Kun je iets doen om de schade te beperken? Dan vragen we je dat meteen te doen. En verzamel alle informatie zodat wij je schade goed kunnen inschatten. Zoals ouderdom, afmetingen, materialen, merk, type en andere gegevens van je schade. Ook foto’s helpen ons erg.
Dit kan 24/7 online of via de Interpolis app. Gewoon wanneer het jou uitkomt. Wij nemen daarna contact met je op. Je mag ons natuurlijk ook bellen. Wij helpen je graag.
Samen kijken we naar de beste oplossing voor je. Wij zorgen voor de reparatie, vervanging of betaling. Kan de schade gerepareerd worden? Dan komt de reparateur bij je langs wanneer het jou uitkomt.
Door onze samenwerking bieden we jou een betrouwbare en goede reparateur aan. De reparateur neemt contact met je op om een afspraak te maken en komt langs wanneer het jou uitkomt. Wij betalen de kosten rechtstreeks aan de reparateur zodat je daar geen omkijken naar hebt.
Ben je handig? Dan mag je de schade aan je woning of spullen ook zelf repareren. Wij betalen dan de gemaakte kosten voor het materiaal op basis van een nota. En we betalen € 15,- per gewerkt uur.
We vragen je om voordat de reparatie plaatsvindt een offerte met daarop apart gespecificeerde kosten voor arbeid, uren, het BTW-tarief en de gebruikte materialen aan ons voor te leggen. We bekijken of op de offerte gebruikelijke tarieven en prijzen staan.
Interpolis werkt met aangesloten herstelbedrijven waarmee we afspraken hebben over kwaliteit en kosten. Nadat je bij ons de schade hebt gemeld neemt het herstelbedrijf binnen 2 uur contact met je op voor een afspraak.
Vervelend dat je een lekkage in je woning hebt. Wij helpen je graag om de schade op te lossen. Lees wat je kunt doen om erger te voorkomen:
Is je dakisolatie nat geworden? Nat isolatiemateriaal droogt vaak door de natuurlijke ventilatie onder een pannendak.
Laat je jouw schade herstellen via Interpolis, dan betalen wij de reparatiekosten rechtstreeks aan de reparateur. We werken samen met betrouwbare en goede reparateurs. Na jouw melding nemen zij zo snel mogelijk contact met je op om een afspraak te maken. Ze repareren of vervangen je schade en leveren kwaliteit. Je kunt ook zelf contact opnemen met een aangesloten reparateur. Geef dan wel aan dat je een verzekering bij Interpolis hebt. De reparateur stuurt de factuur dan rechtstreeks naar ons. Zo heb je er verder geen omkijken meer naar.
Hoe lang het herstel duurt is afhankelijk van hoe groot de schade is, de drukte bij het bedrijf, de benodigde materialen, enzovoort. De reparateur vertelt je hoe lang de reparatie gaat duren en/of wanneer het herstel plaatsvindt.
Heb je schade aan spullen of meubels die niet gerepareerd kunnen worden? Dan ontvang je van ons zo snel mogelijk een vergoeding. Daar kun je jouw spullen of meubels (voor een deel) mee vervangen.
Eigen risico bij stormschade
Ook bij stormschade betalen wij de reparatiekosten rechtstreeks aan de reparateur. Wij vragen je het eigen risico van € 200,- aan ons over te maken.