Interpolis app

De app waarmee je snel schade, diefstal of verlies doorgeeft op je smartphone.

Bij schade zijn wij er voor jou. Zo kun jij focussen op wat voor jou echt belangrijk is. Met de Interpolis App meld je je schade waar en wanneer je maar wilt. Onderweg in de trein, op je hotelkamer of thuis op de bank. 


App store icon       Play store icon

De voordelen van de Interpolis app

Schade, diefstal of verlies melden
Schade melden is net zo eenvoudig als 1, 2, 3.

1. Klik op de ‘schade melden’ button
2. Vertel ons wat er is gebeurd
3. Je hoort binnen 48 uur van ons toegewijde Schadeservice team

Persoonlijk en handig

Wil je weten waar je voor verzekerd bent? In deze app vind je je verzekeringen op de Interpolis Alles-in-één-Polis® in een handig overzicht. Zo kun je altijd en overal je verzekeringen, dekkingen en voorwaarden checken.   

Simpel, snel en veilig

Met iDIN log je in zoals je gewend bent bij je eigen bank. Je geeft zo je identiteit aan Interpolis door. Je hebt alleen de inloggegevens voor je online bankieren omgeving of je bankieren app nodig. Dat maakt het simpel, snel en veilig.

Ben je alleen meeverzekerd op de polis en dus geen verzekeringnemer? Dan kunnen wij je helaas niet herkennen. Log daarom altijd in met de bankpas van de verzekeringnemer.

Geen toegang tot de app? Geen zorgen, meld je schade via deze website of via de telefoon.


Dit is pas het begin

Wij zijn continue bezig om de Interpolis app nog beter te maken en uit te breiden met extra services. Heb je opmerkingen, vragen of tips? Laat het ons weten via Feedback die je vindt onder je profiel in de app. Of mail je tips naar: app@interpolis.nl.
Hoe kan ik een schade, diefstal of verlies indienen?

Simpel. Geen nood? Open de Interpolis app en klik op de button Schade melden. We begeleiden je vanaf daar door de rest van het korte proces.


Is er sprake van een noodgeval? Bel dan naar de Interpolis Alarmcentrale +31 13 462 04 62.

Wanneer is er sprake van een noodgeval?
Als je onmiddellijk hulp of tijdelijke huisvesting nodig hebt door brand, blijvende waterschade of andere structurele schade aan je woning.

De Interpolis alarmcentrale staat 24/7 voor je klaar om je situatie te beoordelen en nooddiensten voor je in te zetten. Interpolis heeft een netwerk van noodhulp- en specialistische reparatiepartners waarmee we op bijna elk moment op bijna elk incident kunnen reageren.

Voor noodgevallen bel je naar de Interpolis Alarmcentrale +31 13 462 04 62.
Welke documentatie hebben jullie nodig van mij?
Bij Interpolis geldt ‘laat je bonnetjes maar thuis’. We hoeven je aankoopbewijs dus niet te zien.

Bij het indienen van een schade, diefstal of verlies is het wel handig als je bonnetjes hebt. Op die manier kunnen we je schade sneller afhandelen, omdat je over alle relevante info beschikt.

Maar als je geen aankoopbewijs meer hebt, kunnen we je toch snel helpen als je weet waar, welk type en wanneer je duurdere artikelen hebt gekocht.  Wij denken altijd met je mee om een geschikte vervanging te regelen.

Bij inbraak of diefstal geldt: doe altijd aangifte bij de politie. Dit kan online via www.politie.nl.
Vragen wij toch om documenten?

Of heb je een schadeformulier ingevuld voor een autoschade? Mail deze dan naar schadeafhandeling@interpolis.nl. Of stuur deze per post naar:

 

Interpolis Schadeservices
Antwoordnummer 396
5000 WB Tilburg

 

Ontving je al een schadenummer van ons? Vermeld dit nummer in je e-mail of brief.

Hoe snel moet ik mijn schade indienen?
Heeft je schade geen spoed? Meld je schade dan zo snel mogelijk, liefst binnen een aantal dagen, via de Interpolis app of de website. Dit kan 24/7. Stuur als dat je wilt foto’s mee van de schade. In detail en op afstand.
Hoe snel wordt mijn schade uitbetaald?
Wij lossen schades het liefst snel en zonder poespas op. Daarom lukt het ons meestal om een schade binnen 48 uur af te wikkelen en de vergoeding over te maken. Bij drukte, zoals bij slecht weer, kan dit oplopen tot 5 werkdagen. Zo kan jij snel weer verder met wat voor jou belangrijk is.

Soms is er meer informatie nodig. Dan hoor je dat per telefoon of e-mail van ons. Is de schade groot of ingewikkeld? Dan wordt soms een expert ingeschakeld.
Hoe communiceer ik met Interpolis?
Heb je een claim ingediend of is er iets onduidelijk in de app? Dan kun je het beste bellen met ons Schadeservice team.
Hoe houd ik de voortgang van mijn claim bij?
Je hoort meestal binnen 48 uur van ons. Uiterlijk binnen 5 werkdagen bij drukte. Als je toch nieuwsgierig bent naar de voortgang, dan kun je ons het beste bellen . Hou je polis- of claimnummer bij de hand.

Wij werken hard aan het online inzichtelijk maken van de voortgang.
Ging er iets mis met de app tijdens het melden van een schade verlies of diefstal?
Je ondervond bugs, foutmeldingen of crashes in de app. Als je problemen hebt met de app. Laat het ons weten.

Wij hebben onze app uitgebreid getest, maar er kan natuurlijk altijd iets mis gaan. Als je tegen problemen aanloopt, laat ons dit weten via Feedback. Deze optie vind je onder je profiel in de app.

Geef ons in je bericht zo veel mogelijk informatie:
  • De stappen die je volgde voorafgaand aan het probleem (een chronologische reis helpt ons de fout te begrijpen en na te bootsen, zodat we deze op kunnen lossen).
  • Schermafbeeldingen van het probleem met beschrijvingen van wat er mis is.
  • Eventueel jouw idee van hoe we dit probleem kunnen oplossen of verbeteren.
Wij sturen jouw bericht zo snel mogelijk naar ons technische team en lossen het op.
Een verzekering afsluiten. wijzigen of opzeggen?
Dat kan via een andere app: de Rabobank Bankieren App. Je Interpolis Alles-in-één-Polis© loopt via de Rabobank. Je verzekering afsluiten, wijzigen of opzeggen regel je daarom snel en eenvoudig via de Rabobank Bankieren App. Samen met de Interpolis app regel je zo slim al je bank-en verzekeringszaken binnen handbereik.

Je kunt je verzekeringen natuurlijk ook via rabobank.nl of telefonisch regelen bij de Rabobank.
Wat is iDIN

iDIN is dé manier van online identificeren. Deze identificatiedienst is door de Nederlandse banken samen ontwikkeld.

 

Wanneer je iDIN gebruikt, identificeer je je door persoonlijke gegevens te versturen via je internetbankieren omgeving of je bankieren app van je eigen bank. Je ziet altijd om welke gegevens het gaat en het versturen moet altijd door jou bevestigd worden.

 

Interpolis vraagt je bank om je naam, adres, geslacht en geboortedatum. Er worden geen andere bankgegevens verstuurd en je bank krijgt geen gegevens van Interpolis.
Wij koppelen de ontvangen gegevens aan de bij ons bekende verzekeringsgegevens, zodat wij zeker weten dat jij het bent.