In 3 stappen naar een oplossing

Icoontje vergrootglas

1. Verzamel alle informatie

Denk aan gegevens zoals ouderdom, afmetingen, materialen, merk, type en andere kenmerken. Hiermee maken we een goede inschatting van de schade. Ook foto's helpen ons enorm. Kun je iets doen om de schade te beperken? Dan vragen we je om dat meteen te doen.
Icoontje  tafelbel

2. Meld de schade

Dit kan 24/7 online of via de Interpolis app. Je ziet dan vaak meteen of er wel of geen dekking is. Lukt het online melden niet meteen? Dan kun je dit ook later doen. Je mag je schade binnen enkele weken aan ons melden. Bel ons als je niet meer veilig kunt wonen.
Icoontje duim omhoog

3. Wij regelen het verder voor je

Samen kijken we naar de beste oplossing voor duurzaam herstel van je schade. Je kiest hoe je de schade laat herstellen. Tijdens het melden van de schade vragen we naar je keuze. Wij zorgen dan voor de reparatie, vervanging of betaling.
In 3 stappen naar een oplossing
Wil je weten of je schade verzekerd is?
Dat begrijpen wij heel goed. We leggen je daarom uit wanneer stormschade wel en niet verzekerd is. En welk eigen risico je hebt.

Hoe kan ik de schade aan mijn woning herstellen?

Aangesloten reparateur

Door onze samenwerking bieden we je een betrouwbare en goede reparateur aan. De reparateur neemt contact met je op om een afspraak te maken en komt langs wanneer het jou uitkomt. Wij betalen de kosten rechtstreeks aan de reparateur zodat je daar geen omkijken naar hebt. Je betaalt ons het eigen risico van € 200,-.

Zelf gekozen reparateur

Je kiest zelf door wie je de schade laat repareren. Maak duidelijke foto’s van de schade. Ook willen we graag voordat de reparatie plaatsvindt, een offerte met daarop apart de kosten voor arbeid, uren, het BTW-tarief en de gebruikte materialen. We bekijken of op de offerte normale tarieven en prijzen staan. Bij akkoord ontvang je het bedrag van de offerte zodat je de reparateur kunt betalen. Het eigen risico van € 200,- wordt van de betaling afgetrokken.

Je repareert de schade zelf

Ben je handig? Dan mag je de schade aan je woning of spullen ook zelf repareren. Wij betalen dan de gemaakte kosten voor het materiaal op basis van een nota. En betalen € 15,- per gewerkt uur. Het eigen risico van € 200,- wordt van de betaling afgetrokken.
Schade door storm

Stormschade aan mijn dak

Heb je door storm schade aan je dak? Probeer het dak dan zo snel mogelijk dicht te maken. We begrijpen dat het dichtmaken tijdens de storm niet gemakkelijk te regelen is. Kun je veilig je dak op gaan? Dek dan als noodoplossing de schade af met een afdekzeil. 

 

Waait het nog steeds en hebben de herstellers het druk? En kan je hierdoor het dak niet op tijd waterdicht maken? Dan bieden we toch dekking voor de eventuele waterschade aan je woning en spullen.

We behandelen je storm- en waterschade als 1 schade. We brengen ook maximaal 1 keer het eigen risico in mindering op het schadebedrag.

Schade aan mijn dakpannen

We vergoeden schade aan dakpannen. Bij stormschade geldt wel een eigen risico van € 200,- per storm. Zijn er een paar dakpannen van je dak gewaaid? Dan kun je het beste zelf een reparateur bellen. De kosten van herstel blijven bij minder dan 10 dakpannen vaak onder € 200.-. Je hoeft deze schade dan niet bij ons te melden. Heb je schade aan meer dan 10 dakpannen? Meld je schade dan bij ons. Wij vergoeden de kosten boven € 200,-. En we kunnen voor jou een bedrijf inschakelen dat je dakpannen herstelt.

Zo herstelt onze aangesloten reparateur jouw schade

Interpolis werkt met aangesloten herstelbedrijven waarmee we afspraken hebben over kwaliteit en kosten. Nadat je bij ons de schade hebt gemeld neemt het herstelbedrijf binnen 7 werkdagen contact met je op voor een afspraak.
Spoedreparatie

De schade aan mijn woning heeft spoed, wat nu?

Een melding heeft spoed als je bijvoorbeeld niet meer in je woning kunt slapen, wonen of werken of als je extreme wateroverlast hebt. Je hebt 3 opties:
  1. Wij schakelen een reparateur voor je in
    Bel ons op +31 13 580 12 34. Wij gaan dan meteen met je schade aan de slag. 1 van onze schadeherstelbedrijven neemt binnen een half uur contact met je op. En is binnen 2 uur bij je om je te helpen. Bij een grote storm kan dit langer duren.
  2. Je schakelt zelf een reparateur in
  3. Je voert zelf een spoedreparatie uit
    Je hoeft daarmee niet te wachten tot je ons gesproken hebt. Maak duidelijke foto’s van de schade en de situatie, onthoud het aantal uren dat je met herstel bezig bent en bewaar de nota’s van de kosten. Alle kosten van de noodvoorziening zijn verzekerd.
Heeft je schade geen spoed? Meld je schade online of bel een andere dag. Wij helpen mensen die een noodreparatie nodig hebben, hierdoor sneller.
Man meldt schade achter laptop | Schade aan je woning, wat nu? | Interpolis

Wat betaalt Interpolis bij stormschade?

Wij betalen alle kosten om je woning weer in dezelfde staat terug te brengen als op het moment van voor de stormschade. Daaronder vallen de kosten van de materialen en de reparatie.

Schade aan spullen
Wij betalen de dagwaarde of nieuwwaarde van je spullen als je spullen niet gerepareerd kunnen worden. De dagwaarde is het bedrag dat je spullen op het moment van schade waard zijn. De nieuwwaarde is het bedrag waarvoor je spullen nu in een winkel te koop zijn. Welk bedrag we betalen hangt af van hoe oud je spullen zijn en welk eigen risico je hebt.

Meld je schade via de app of online

Online melden
24/7 beschikbaar.
Eenvoudig online een melding maken. En wanneer het jou uitkomt. 
Melden via onze app
24/7 beschikbaar.
Scan de QR-code via je smartphone camera.
Download de Interpolis app. En maak een melding waar en wanneer je wilt.
Spoed
24/7 bereikbaar.
Bel ons als je door schade niet meer veilig kunt wonen. Zoals bij extreme wateroverlast en bij rook-, roet- en brandschade.

Veelgestelde vragen

Mag ik ook kiezen voor een eigen reparateur?

Ja, dat mag altijd.
Meld dan wel eerst je schade. De offerte kun je toevoegen aan je online schademelding, of mailen naar schadeafhandeling@interpolis.nl. Zet in het onderwerp je schadenummer. Wij bekijken wat we van jouw schade kunnen vergoeden. Houd er rekening mee dat er een eigen risico geldt van € 200,-.

 

Als ik de schade zelf laat repareren, hoe weet ik dan of Interpolis alles betaalt?
Bekijk wat wel en niet is verzekerd.

Kan ik zelf iets doen om meer schade te voorkomen?
Jazeker, haal bijvoorbeeld je inboedel van de grond om waterschade te voorkomen. Dek spullen af met plastic als dat mogelijk is. Of berg waardevolle spullen op bij familie of kennissen. De kosten die je moet maken om extra schade te voorkomen zijn verzekerd.
Zijn zelfgemaakte kosten voor een (nood)reparatie verzekerd?
Kun je jouw schade zelf repareren dan hoef je daarmee niet te wachten tot je ons gesproken hebt. Maak duidelijke foto’s van de schade en de situatie, onthoud het aantal uren dat je met herstel bezig bent en bewaar de rekeningen van de kosten. Alle kosten van de (nood)reparatie zijn verzekerd. Houd er wel rekening mee dat er een eigen risico geldt van € 200,-.
Hoelang duurt het voordat ik een reactie krijg op mijn schademelding?

Onze reparateurs nemen binnen 7 werkdagen contact met je op voor een afspraak. Na een storm zijn al onze herstelbedrijven bezig om de spoedgevallen op te lossen. 

 

Ook bij ons nemen de wachttijden aan de telefoon en onze reactietermijnen na een storm flink toe. Het betalen van nota’s en behandelen van offertes heeft, naast het herstellen van schades door onze reparateurs, onze hoogste prioriteit. Door de grote drukte kan de reactietermijn oplopen naar enkele weken.

 

We hopen op jouw begrip en doen er alles aan om iedereen met schade zo goed en snel mogelijk te helpen.

Hoelang duurt het voordat een reparateur van Interpolis contact met mij opneemt?

Onze reparateurs nemen binnen 7 werkdagen contact met je op voor een afspraak. Ook ontvang je binnen 5 werkdagen een e-mail van ons met informatie over de reparateur die ingeschakeld is. 
Heb je deze e-mail niet binnen 5 werkdagen ontvangen? Dan ging er bij ons iets mis. Onze excuses daarvoor. Je hebt nu 2 keuzes:

  1. Schakel alsnog een eigen reparateur in en laat de schade herstellen of;
  2. Neem opnieuw contact met ons op en geef aan dat je gebruik wilt maken van een reparateur van Interpolis. 

De herstelbedrijven zijn extreem druk met alle stormschades. De meest urgente schades hebben bij hen voorrang. Een dakschade heeft bijvoorbeeld altijd voorrang op een beschadigde schutting. Daarnaast zijn sommige materialen op dit moment moeilijk te verkrijgen. Het herstel kan daardoor soms een aantal maanden duren.

Is stormschade aan mijn bomen, struiken of planten verzekerd?

Je ontvangt de reparatiekosten van een boomchirurg of hovenier om de boom weer toonbaar te maken of we betalen de kosten van een nieuwe boom, struik of plant. We betalen de kosten van aanplanten niet. De maximale betaling voor schade aan bomen, struiken en planten is € 1.000,-.


Een boom dreigt om te waaien tijdens een storm
Wij betalen de kosten om een boom om te zagen voordat hij tegen je woning waait. De kosten om de boom daarna klein te maken of af te voeren, betalen we niet. Het eigen risico van € 200,- geldt niet voor het omzagen van de boom.


Afvoer van bomen en struiken of planten
Afvoerkosten betalen we alleen als afvoer noodzakelijk is om de schade aan je woning te herstellen. We betalen maximaal € 1.000,-. Is de afvoer niet noodzakelijk, dan betalen we de kosten niet.

Mijn schade is onder de € 200,-. Moet ik deze toch melden?

Nee. Je hoeft je schade niet te melden als deze niet vergoed wordt. Bijvoorbeeld als je schade niet verzekerd is, er geen storm is geweest of de dagwaarde van je spullen lager is dan € 200,-. Voor stormschade geldt een eigen risico van € 200,-.

Kan ik de status van mijn gemelde schade zien?
Ja, log hiervoor in op Mijn Interpolis. Daar zie je de status van je gemelde schade.
Welke gegevens heb ik nodig om de schade aan mijn woning te melden?
Verzamel zoveel mogelijk informatie over je schade. We kunnen je sneller en beter helpen als je ons een goed beeld geeft van de schade:
  • Wat is er precies beschadigd?
  • Maak duidelijke foto’s van de schade.
  • Hoe groot zijn de beschadigde oppervlakken?
  • Van welke materialen zijn de oppervlakken gemaakt?
  • Hoe oud is het materiaal en hoeveel heb je ervoor betaald? Dit staat op je aankoopnota of rekeningafschrift.
  • Wat moet er gebeuren om de schade te herstellen?
Welke gegevens moeten op een offerte staan als ik kies voor een eigen reparateur?
Kies je voor een eigen reparateur? Dan ontvangen we graag een offerte. Wij willen weten wat de kosten zijn voor alle verschillende onderdelen. We kijken of de kosten van de reparateur vergelijkbaar zijn met de tarieven, prijzen en herstelkosten die in de markt normaal zijn. Op de offerte willen we daarom graag onderstaande punten terugzien:
  • Welke werkzaamheden zijn nodig?
  • Hoeveel uur werk denkt de reparateur nodig te hebben?
  • Welke materialen heeft de reparateur nodig?
  • Wat kosten deze materialen?
  • Wat is het BTW percentage?
  • Wat zijn de afmetingen van de beschadigde delen?
Passen de prijzen en tarieven bij de markt van dit moment? Dan ontvang je het bedrag van de offerte. Heb je een eigen risico? Dan halen we dat bedrag ervan af.
Waar stuur ik foto’s of documenten van mijn schade naartoe?

Vragen wij na je schademelding om foto's of documenten? Of heb je een schadeformulier ingevuld? Voeg deze dan toe aan je schademelding via Mijn Interpolis of de Interpolis App.

Stuur je liever een e-mail? Mail deze dan naar: schadeafhandeling@interpolis.nl. Zet in het onderwerp je schadenummer.

Opsturen mag ook naar:

Interpolis Schadeservices
Antwoordnummer 396
5000 WB Tilburg

Vermeld je schadenummer.

 

Zie je jouw documenten of foto’s niet terug in je schademelding in Mijn Interpolis?
Voegde je deze toe via Mijn Interpolis? Dan kan het tot een uur duren voor deze zichtbaar worden. Stuurde je aanvullende documenten of foto’s naar ons via mail of per post? Dan ontvangen en verwerken wij deze wel, maar worden ze niet zichtbaar in Mijn Interpolis.

Wat als ik stormschade heb en in een huurwoning of in een woning met een Vereniging van Eigenaren woon?
Heb je schade aan veranderingen en verbeteringen die je (of de vorige bewoner) op eigen kosten aan je flat, appartement of huurwoning liet aanbrengen? Denk aan schade aan je keuken, badkamer, schutting, veranda of tuinhuisje. Deze schade is verzekerd op je inboedelverzekering, maar alleen als de schade voor jouw rekening blijft. Dit staat bijvoorbeeld in je huurcontract of in het reglement van de Vereniging van Eigenaren. Meld daarom de schade eerst bij je verhuurder of de Vereniging van Eigenaren (VvE). Geeft de verhuurder of de VvE aan dat de schade voor jouw rekening komt? Dan kun je jouw schade bij ons melden op je inboedelverzekering. We hebben de schriftelijke reactie van je verhuurder of VvE nodig waaruit blijkt dat de schade voor jouw rekening is.