Samen houden we onze premies betaalbaar.

Schade is nooit leuk, het kost tijd en regelwerk. Helaas is het vaak gewoon domme pech, maar soms is schade wel te voorkomen.

Samen zorgen we voor degene die schade heeft. Dat is het idee van verzekeren.

Zo werkt het. Iedereen betaalt premie. Als een klant schade heeft, betalen wij uit de 'pot' met premie voor die schade. Soms vraagt iemand ons vaker om te betalen dan anderen. De 'pot' kan dan leeg raken. Dat kunnen we oplossen door de premies voor alle klanten te verhogen, maar dat doen we liever niet. Daarom helpen we onze klanten die vaker schade melden dan anderen, om het aantal schades te verminderen. Dat noemen we schadecoaching.

Zo houden we de premies laag:

  1. Meldt een klant vaker schade dan andere klanten? Dan sturen wij een brief naar de klant met tips die mogelijk helpen om schade te voorkomen.
  2. Meldt een klant na deze brief toch nog vaker dan andere klanten schade? Dan denken we graag mee. Wij nemen dan contact op en kijken welke tips de klant kan gebruiken om schade te voorkomen. We geven ook uitleg over de mogelijke gevolgen bij een nieuwe schademelding.
  3. Meldt de klant na ons contact toch nog vaker schade dan andere klanten? Dan sturen wij de klant een waarschuwingsbrief. Ook vertellen wij aan de andere merken van Achmea hoeveel schades de klant meldde. Dit kan betekenen dat Avéro Achmea, Centraal Beheer, FBTO of InShared een aanvraag voor een schadeverzekering afwijst.
  4. Hebben onze tips en het contact niet geholpen? En meldt de klant na deze waarschuwingsbrief toch nog vaker schade dan andere klanten? Dan stoppen we de verzekering.