Met gegevens zoals ouderdom, afmetingen, materialen, merk, type en andere kenmerken maken we een goede inschatting van de schade. Ook foto’s helpen ons enorm. Kunt u iets doen om de schade te beperken? Dan vragen we u om dat meteen te doen.
Dit kan 24/7 online of via de Interpolis app. Gewoon wanneer het u uitkomt. Wij nemen daarna contact met u op. U mag ons natuurlijk ook bellen. Wij helpen u graag.
Samen kijken we naar de beste oplossing voor u. Wij zorgen voor de reparatie, vervanging of betaling. Kan de schade gerepareerd worden? Dan komt de reparateur bij u langs wanneer het u uitkomt.
Interpolis werkt met aangesloten herstelbedrijven waarmee we afspraken hebben over kwaliteit en kosten. Nadat u bij ons de schade hebt gemeld neemt het herstelbedrijf binnen 2 uur contact met u op voor een afspraak.
Door onze samenwerking bieden we u een betrouwbare en goede reparateur aan. De reparateur neemt contact met u op om een afspraak te maken en komt langs wanneer het u uitkomt. Wij betalen de kosten rechtstreeks aan de reparateur zodat u daar geen omkijken naar heeft.
We vragen u om voordat de reparatie plaatsvindt een offerte met daarop apart gespecificeerde kosten voor arbeid, uren, het BTW-tarief en de gebruikte materialen aan ons voor te leggen. We bekijken of op de offerte gebruikelijke tarieven en prijzen staan.
Bent u handig? Dan mag u de schade aan uw woning of spullen ook zelf repareren. Wij betalen dan de gemaakte kosten voor het materiaal op basis van een nota. En we betalen € 15,- per gewerkt uur.
U kunt eenvoudig uw schade online melden. En wanneer het u uitkomt. Wel zo fijn.
Download de app op uw smartphone. Zo meldt u uw schade waar en wanneer u maar wilt.
Laat u uw schade herstellen via Interpolis, dan betalen wij de reparatiekosten rechtstreeks aan de reparateur. We werken samen met betrouwbare en goede reparateurs. Na uw melding nemen zij zo snel mogelijk contact met u op om een afspraak te maken. Ze repareren of vervangen uw schade en leveren kwaliteit. U kunt ook zelf contact opnemen met een aangesloten reparateur. Geef dan wel aan dat u een verzekering bij Interpolis heeft. De reparateur stuurt de factuur dan rechtstreeks naar ons. Zo heeft u er verder geen omkijken meer naar.
Hoe lang het herstel duurt is afhankelijk van hoe groot de schade is, de drukte bij het bedrijf, de benodigde materialen, enzovoort. De reparateur vertelt u hoe lang de reparatie gaat duren en/of wanneer het herstel plaatsvindt.
Heeft u schade aan spullen of meubels die niet gerepareerd kunnen worden? Dan ontvangt u van ons zo snel mogelijk een vergoeding. Daar kunt u uw spullen of meubels (voor een deel) mee vervangen.
Eigen risico bij stormschade
Ook bij stormschade betalen wij de reparatiekosten rechtstreeks aan de reparateur. Wij vragen u het eigen risico van € 200,- aan ons over te maken.