Er zijn omstandigheden waardoor je onverwacht eerder naar huis moet. In veel gevallen betalen we dan de reis- en verblijfkosten om eerder naar huis te gaan.
Moet je onverwacht langer blijven? Bijvoorbeeld om iemand die ziek is te verzorgen of omdat de vervoersmaatschappij waarmee je terugreist staakt? Ook dit is in veel gevallen verzekerd.
Bel altijd onze alarmcentrale voordat je kosten maakt. Zij helpen je ook graag met alle vragen die je hebt.
Soms moet je onverwachts extra kosten maken tijdens je vakantie. Bijvoorbeeld omdat je hulp nodig hebt. Of omdat jij en je gezinsleden langer moeten blijven op de vakantiebestemming. Veel van deze kosten zijn verzekerd op je reisverzekering. Je maakt deze kosten in overleg met onze alarmcentrale.
Krijg je te maken met extra reis- en verblijfskosten? Dit is wat wij vergoeden:
Heb je de module vervangend vervoer meeverzekerd? Door chiptekorten en de coronacrisis zijn er nu minder huurauto’s beschikbaar. Als het ons niet lukt om vervangend vervoer te regelen, zoeken we naar de beste oplossing voor jou.
Ben je al in het buitenland? Dan mag je zelf vervangend vervoer regelen, in overleg met de alarmcentrale. Wij vergoeden de maximaal per de volgende huurprijzen per dag:
Je bent verzekerd voor extra kosten van onverwachte hulpverlening of kosten als je de aanvullende dekking Winter- en onderwatersport hebt. Zeer extreme sporten zijn nooit verzekerd, ook niet als dat winter- of onderwatersport is. Voorbeelden hiervan zijn: bobsleeën, heli-skiën, schansspringen en skizeilen.
Heb je te maken met medische kosten op reis? Bekijk of je verzekerd bent.
Als je te maken krijgt met extra reis- of verblijfskosten is het belangrijk dat je eerst belt met onze alarmcentrale. Alle kosten die je daarna maakt, kun je bij ons melden. Deze gegevens heb je nodig om je kosten te melden:
Extra kosten die je hierdoor maakt kun je bij je luchtvaartmaatschappij of reisorganisatie indienen. Is je vlucht vertraagd of geannuleerd? Of loop je tegen andere problemen aan op de luchthaven? Lees wat je kunt doen.
Geeft de luchtvaartmaatschappij of reisorganisatie aan dat het overmacht was en vergoeden ze jouw kosten niet? Meld je kosten dan bij ons. Wij ontvangen graag een schriftelijke afwijzing van de luchtvaartmaatschappij en een overzicht van de extra gemaakte kosten. Zo kunnen wij jouw situatie beoordelen.
Neem voor hulp of spoedeisende gezondheidszorg altijd eerst contact op met onze alarmcentrale: +31 13 462 04 62. Wij helpen je graag.
Je kunt je schade op je kortlopende reisverzekering online of telefonisch bij ons melden.