Ik moest mijn reis annuleren, kwam met vertraging op mijn bestemming aan of moest eerder terugkeren. Wat moet ik doen?

U moest uw reis annuleren, u kwam met vertraging op uw bestemming aan, of u moest eerder terugkeren. Dat vinden wij erg vervelend voor u. We streven ernaar om uw zorgen snel uit handen te nemen. De afhandeling van uw schade bestaat uit 3 stappen.

1. U meldt uw schade bij Interpolis
U kunt bij Interpolis op 2 manieren uw schade melden. Online, via Mijn Interpolis , of telefonisch via telefoonnummer 013 580 12 34. De keuze is aan u. Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar van 9.00 tot 17.00 uur. Bij spoedgevallen buiten openingstijden kunt u ons ook bellen. U wordt dan automatisch doorgeschakeld naar de Interpolis alarmcentrale. Zo staan wij 24 uur per dag, 7 dagen in de week voor u klaar. Wilt u schade melden op uw Kortlopende Annuleringsverzekering? Dan is het niet mogelijk om deze schade online te melden. Meld uw schade in dat geval telefonisch. Als u contact met ons opneemt, vragen we u om de volgende informatie. Het is handig als u deze informatie al bij de hand hebt. Zodat we u in één keer verder kunnen helpen.

Over uw boeking
  • De datum waarop u de reis boekte
  • De volledige reissom
  • Het gedeelte van de reissom dat u niet terugkrijgt van de reisorganisatie. Plus eventuele bevestiging hiervan
  • Het aantal personen dat op het boekingsbewijs staat.
Over uw reis
  • De bestemming en reisperiode
  • De reden van annulering, vertraging of vroegtijdige beëindiging van uw reis
2. Wij informeren u zo snel mogelijk
Meestal laten we u meteen weten of uw schade verzekerd is. Helaas lukt dat niet altijd. In sommige gevallen kan het wat langer duren. Is uw schade verzekerd? Wij maken dan met u afspraken over het vervolg.

3. Wij handelen uw schade af
Wij helpen u verder en zorgen voor de hulp die nodig is. Wij houden u actief op de hoogte over de afhandeling van uw schade. Zo weet u op ieder moment wat de status van uw schade is en wie er aan zet is. Zodra uw schade is afgehandeld krijgt u daar uiteraard bericht van. Glashelder noemen wij dat.