In 3 stappen naar een oplossing

Doe aangifte bij de politie

Doe dit zo snel mogelijk. Meld daarna je auto als gesloten bij de RDW via Stichting Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit. Houd je kentekenbewijs, meldcode (de laatste 4 cijfers van uw chassisnummer) en groene kaart bij de hand.

Icoontje vergrootglas

Meld de diefstal bij ons

Dit kan 24/7 online of via de Interpolis app. Gewoon wanneer het je uitkomt. Wij nemen daarna contact met je op. Je mag ons natuurlijk ook bellen. Wij helpen je graag.

Icoontje  tafelbel

Na 20 dagen betalen wij de waarde van je auto

Wordt je auto binnen 20 dagen teruggevonden? Dan krijg je jouw auto terug. Wordt je auto daarna teruggevonden? Dan is je auto eigendom van Interpolis.

Icoontje duim omhoog

Wat betaalt Interpolis bij diefstal van mijn auto?

Je had de auto korter dan 3 jaar
Je krijgt de volledige aanschafwaarde terug als je auto binnen 3 jaar vanaf de koopdatum gestolen wordt.
Behalve als je auto meer dan € 50.000,- kostte. Dan betalen we de dagwaarde plus 10%, tot maximaal het aankoopbedrag.

Je had de auto langer dan 3 jaar

Wij betalen de dagwaarde van je auto. Dit is het bedrag dat de auto direct voor de schade waard was.

Autodiefstal in het buitenland

  • Doe bij diefstal in het buitenland aangifte bij de politie in het land waar je auto is gestolen.
  • Bewaar een kopie van het proces-verbaal.
  • Neem contact op met de Interpolis Alarmcentrale via telefoonnummer 013 462 04 62.
  • Meld bij terugkomst in Nederland de diefstal bij de Nederlandse politie met de kopie van het buitenlandse proces-verbaal.
Wil je weten of je auto verzekerd is?

Dat begrijpen wij heel goed. We leggen je daarom uit wanneer schade of diefstal wel en niet verzekerd is. 

Jij kiest hoe je de schade bij ons meldt

Soms kunnen we schade direct oplossen. In andere gevallen nemen we eerst contact met je op.
Melden via onze app
24/7 beschikbaar.
Download de app op je smartphone. En maak een melding waar en wanneer je wilt.
24/7 beschikbaar. Wij reageren meestal binnen 48 uur.  
Online melden
24/7 beschikbaar.
Eenvoudig online een melding maken. En wanneer het jou uitkomt. 
24/7 beschikbaar. Wij reageren meestal binnen 48 uur.
Bel ons
Morgen bereikbaar vanaf 8.00 uur.
Voor vragen over je schade of het persoonlijk melden van je schade. Wij helpen je graag. 
013 580 12 34 Op dit moment is het erg druk aan de telefoon.
Lokaal tarief. Bekijk het keuzemenu.

Veelgestelde vragen

Wanneer betaalt Interpolis de waarde van mijn auto?

Bij een gestolen auto houden wij een termijn van 20 dagen aan. We beginnen met tellen vanaf het moment dat u de schade bij ons meldt.

Na 20 dagen betalen wij de aanschafwaarde of dagwaarde van uw auto. We stoppen uw autoverzekering 1 dag na de schadedatum. De premie die u teveel betaalde, krijgt u van ons terug.

Krijg ik een vergoeding voor een vervangende auto?
U krijgt € 20,- per dag voor een vervangende auto, tot het moment dat de gestolen auto weer terug is. Of tot het moment dat we u betalen. Dit is dus maximaal een vergoeding voor 20 dagen.
U kunt ook een vervangende auto van ons krijgen. Dan krijgt u geen vergoeding per dag.
Als mijn auto wordt teruggevonden binnen 20 dagen, mag ik ervoor kiezen om de auto niet terug te nemen?

Nee. Als uw auto wordt teruggevonden, binnen 20 dagen na uw melding van de diefstal, krijgt u uw auto terug. Als uw auto beschadigd is of gereinigd moet worden regelen we dat voor u.

Wordt uw auto na 20 dagen teruggevonden? Dan is uw auto eigendom van Interpolis en betalen wij de aanschafwaarde of dagwaarde van uw auto.

Als Interpolis de aanschafwaarde betaalt, hoe moet ik deze dan aantonen?

De aanschafwaarde toont u aan met de originele aanschafnota of met een bankafschrift. De nota is van een merkdealer of een BOVAG-bedrijf.

Kunt u de aanschafwaarde niet aantonen? Of kocht u de auto bij een ander bedrijf of een particulier? Dan krijgt u de dagwaarde vergoed.