Samen houden we onze premies betaalbaar.

Schade is nooit leuk, het kost tijd en regelwerk. Helaas is het vaak gewoon domme pech, maar soms is schade wel te voorkomen.

Samen zorgen we voor degene die schade heeft. Dat is het idee van verzekeren.

Zo werkt het. Iedereen betaalt premie. Als een klant schade heeft, betalen wij uit de 'pot' met premie voor die schade. Soms vraagt iemand ons vaker om te betalen dan anderen. De 'pot' kan dan leeg raken. Dat kunnen we oplossen door de premies voor alle klanten te verhogen, maar dat doen we liever niet. Daarom helpen we onze klanten die vaker schade melden dan anderen, om het aantal schades te verminderen. Dat noemen we schadecoaching.

Zo houden we de premies laag:

  1. Meldt een klant vaker schade dan andere klanten? Dan sturen wij een brief naar de klant met tips die mogelijk helpen om schade te voorkomen.
  2. Meldt een klant na deze brief toch nog vaker schade dan andere klanten? Dan denken we graag mee. Wij nemen dan contact op en kijken welke tips de klant kan gebruiken. En geven uitleg over de gevolgen bij een nieuwe schademelding. Een gevolg kan bijvoorbeeld zijn dat de klant een extra eigen risico krijgt. Ook geven wij vanaf dat moment de schademeldingen van de klant door aan de andere merken van Achmea. Dat zijn Avéro Achmea, Centraal Beheer, FBTO, InShared en Zilveren Kruis.
  3. Meldt de klant na ons contact toch nog vaker schade dan andere klanten? Dan kunnen wij besluiten dat de klant een extra eigen risico krijgt. Wij sturen de klant hierover een brief. Hierin informeren wij de klant over het extra eigen risico, en waarschuwen wij de klant voor de gevolgen bij een nieuwe schademelding. Ook geven wij aan de andere merken van Achmea door hoeveel schades de klant meldde. Dit kan betekenen dat Avéro Achmea, Centraal Beheer, FBTO of InShared een nieuwe aanvraag voor een schadeverzekering afwijst.
  4. Meldt de klant toch nog vaker schade dan andere klanten? Dan sturen wij de klant een waarschuwingsbrief. Hierin vertellen wij de klant dat wij na een volgende schademelding, de verzekering kunnen stoppen.
  5. Hebben onze tips en gesprekken niet geholpen? En meldt de klant na de waarschuwingsbrief toch nog vaker schade dan andere klanten? Dan stoppen we de verzekering.
Goed om te weten: voor een Rechtsbijstandverzekering passen wij geen extra eigen risico toe.

Benieuwd naar onze preventietips?

Verklein de kans op schade aan je woning en inboedel

Verklein de kans op schade in het verkeer

Verklein de kans op schade tijdens je reis