren en te experimenteren. Want dat is volgens ons de coöperatie van nu. ‘Kan niet’ bestaat niet bij ons. We zijn ervan overtuigd dat als het bedacht kan worden, het ook te realiseren is. Zo kunnen klanten vol vertrouwen in het leven staan.
Jongen met zijn oma in een geparkeerde auto

We stimuleren verantwoordelijk gedrag

Voorkomen is beter dan verzekeren. Daarom bieden we slimme oplossingen die tegenslagen
voorkomen. Denk aan oplossingen die het verkeer in Nederland veiliger maken, een bijdrage leveren aan een beter klimaat, burn-outklachten onder millennials reduceren en dierenleed door stalbranden uitbannen. Met deze oplossingen stimuleren we het verantwoordelijk gedrag van onze klanten. Dit helpt hen om zelfredzaam te zijn en tegelijkertijd draagt het bij aan het oplossen van maatschappelijke problemen.

Een greep uit onze slimme oplossingen:
  • Veilig in het verkeer
    We hebben de ambitie om het verkeer in Nederland veiliger te maken en ongevallen te voorkomen. Onze AutoModus app verhindert u om de telefoon te gebruiken achter het stuur, waardoor u niet wordt afgeleid en weer veilig bij uw dierbaren thuiskomt.
  • Een huis dat veilig voelt
    Jaarlijks zijn veel Nederlanders slachtoffer van inbraak. We willen dit aantal terugbrengen en het veiligheidsgevoel van onze klanten vergroten. Onze Inbraakbarometer waarschuwt als er een verhoogd inbraakrisico in uw wijk is.
  • Groene daken als duurzame oplossing
    De kans op extreem weer verdubbelde de afgelopen 5 jaar. Steeds vaker valt er veel regen in korte tijd. De druk op riolen en daken neemt daardoor toe. En dit zorgt voor meer schade aan daken. Ons groene dak is een oplossing die dit helpt te voorkomen en maakt de buurt ook nog eens groener.
  • Verminderen van burn-outklachten onder millennials
    Het aantal burn-out gerelateerde klachten onder millennials is de afgelopen jaren flink gestegen. Om millennials te helpen bij het vroegtijdig herkennen en erkennen van burn-outklachten, ontwikkelden we de app Chiller. Deze app helpt gebruikers om via inzichten, opdrachten en laagdrempelig contact met een online psycholoog burn-out uitlokkend gedrag aan te pakken.
  • Bewust van de risico’s van vandaag
    De digitalisering van het bedrijfsleven gaat snel. Ondernemers krijgen daardoor steeds meer te maken met cyberrisico’s, zoals hacks en virussen. We vergroten de digitale weerbaarheid van bedrijven, om te voorkomen dat data op straat komen te liggen. Het creëren van bewustwording is daarin een belangrijke stap. Dit gebeurt onder andere door het organiseren van cyber-events.
Lees meer over onze slimme oplossingen en diensten.

Het Interpolis Glashelder Klantpanel: wat vindt u belangrijk? 

Heeft u ideeën over hoe wij onze klanten beter kunnen helpen? Dan willen we u graag in het Interpolis Glashelder Klantpanel! Doe mee wanneer het u uitkomt. Zonder enige verplichting. Natuurlijk delen we de resultaten met u. Zo weet u precies wat we met uw ideeën doen. Help ons om onze slimme oplossingen, producten en diensten nog beter en nuttiger voor u te maken.

Ons beleid

  • We zijn graag helder over ons beleggingsbeleid. In het beleggingsbeleid Interpolis leest u welk beleggingsbeleid wij voeren.
  • Wij maken onderdeel uit van Achmea B.V. Achmea houdt in haar beloningsbeleid rekening met duurzaamheidsaspecten. U leest hier meer over op Achmea.nl.
  • Wij zijn verplicht te controleren of een declaratie voor zorg terecht is: heeft de zorg plaatsgevonden en was de zorg zelf terecht? Hoe we deze zogenaamde ‘materiële controle’ uitvoeren, leest u in het algemeen controleplan materiële controle.