In 3 stappen naar een oplossing

1. Verzamel alle gegevens

Zoek de factuur van de boeking(en) erbij. En daarnaast een annuleringsnota zodat we de kosten kunnen bekijken.

Icoontje vergrootglas

2. Wat is er gebeurd?

Vertel ons wat er is gebeurd. Dit kan 24/7 online of via de Interpolis app. Gewoon wanneer het jou uitkomt. Wij nemen daarna contact met je op. Je mag ons natuurlijk ook bellen. Wij helpen je graag.

Icoontje  tafelbel

3. Wij regelen de vergoeding

Samen kijken we naar een oplossing voor jou. En welke stappen we daarvoor gaan nemen.

Icoontje duim omhoog
Wil je weten of jouw annulering verzekerd is?

Dat begrijpen wij heel goed. We leggen je daarom uit wanneer jouw annulering wel en niet verzekerd is. 

Koppel meldt schade op vliegveld | Schade aan op reis, wat nu? | Interpolis

Wat betaalt Interpolis als je moet annuleren?

Wat we betalen, hangt af van de situatie. Moet je jouw hele reis annuleren of alleen een onderdeel van de reis? Gaat het om een vliegticket, festival of theatervoorstelling? Misschien moet je jouw reis eerder afbreken, dan betalen we een vergoeding per dag.

Jij kiest hoe je de schade bij ons meldt

Melden via onze app
24/7 beschikbaar.
Download de app op je smartphone. En maak een melding waar en wanneer je wilt.
24/7 beschikbaar. Wij reageren meestal binnen 48 uur.  
Online melden
24/7 beschikbaar.
Eenvoudig online een melding maken. En wanneer het jou uitkomt. 
24/7 beschikbaar. Wij reageren meestal binnen 48 uur.
Bel ons
Vandaag bereikbaar tot 18.00 uur.
Voor vragen over je schade of het persoonlijk melden van je schade. Wij helpen je graag. 
013 580 12 34 Op dit moment is het erg druk aan de telefoon.
Lokaal tarief. Bekijk het keuzemenu.
Alarmcentrale
Alleen voor noodgevallen.
Voor hulp of spoedeisende gezondheidszorg in het buitenland en bij pech onderweg.
24/7 bereikbaar (lokaal tarief).

Veelgestelde vragen

Zijn de kosten van excursies ook verzekerd op de annuleringsverzekering?
Kosten van excursies en uitstapjes zijn verzekerd als je deze al in Nederland geboekt hebt. Heb je excursies of uitstapjes ter plaatse geboekt? Dan zijn de kosten daarvan niet verzekerd.
Op welk moment moet ik de annuleringsverzekering afsluiten?

Doorlopende annuleringsverzekering
Sluit de verzekering af voordat je een reis gaat boeken of anders uiterlijk binnen 14 dagen na boeking van de reis. Sluit je de annuleringsverzekering langer dan 14 dagen na boeking van de reis af? Dan ben je voor deze reis niet verzekerd. Je bent wel verzekerd voor reizen die hierna worden geboekt.

Kortlopende annuleringsverzekering
Sluit de verzekering zo snel mogelijk af. Je bent namelijk alleen verzekerd als het gaat om een onverwachte gebeurtenis tijdens de looptijd van de verzekering. Je bent niet verzekerd als je de reis annuleert vanwege een ziekte of andere situatie die al bekend was vóór of op de ingangsdatum van de verzekering.

Ik heb veel vertraging gehad op de heenreis, krijg ik hiervoor een vergoeding op de annuleringsverzekering?

Reis je met de trein, bus, boot of met het vliegtuig? En wordt de vertraging veroorzaakt door een natuurramp of door een stakings-, stiptheids-, protest- of solidariteitsactie? En kunnen de vervoersorganisatie en reisorganisatie niets aan de vertraging doen? Dan heb je recht op een vergoeding van je gemiste vakantiedagen als de vertraging meer dan 8 uur bedraagt. Denk bijvoorbeeld aan vertraging van je vliegtuig door slecht weer of door stakingen van personen buiten je reisorganisatie of vervoersmaatschappij.

 

Heb je vertraging omdat je jouw vlucht miste, bijvoorbeeld doordat je in een file terecht kwam? Of heb je vertraging door een technisch mankement van het vliegtuig? Dan is dit niet verzekerd op de annuleringsverzekering.

 

Is je reisorganisatie of luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk voor je vertraging? Dan kun je het beste met hen contact opnemen. Meer informatie hierover vind je op www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl.

Mag ik mijn reis annuleren of moet ik eerst met Interpolis contact hebben?

Weet je zeker dat je geen gebruik gaat maken van je boeking? Dan vragen we je om zo snel mogelijk te annuleren. Daarmee voorkom je (onnodig) hoge annuleringskosten voor jou of ons.

 

Twijfel je of de reden van je annulering verzekerd is? En wil je eerst zeker weten dat je de kosten terugkrijgt? Wacht dan met annuleren tot je contact met ons hebt gehad.

Mijn reisgenoot moet annuleren of eerder naar huis, wat nu?

Moet je reisgenoot om een verzekerde reden zijn reis annuleren of breekt hij vanwege een verzekerde reden zijn reis af? Dan is dit ook voor jou verzekerd als je samen met hem of haar heen en terug zou reizen. Je reisgenoot moet dan wel een eigen annuleringsverzekering hebben waarop dit ook verzekerd is. Heeft je reisgenoot deze verzekering niet? Dan ben je ook niet verzekerd.


Ik heb met anderen een huisje geboekt, maar 1 van hen wordt ziek, wat nu? 
Is je reisgenoot verzekerd op jouw polis? Dan kijken we naar het advies van de arts. Als de arts aangeeft dat de reis vanwege medische klachten niet door kan gaan dan zijn de kosten voor de annulering van de reis verzekerd. Je ontvangt dan de annuleringskosten voor iedereen die mee op reis zou gaan én die is meeverzekerd op jouw verzekering.

Wat heb ik nodig om mijn annulering of vervroegde terugkomst te melden?
We hebben de gegevens nodig van jouw reis:
  • Naam (reis)organisatie, vervoersmaatschappij of touroperator
  • Boekingsdatum
  • Reisperiode
  • Reissom
  • Bestemming
  • Reden van annulering of vervroegde terugkomst
  • Annuleringsnota, deze krijg je van je reisorganisatie, vervoersmaatschappij of touroperator

Ik heb zelf een reis samengesteld, wat hebben jullie nodig als ik deze reis annuleer? 
Naast de basisinformatie zoals de boekingsdatum, reisperiode en reisbestemming is in dit geval met name de reissom belangrijk. Graag willen we weten uit welke onderdelen de reis bestaat en wat de kosten hiervoor zijn. Van elk geboekte onderdeel ontvang je van de reisorganisatie een annuleringsbevestiging waar op staat wat de overgebleven kosten zijn.


Ik kan de reis misschien omboeken in plaats van annuleren, wat hebben jullie nodig? 
Ook hier geldt dat we de basis informatie nodig hebben zoals de boekingsdatum, reisperiode, reisbestemming en reissom. Wij betalen de kosten die op het omboekingsbewijs staan dat je ontvangt van je reisorganisatie.