Gegevens zoals ouderdom, afmetingen, materialen, merk, type en andere kenmerken maken we een goede inschatting van de schade. Ook foto's helpen ons enorm. Kunt u iets doen om de schade te beperken? Dan vragen we u om dat meteen te doen.
Dit kan 24/7 online of via de Interpolis app. Gewoon wanneer het u uitkomt. Wij nemen daarna contact met u op. U mag ons natuurlijk ook bellen. Wij helpen u graag.
Samen kijken we naar de beste oplossing voor u. Wij zorgen voor de reparatie, vervanging of betaling. Kan de schade gerepareerd worden? Dan komt de reparateur bij u langs wanneer het u uitkomt.
Interpolis werkt met aangesloten herstelbedrijven waarmee we afspraken hebben over kwaliteit en kosten. Nadat u bij ons de schade hebt gemeld neemt het herstelbedrijf binnen 2 uur contact met u op voor een afspraak.
Door onze samenwerking bieden we u een betrouwbare en goede reparateur aan. De reparateur neemt contact met u op om een afspraak te maken en komt langs wanneer het u uitkomt. Wij betalen de kosten rechtstreeks aan de reparateur zodat u daar geen omkijken naar heeft. U betaalt ons het eigen risico van € 200,-.
U kiest zelf door wie u de schade laat repareren. Maak duidelijke foto’s van de schade. Ook willen we graag voordat de reparatie plaatsvindt, een offerte met daarop apart de kosten voor arbeid, uren, het BTW-tarief en de gebruikte materialen. We bekijken of op de offerte normale tarieven en prijzen staan. Bij akkoord ontvangt u het bedrag van de offerte zodat u de reparateur kan betalen. Het eigen risico van € 200,- wordt van de betaling afgetrokken.
Bent u handig? Dan mag u de schade aan uw woning of spullen ook zelf repareren. Wij betalen dan de gemaakte kosten voor het materiaal op basis van een nota. En betalen € 15,- per gewerkt uur. Het eigen risico van € 200,- wordt van de betaling afgetrokken.
Schade aan spullen
Wij betalen de dagwaarde of nieuwwaarde van uw spullen als uw spullen niet gerepareerd kunnen worden. De dagwaarde is het bedrag dat uw spullen op het moment van schade waard zijn. De nieuwwaarde is het bedrag waarvoor uw spullen nu in een winkel te koop zijn. Welk bedrag we betalen hangt af van hoe oud uw spullen zijn en welk eigen risico u heeft.
Soms kunnen we schade direct oplossen. In andere gevallen nemen we eerst contact met u op.
U kunt eenvoudig uw schade online melden. En wanneer het u uitkomt. Wel zo fijn.
Download de app op uw smartphone. Zo meldt u uw schade waar en wanneer u maar wilt.
Vragen wij na uw schademelding om foto's of documenten? Of heeft u een schadeformulier ingevuld? Voeg deze dan toe aan uw schademelding via Mijn Interpolis.
Stuurt u liever een e-mail? Mail deze dan naar: schadeafhandeling@interpolis.nl. Zet in het onderwerp uw schadenummer.
Opsturen mag ook naar:
Interpolis Schadeservices
Antwoordnummer 396
5000 WB Tilburg
Vermeld uw schadenummer.
Nee. U hoeft uw schade niet te melden als deze niet vergoed wordt. Bijvoorbeeld als uw schade niet verzekerd is, er geen storm is geweest of de dagwaarde van uw spullen lager is dan € 200,-. Voor stormschade geldt een eigen risico van € 200,-.