In 3 stappen naar een oplossing

Doe aangifte bij de politie

Doe dit zo snel mogelijk. Meld daarna je auto als gesloten bij de RDW via Stichting Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit. Houd je kentekenbewijs, meldcode (de laatste 4 cijfers van uw chassisnummer) en groene kaart bij de hand.

Icoontje vergrootglas

Meld de diefstal bij ons

Dit kan 24/7 online of via de Interpolis app. Gewoon wanneer het je uitkomt. Wij nemen daarna contact met je op. Je mag ons natuurlijk ook bellen. Wij helpen je graag.

Icoontje  tafelbel

Na 20 dagen betalen wij de waarde van je auto

Wordt je auto binnen 20 dagen teruggevonden? Dan krijg je jouw auto terug. Wordt je auto daarna teruggevonden? Dan is je auto eigendom van Interpolis.

Icoontje duim omhoog

Wat betaalt Interpolis bij diefstal van mijn auto?

Je had de auto korter dan 3 jaar
Je krijgt de volledige aanschafwaarde terug als je auto binnen 3 jaar vanaf de koopdatum gestolen wordt.
Behalve als je auto meer dan € 50.000,- kostte. Dan betalen we de dagwaarde plus 10%, tot maximaal het aankoopbedrag.

Je had de auto langer dan 3 jaar

Wij betalen de dagwaarde van je auto. Dit is het bedrag dat de auto direct voor de schade waard was.

Autodiefstal in het buitenland

  • Doe bij diefstal in het buitenland aangifte bij de politie in het land waar je auto is gestolen.
  • Bewaar een kopie van het proces-verbaal.
  • Neem contact op met de Interpolis Alarmcentrale via telefoonnummer 013 462 04 62.
  • Meld bij terugkomst in Nederland de diefstal bij de Nederlandse politie met de kopie van het buitenlandse proces-verbaal.
Wil je weten of je auto verzekerd is?

Dat begrijpen wij heel goed. We leggen je daarom uit wanneer schade of diefstal wel en niet verzekerd is. 

Jij kiest hoe je de schade bij ons meldt

Soms kunnen we schade direct oplossen. In andere gevallen nemen we eerst contact met je op.
Melden via onze app
24/7 beschikbaar.
Download de app op je smartphone. En maak een melding waar en wanneer je wilt.
24/7 beschikbaar. Wij reageren meestal binnen 48 uur.  
Online melden
24/7 beschikbaar.
Eenvoudig online een melding maken. En wanneer het jou uitkomt. 
24/7 beschikbaar. Wij reageren meestal binnen 48 uur.
Bel ons
Morgen bereikbaar vanaf 8.00 uur.
Voor vragen over je schade of het persoonlijk melden van je schade. Wij helpen je graag. 
013 580 12 34 Op dit moment is het erg druk aan de telefoon.
Lokaal tarief. Bekijk het keuzemenu.

Veelgestelde vragen

Wanneer betaalt Interpolis de waarde van mijn auto?

Bij een gestolen auto houden wij een termijn van 20 dagen aan. We beginnen met tellen vanaf het moment dat je de schade bij ons meldt. Na 20 dagen betalen wij de aanschafwaarde of dagwaarde van jouw auto. We stoppen je autoverzekering 1 dag na de schadedatum. De premie die je teveel betaalde, krijgt je van ons terug. Tijdens die 20 dagen krijg je € 20,- per dag voor een vervangende auto. Je kunt ook een vervangende auto van ons krijgen. Dan krijgt je geen vergoeding per dag.

Krijg ik een vergoeding voor een vervangende auto?

Als je gebruik maakt van een bij ons aangesloten reparateur krijg je ‘geschikt’ vervangend vervoer. Bijvoorbeeld een leenfiets, huurauto, haal-brengservice of vergoeding voor het openbaar vervoer. We proberen zoveel rekening te houden met je wensen.

 

Wanneer en hoe lang krijg ik vervangend vervoer?

  • Reparatie: zo lang als de reparatie duurt
  • Total loss schade: 5 dagen
  • Diefstal: 20 dagen (vervangend vervoer of vergoeding per dag)
Wanneer kan ik mijn auto ophalen?
Je hoort van de reparateur wanneer je je auto kunt ophalen. Het vervangend vervoer lever je dan weer in. Je kunt weer door.
Als mijn auto wordt teruggevonden binnen 20 dagen, mag ik ervoor kiezen om de auto niet terug te nemen?

Nee. Als je auto wordt teruggevonden, binnen 20 dagen na je melding van de diefstal, krijg je jouw auto terug. Als je auto beschadigd is of gereinigd moet worden regelen we dat voor jou.

Wordt je auto na 20 dagen teruggevonden? Dan is je auto eigendom van Interpolis en betalen wij de aanschafwaarde of dagwaarde van je auto.

Als Interpolis de aanschafwaarde betaalt, hoe moet ik deze dan aantonen?

De aanschafwaarde toont u aan met de originele aanschafnota of met een bankafschrift. De nota is van een merkdealer of een BOVAG-bedrijf.

Kunt u de aanschafwaarde niet aantonen? Of kocht u de auto bij een ander bedrijf of een particulier? Dan krijgt u de dagwaarde vergoed.

Wat betaalt Interpolis als mijn auto total loss of gestolen is en deze schade is verzekerd op mijn verzekering?
Heb je een auto met een aanschafwaarde van € 50.000,- of lager? Dan ontvang je tot en met 36 maanden na aanschaf van de auto het complete aankoopbedrag terug. Dit geldt voor zowel nieuwe als tweedehands auto’s.

Heb je een auto met een aanschafwaarde hoger dan € 50.000,-? Dan ontvang je tot en met 36 maanden na aanschaf van de auto 110% van de dagwaarde terug. Dit geldt voor zowel nieuwe als tweedehands auto’s.

Kun je de aanschafwaarde niet aantonen of is de periode van 36 maanden verstreken? Dan betaalt Interpolis de dagwaarde.

Koos je voor een eigen risico? Dan halen we dit bedrag af van de nieuw- of dagwaarde van je auto.