Heb je door storm schade aan je dak? Probeer het dak dan zo snel mogelijk dicht te maken. We begrijpen dat het dichtmaken tijdens de storm niet gemakkelijk te regelen is. Kun je veilig je dak op gaan? Dek dan als noodoplossing de schade af met een afdekzeil.
Waait het nog steeds en hebben de herstellers het druk? En kan je hierdoor het dak niet op tijd waterdicht maken? Dan bieden we toch dekking voor de eventuele waterschade aan je woning en spullen.
We behandelen je storm- en waterschade als 1 schade. We brengen ook maximaal 1 keer het eigen risico in mindering op het schadebedrag.
Schade aan spullen
Wij betalen de dagwaarde of nieuwwaarde van je spullen als je spullen niet gerepareerd kunnen worden. De dagwaarde is het bedrag dat je spullen op het moment van schade waard zijn. De nieuwwaarde is het bedrag waarvoor je spullen nu in een winkel te koop zijn. Welk bedrag we betalen hangt af van hoe oud je spullen zijn en welk eigen risico je hebt.
Ja, dat mag altijd.
Meld dan wel eerst je schade. De offerte kun je toevoegen aan je online schademelding, of mailen naar schadeafhandeling@interpolis.nl. Zet in het onderwerp je schadenummer. Wij bekijken wat we van jouw schade kunnen vergoeden. Houd er rekening mee dat er een eigen risico geldt van € 200,-.
Als ik de schade zelf laat repareren, hoe weet ik dan of Interpolis alles betaalt?
Bekijk wat wel en niet is verzekerd.
Onze reparateurs nemen binnen 7 werkdagen contact met je op voor een afspraak. Na een storm zijn al onze herstelbedrijven bezig om de spoedgevallen op te lossen.
Ook bij ons nemen de wachttijden aan de telefoon en onze reactietermijnen na een storm flink toe. Het betalen van nota’s en behandelen van offertes heeft, naast het herstellen van schades door onze reparateurs, onze hoogste prioriteit. Door de grote drukte kan de reactietermijn oplopen naar enkele weken.
We hopen op jouw begrip en doen er alles aan om iedereen met schade zo goed en snel mogelijk te helpen.
Onze reparateurs nemen binnen 7 werkdagen contact met je op voor een afspraak. Ook ontvang je binnen 5 werkdagen een e-mail van ons met informatie over de reparateur die ingeschakeld is.
Heb je deze e-mail niet binnen 5 werkdagen ontvangen? Dan ging er bij ons iets mis. Onze excuses daarvoor. Je hebt nu 2 keuzes:
De herstelbedrijven zijn extreem druk met alle stormschades. De meest urgente schades hebben bij hen voorrang. Een dakschade heeft bijvoorbeeld altijd voorrang op een beschadigde schutting. Daarnaast zijn sommige materialen op dit moment moeilijk te verkrijgen. Het herstel kan daardoor soms een aantal maanden duren.
Je ontvangt de reparatiekosten van een boomchirurg of hovenier om de boom weer toonbaar te maken of we betalen de kosten van een nieuwe boom, struik of plant. We betalen de kosten van aanplanten niet. De maximale betaling voor schade aan bomen, struiken en planten is € 1.000,-.
Een boom dreigt om te waaien tijdens een storm
Wij betalen de kosten om een boom om te zagen voordat hij tegen je woning waait. De kosten om de boom daarna klein te maken of af te voeren, betalen we niet. Het eigen risico van € 200,- geldt niet voor het omzagen van de boom.
Afvoer van bomen en struiken of planten
Afvoerkosten betalen we alleen als afvoer noodzakelijk is om de schade aan je woning te herstellen. We betalen maximaal € 1.000,-. Is de afvoer niet noodzakelijk, dan betalen we de kosten niet.
Nee. Je hoeft je schade niet te melden als deze niet vergoed wordt. Bijvoorbeeld als je schade niet verzekerd is, er geen storm is geweest of de dagwaarde van je spullen lager is dan € 200,-. Voor stormschade geldt een eigen risico van € 200,-.
Vragen wij na je schademelding om foto's of documenten? Of heb je een schadeformulier ingevuld? Voeg deze dan toe aan je schademelding via Mijn Interpolis of de Interpolis App.
Stuur je liever een e-mail? Mail deze dan naar: schadeafhandeling@interpolis.nl. Zet in het onderwerp je schadenummer.
Opsturen mag ook naar:
Interpolis Schadeservices
Antwoordnummer 396
5000 WB Tilburg
Vermeld je schadenummer.
Zie je jouw documenten of foto’s niet terug in je schademelding in Mijn Interpolis?
Voegde je deze toe via Mijn Interpolis? Dan kan het tot een uur duren voor deze zichtbaar worden. Stuurde je aanvullende documenten of foto’s naar ons via mail of per post? Dan ontvangen en verwerken wij deze wel, maar worden ze niet zichtbaar in Mijn Interpolis.