Wat te doen bij schade?

1. Beperk je schade

Probeer je schade zoveel mogelijk te beperken. Maak je vloeren en muren zo snel mogelijk droog. Voorkom verdere schade met een noodreparatie. Maak bijvoorbeeld je woning waterdicht met een zeil of planken. Leg vast wat je deed om je schade te beperken.

2. Verzamel informatie

Verzamel zoveel mogelijk informatie over je schade. Maak foto's. Noteer de grootte van de beschadiging, van welke materialen het is gemaakt en wat er moet gebeuren om de schade te herstellen.

3. Meld de schade

Dit kan 24/7 online of via de Interpolis app. Je ziet dan vaak meteen of er wel of geen dekking is. Lukt het online melden niet meteen? Dan kun je dit ook later doen. Je mag je schade binnen enkele weken aan ons melden. Bel ons als je niet meer veilig kunt wonen.

Spoedreparatie

De schade aan mijn woning heeft spoed, wat nu?

Een melding heeft spoed als je bijvoorbeeld niet meer in je woning kunt slapen, wonen of werken of extreme wateroverlast. Je hebt 3 opties:
  1. Wij schakelen een reparateur voor je in
    Bel ons op +31 13 580 12 34. Wij gaan dan meteen met je schade aan de slag. 1 van onze schadeherstelbedrijven neemt binnen een half uur contact met je op. En is binnen 2 uur bij je om je te helpen. Bij een grote storm kan dit langer duren.
  2. Je schakelt zelf een reparateur in
  3. Je voert zelf een spoedreparatie uit
    Je hoeft daarmee niet te wachten tot je ons gesproken hebt. Maak duidelijke foto’s van de schade en de situatie, onthoud het aantal uren dat je met herstel bezig bent en bewaar de nota’s van de kosten. Alle kosten van de noodvoorziening zijn verzekerd.
Heeft je schade geen spoed? Meld je schade online of bel een andere dag. Wij helpen mensen die een noodreparatie nodig hebben, hierdoor sneller.

Jij kiest hoe je de schade bij ons meldt

Melden via onze app
24/7 beschikbaar.
Download de app op je smartphone. En maak een melding waar en wanneer je wilt.
24/7 beschikbaar. Wij reageren meestal binnen 48 uur.  
Online melden
24/7 beschikbaar.
Eenvoudig online een melding maken. En wanneer het jou uitkomt. 
24/7 beschikbaar. Wij reageren meestal binnen 48 uur.
Bel ons
maandag bereikbaar vanaf 8.00 uur.
Voor vragen over je schade of het persoonlijk melden van je schade. Wij helpen je graag. 
013 580 12 34 Op dit moment is het erg druk aan de telefoon.
Lokaal tarief. Bekijk het keuzemenu.
Spoed
24/7 bereikbaar.
Bel ons als je door schade niet meer veilig kunt wonen. Zoals bij extreme wateroverlast en bij rook-, roet- en brandschade.
24/7 bereikbaar (lokaal tarief).

Is mijn schade verzekerd?

Waterschade door neerslag

Door hevige buien kan schade ontstaan in en om je woning. Bekijk direct of je schade verzekerd is en wat je kunt doen.

Schade door regen

Waterschade door lekkage

Een lekkende kraan of leiding kan voor waterschade zorgen. Bekijk direct of je schade verzekerd is en wat je kunt doen.

Waterschade door lekkage, wat is verzekerd? Jongetje kijkt naar een raam waarover druppels naar beneden lopen.

Schade door storm

Door storm kan je schutting omwaaien of een boom op je huis vallen. Bekijk direct of je schade verzekerd is.

Schade door storm

Veelgestelde vragen

Hoe bepaalt Interpolis of het stormt?

Om te kijken of het heeft gestormd gebruiken we de gegevens van het KNMI. Je schade is verzekerd vanaf een windkracht 7 op de schaal van Beaufort. Er is dan een windsnelheid van 14 meter per seconde of meer gemeten door het KNMI. Als het niet heeft gestormd, dan is je schade door wind niet verzekerd.

Ik heb stormschade aan mijn auto, ben ik verzekerd?
U bent verzekerd voor stormschade aan uw motorvoertuig als u een autoverzekering heeft met WA + Beperkt Casco of WA + Volledig Casco dekking.  Bijvoorbeeld als er iets op uw auto is gevallen of tegen uw auto aan is gewaaid. Hierbij geldt geen verplicht eigen risico. Heeft u alleen een WA-dekking, dan bent u niet verzekerd voor stormschade.
Wanneer heeft mijn schademelding spoed?
Een melding heeft spoed als u bijvoorbeeld niet meer in uw woning kunt slapen, wonen of werken. Of bij extreme wateroverlast.
Is stormschade aan mijn bomen, struiken of planten verzekerd?

Je ontvangt de reparatiekosten van een boomchirurg of hovenier om de boom weer toonbaar te maken of we betalen de kosten van een nieuwe boom, struik of plant. We betalen de kosten van aanplanten niet. De maximale betaling voor schade aan bomen, struiken en planten is € 1.000,-.


Een boom dreigt om te waaien tijdens een storm
Wij betalen de kosten om een boom om te zagen voordat hij tegen je woning waait. De kosten om de boom daarna klein te maken of af te voeren, betalen we niet. Het eigen risico van € 200,- geldt niet voor het omzagen van de boom.


Afvoer van bomen en struiken of planten
Afvoerkosten betalen we alleen als afvoer noodzakelijk is om de schade aan je woning te herstellen. We betalen maximaal € 1.000,-. Is de afvoer niet noodzakelijk, dan betalen we de kosten niet.