In 3 stappen naar een oplossing

Verzamel alle gegevens

Zoek de factuur van de boeking(en) erbij. En daarnaast een annuleringsnota zodat we de kosten kunnen bekijken.

Icoontje vergrootglas

Wat is er gebeurd?

Vertel ons wat er is gebeurd? Dit kan 24/7 online of via de Interpolis app. Gewoon wanneer het u uitkomt. Wij nemen daarna contact met u op. U mag ons natuurlijk ook bellen. Wij helpen u graag.

Icoontje  tafelbel

Wij regelen de vergoeding

Samen kijken we naar een oplossing voor u. En welke stappen we daarvoor gaan nemen.

Icoontje duim omhoog

Wilt u weten of uw annulering verzekerd is?

Dat begrijpen wij heel goed. We leggen u daarom uit wanneer uw annulering wel en niet verzekerd is.

U kiest zelf hoe u de schade bij ons meldt

Online melden

U kunt eenvoudig uw schade online melden. En wanneer het u uitkomt. Wel zo fijn.

Interpolis app

Download de app op uw smartphone. Zo meldt u uw schade waar en wanneer u maar wilt.

Telefonisch melden

Wij zitten klaar voor u. Ook als u vragen hebt over uw schade.

Spoed?

Neem meteen contact op met onze schadeafdeling als u niet meer veilig woont.

Wat betaalt Interpolis als u moet annuleren?

Wat we betalen, hangt af van de situatie. Moet u uw hele reis annuleren of alleen een onderdeel van de reis? Gaat het om een vliegticket, festival of theatervoorstelling? Misschien moet u uw reis eerder afbreken, dan betalen we een vergoeding per dag.

Veelgestelde vragen

Ik boekte bij mijn reis een aantal excursies, zijn die verzekerd op de annuleringsverzekering?
Kosten van excursies en uitstapjes zijn verzekerd als u deze al in Nederland geboekt heeft. Heeft u excursies of uitstapjes ter plaatse geboekt en kunt u daar niet aan deelnemen? Dan zijn de kosten daarvan niet verzekerd.
Ik heb mijn verzekering afgesloten na het boeken van mijn reis, is deze reis wel verzekerd?
Uw reis is verzekerd als u de annuleringsverzekering binnen 14 dagen na boeking van de reis afgesloten heeft. Heeft u de verzekering later gesloten? Dan is de eerder geboekte reis niet verzekerd.
Ik heb veel vertraging gehad op de heenreis, krijg ik hiervoor een vergoeding op de annuleringsverzekering?

Wij betalen de gemiste vakantiedagen bij een vertraging van meer dan 8 uur op de heenreis. En als deze vertraging is opgelopen met de trein, bus, boot of vliegtuig. Hierbij geldt dat dit alleen verzekerd is als u en de vervoersmaatschappij of de reisorganisatie hier niks aan kunnen doen. Denk bijvoorbeeld aan vertraging van uw vliegtuig door slecht weer of door stakingen van personen buiten uw reisorganisatie of vervoersmaatschappij.

Heeft u vertraging omdat u uw vlucht miste, bijvoorbeeld doordat u in een file terecht kwam? Of heeft u vertraging door een technisch mankement van het vliegtuig? Dan is dit niet verzekerd op de annuleringsverzekering.

Is uw reisorganisatie of luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk voor uw vertraging? Dan kunt u het beste met hen contact opnemen. Meer informatie hierover vindt u op www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl.

Mag ik mijn reis annuleren of moet ik eerst met Interpolis contact opnemen?
U mag de reis al annuleren voordat u contact met ons op neemt. Wij garanderen alleen niet of wij de reiskosten ook gaan betalen. Het is daarom verstandig om eerst contact met ons op te nemen als u twijfelt of de reden van uw annulering verzekerd is.
Mijn reisgenoot moet annuleren of eerder naar huis, wat nu?

Moet uw reisgenoot om een verzekerde reden zijn reis annuleren of breekt hij vanwege een verzekerde reden zijn reis af? Dan is dit ook voor u verzekerd als u samen met hem of haar heen en terug zou reizen. Uw reisgenoot moet dan wel een eigen annuleringsverzekering hebben waarop dit ook verzekerd is. Heeft uw reisgenoot deze verzekering niet? Dan bent u ook niet verzekerd.


Ik heb met anderen een huisje geboekt, maar 1 van hen wordt ziek, wat nu? 
Is uw reisgenoot verzekerd op uw polis? Dan kijken we naar het advies van de arts. Als de arts aangeeft dat de reis vanwege medische klachten niet door kan gaan dan zijn de kosten voor de annulering van de reis verzekerd. U ontvangt dan de annuleringskosten voor iedereen die mee op reis zou gaan én die is meeverzekerd op uw verzekering.

Wat heb ik nodig om mijn annulering of vervroegde terugkomst te melden?
We hebben de gegevens nodig van uw reis:
  • Naam (reis)organisatie, vervoersmaatschappij of touroperator
  • Boekingsdatum
  • Reisperiode
  • Reissom
  • Bestemming
  • Reden van annulering of vervroegde terugkomst
  • Annuleringsnota, deze krijgt u van uw reisorganisatie, vervoersmaatschappij of touroperator

Ik heb zelf een reis samengesteld, wat hebben jullie nodig als ik deze reis annuleer? 
Naast de basisinformatie zoals de boekingsdatum, reisperiode en reisbestemming is in dit geval met name de reissom belangrijk. Graag willen we weten uit welke onderdelen de reis bestaat en wat de kosten hiervoor zijn. Van elk geboekte onderdeel ontvangt u van de reisorganisatie een annuleringsbevestiging waar op staat wat de overgebleven kosten zijn.


Ik kan de reis misschien omboeken in plaats van annuleren, wat hebben jullie nodig? 
Ook hier geldt dat we de basis informatie nodig hebben zoals de boekingsdatum, reisperiode, reisbestemming en reissom. Wij betalen de kosten die op het omboekingsbewijs staan dat u ontvangt van uw reisorganisatie.