inline/alertinline/chevron-leftinline/chevron-left-aquainline/chevron-rightinline/chevron-right-aquainline/clearinline/logininline/logoutinline/menu-closeinline/menu-openinline/modal-closeinline/modal-close-whiteinline/next-aquainline/play-largeinline/pointer-moreinline/previous-aquainline/searchinline/social-facebookinline/social-instagraminline/social-linkedininline/social-twitterinline/social-youtube

Ik moest mijn reis annuleren, kwam met vertraging op mijn bestemming aan of moest eerder terugkeren. Wat moet ik doen?

​U moest uw reis annuleren, u kwam met vertraging op uw bestemming aan, of u moest eerder terugkeren. Dat vinden wij erg vervelend voor u. We streven ernaar om uw zorgen snel uit handen te nemen. De afhandeling van uw schade bestaat uit 3 stappen.

1. U meldt uw schade bij Interpolis
U kunt bij Interpolis op 2 manieren uw schade melden. Online, via Mijn Interpolis , of telefonisch via telefoonnummer 013 580 12 34. De keuze is aan u. Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur. Bij spoedgevallen buiten openingstijden kunt u ons ook bellen. U wordt dan automatisch doorgeschakeld naar onze alarmcentrale Interhelp. Zo staan wij 24 uur per dag, 7 dagen in de week voor u klaar. Wilt u schade melden op uw Kortlopende Annuleringsverzekering? Dan is het niet mogelijk om deze schade online te melden. Meld uw schade in dat geval telefonisch. Als u contact met ons opneemt, vragen we u om de volgende informatie. Het is handig als u deze informatie al bij de hand hebt. Zodat we u in één keer verder kunnen helpen.

Over uw boeking
  • De datum waarop u de reis boekte
  • De volledige reissom
  • Het gedeelte van de reissom dat u niet terugkrijgt van de reisorganisatie. Plus eventuele bevestiging hiervan
  • Het aantal personen dat op het boekingsbewijs staat.
Over uw reis
  • De bestemming en reisperiode
  • De reden van annulering, vertraging of vroegtijdige beëindiging van uw reis
2. Wij informeren u zo snel mogelijk
Meestal laten we u meteen weten of uw schade verzekerd is. Helaas lukt dat niet altijd. In sommige gevallen kan het wat langer duren. Is uw schade verzekerd? Wij maken dan met u afspraken over het vervolg.

3. Wij handelen uw schade af
Wij helpen u verder en zorgen voor de hulp die nodig is. Wij houden u actief op de hoogte over de afhandeling van uw schade. Zo weet u op ieder moment wat de status van uw schade is en wie er aan zet is. Zodra uw schade is afgehandeld krijgt u daar uiteraard bericht van. Glashelder noemen wij dat.