In 3 stappen naar een oplossing

1. Verzamel alle informatie

Gegevens zoals ouderdom, afmetingen, materialen, merk, type en andere kenmerken maken we een goede inschatting van de schade. Ook foto's helpen ons enorm. Kunt u iets doen om de schade te beperken? Dan vragen we u om dat meteen te doen.

Icoontje vergrootglas

2. Meld de schade of diefstal

Dit kan 24/7 online of via de Interpolis app. Gewoon wanneer het u uitkomt. Wij nemen daarna contact met u op. U mag ons natuurlijk ook bellen. Wij helpen u graag.

Icoontje  tafelbel

3. Wij regelen het verder voor u

Samen kijken we naar de beste oplossing voor u. Wij zorgen voor de reparatie, vervanging of betaling. Kan de schade gerepareerd worden? Dan komt de reparateur bij u langs wanneer het u uitkomt.

Icoontje duim omhoog

Wilt u weten of uw schade verzekerd is?

Dat begrijpen wij heel goed. We leggen u daarom uit wanneer stormschade wel en niet verzekerd is. En welk eigen risico u heeft.

We laten u ook graag in een filmpje zien hoe wij uw schade herstellen 

Interpolis werkt met aangesloten herstelbedrijven waarmee we afspraken hebben over kwaliteit en kosten. Nadat u bij ons de schade hebt gemeld neemt het herstelbedrijf binnen 2 uur contact met u op voor een afspraak.

Hoe kan ik de schade aan mijn woning herstellen?

Aangesloten reparateur

Door onze samenwerking bieden we u een betrouwbare en goede reparateur aan. De reparateur neemt contact met u op om een afspraak te maken en komt langs wanneer het u uitkomt. Wij betalen de kosten rechtstreeks aan de reparateur zodat u daar geen omkijken naar heeft. U betaalt ons het eigen risico van € 200,-.

Zelf gekozen reparateur

U kiest zelf door wie u de schade laat repareren. Maak duidelijke foto’s van de schade. Ook willen we graag voordat de reparatie plaatsvindt, een offerte met daarop apart de kosten voor arbeid, uren, het BTW-tarief en de gebruikte materialen. We bekijken of op de offerte normale tarieven en prijzen staan. Bij akkoord ontvangt u het bedrag van de offerte zodat u de reparateur kan betalen. Het eigen risico van € 200,- wordt van de betaling afgetrokken.

U repareert de schade zelf

Bent u handig? Dan mag u de schade aan uw woning of spullen ook zelf repareren. Wij betalen dan de gemaakte kosten voor het materiaal op basis van een nota. En betalen € 15,- per gewerkt uur. Het eigen risico van € 200,- wordt van de betaling afgetrokken.

Spoedreparatie

De schade aan mijn woning heeft spoed, wat nu?

Een melding heeft spoed als u bijvoorbeeld niet meer in uw woning kunt slapen, wonen of werken of extreme wateroverlast. U heeft 3 opties:
  1. Wij schakelen een reparateur voor u in
    Bel ons op +31 13 580 12 34. Wij gaan dan meteen met uw schade aan de slag. 1 van onze schadeherstelbedrijven neemt binnen een half uur contact met u op. En is binnen 2 uur bij u om u te helpen. Bij een grote storm kan dit langer duren.
  2. U schakelt zelf een reparateur in
  3. U voert zelf een spoedreparatie uit
    U hoeft daarmee niet te wachten tot u ons gesproken heeft. Maak duidelijke foto’s van de schade en de situatie, onthoud het aantal uren dat u met herstel bezig bent en bewaar de nota’s van de kosten. Alle kosten van de noodvoorziening zijn verzekerd.
Heeft uw schade geen spoed? Meld uw schade online of bel een andere dag. Wij helpen mensen die een noodreparatie nodig hebben, hierdoor sneller.

Wat betaalt Interpolis bij stormschade?

Wij betalen alle kosten om uw woning weer in dezelfde staat terug te brengen als op het moment van voor de stormschade. Daaronder vallen de kosten van de materialen en de reparatie.

Schade aan spullen
Wij betalen de dagwaarde of nieuwwaarde van uw spullen als uw spullen niet gerepareerd kunnen worden. De dagwaarde is het bedrag dat uw spullen op het moment van schade waard zijn. De nieuwwaarde is het bedrag waarvoor uw spullen nu in een winkel te koop zijn. Welk bedrag we betalen hangt af van hoe oud uw spullen zijn en welk eigen risico u heeft.

U kiest zelf hoe u de schade bij ons meldt

Soms kunnen we schade direct oplossen. In andere gevallen nemen we eerst contact met u op.

Online melden

U kunt eenvoudig uw schade online melden. En wanneer het u uitkomt. Wel zo fijn.

Interpolis app

Download de app op uw smartphone. Zo meldt u uw schade waar en wanneer u maar wilt.

Telefonisch melden

Wij zitten klaar voor u. Ook als u vragen hebt over uw schade.

Veelgestelde vragen

Welke gegevens moeten op een offerte staan als ik kies voor een eigen reparateur?
Kiest u voor een eigen reparateur? Dan ontvangen we graag een offerte. Wij willen weten wat de kosten zijn voor alle verschillende onderdelen. We kijken of de kosten van de reparateur vergelijkbaar zijn met de tarieven, prijzen en herstelkosten die in de markt normaal zijn. Op de offerte willen we daarom graag onderstaande punten terugzien:
  • Welke werkzaamheden zijn nodig?
  • Hoeveel uur werk denkt de reparateur nodig te hebben?
  • Welke materialen heeft de reparateur nodig?
  • Wat kosten deze materialen?
  • Wat is het BTW percentage?
  • Wat zijn de afmetingen van de beschadigde delen?
Passen de prijzen en tarieven bij de markt van dit moment? Dan ontvangt u het bedrag van de offerte. Heeft u een eigen risico? Dan halen we dat bedrag ervan af.
Welke gegevens heb ik nodig om de schade aan mijn woning te melden?
Verzamel zoveel mogelijk informatie over uw schade. We kunnen u sneller en beter helpen als u ons een goed beeld geeft van de schade:
  • Wat is er precies beschadigd?
  • Maak duidelijke foto’s van de schade.
  • Hoe groot zijn de beschadigde oppervlakken?
  • Van welke materialen zijn de oppervlakken gemaakt?
  • Hoe oud is het materiaal en hoeveel heeft u ervoor betaald? Dit staat op uw aankoopnota of rekeningafschrift.
  • Wat moet er gebeuren om de schade te herstellen?
Waar stuur ik foto’s of documenten van mijn schade naartoe?
Vragen wij na uw schademelding om foto's of documenten? Of heeft u een schadeformulier ingevuld? Mail deze dan naar schadeafhandeling@interpolis.nl. Zet in het onderwerp uw schadenummer.

Opsturen mag ook naar:

Interpolis Schadeservices
Antwoordnummer 396
5000 WB Tilburg
Mijn schade is onder de € 200,-. Moet ik deze toch melden?

Nee. U hoeft uw schade niet te melden als deze niet vergoed wordt. Bijvoorbeeld als uw schade niet verzekerd is, er geen storm is geweest of de dagwaarde van uw spullen lager is dan € 200,-. Voor stormschade geldt een eigen risico van € 200,-.