Ik moest mijn reis annuleren, kwam met vertraging op mijn bestemming aan of moest eerder terugkeren. Wat moet ik doen?

Je moest je reis annuleren, je kwam met vertraging op je bestemming aan, of je moest eerder terugkeren. Dat vinden wij erg vervelend voor je. We streven ernaar om je zorgen snel uit handen te nemen. De afhandeling van je schade bestaat uit 3 stappen.


1. Je meldt je schade bij Interpolis
Je kunt bij Interpolis op 2 manieren je schade melden. Online, via Mijn Interpolis, of telefonisch via telefoonnummer 013 580 12 34. De keuze is aan jou. Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar van 8.00 tot 18.00 uur. Bij spoedgevallen buiten openingstijden kun je ons ook bellen. Je wordt dan automatisch doorgeschakeld naar de Interpolis alarmcentrale. Zo staan wij 24 uur per dag, 7 dagen in de week voor je klaar.


Wil je schade melden op je Kortlopende Annuleringsverzekering? Dan is het niet mogelijk om deze schade online te melden. Meld je schade in dat geval telefonisch.


Als je contact met ons opneemt, vragen we je om de volgende informatie. Het is handig als je deze informatie al bij de hand hebt. Zodat we jou in 1 keer verder kunnen helpen.


Over je boeking

  • De datum waarop je de reis boekte.
  • De volledige reissom.
  • Het gedeelte van de reissom dat je niet terugkrijgt van de reisorganisatie. Plus eventuele bevestiging hiervan.
  • Het aantal personen dat op het boekingsbewijs staat.
Over je reis
  • De bestemming en reisperiode.
  • De reden van annulering, vertraging of vroegtijdige beëindiging van je reis.
2. Wij informeren je zo snel mogelijk
Meestal laten we je meteen weten of je schade verzekerd is. Helaas lukt dat niet altijd. In sommige gevallen kan het wat langer duren. Is je schade verzekerd? Wij maken dan met jou afspraken over het vervolg.

3. Wij handelen je schade af
Wij helpen je verder en zorgen voor de hulp die nodig is. Wij houden je actief op de hoogte over de afhandeling van je schade. Zo weet je op ieder moment wat de status van je schade is en wie er aan zet is. Zodra je schade is afgehandeld krijg je daar uiteraard bericht van. Glashelder noemen wij dat.