In 3 stappen naar een oplossing

Verzamel alle informatie

Met gegevens zoals ouderdom, afmetingen, materialen, merk, type en andere kenmerken maken we een goede inschatting van de schade. Ook foto’s helpen ons enorm. Kunt u iets doen om de schade te beperken? Dan vragen we u om dat meteen te doen.

Icoontje vergrootglas

Meld de schade

Dit kan 24/7 online of via de Interpolis app. Gewoon wanneer het u uitkomt. Wij nemen daarna contact met u op. U mag ons natuurlijk ook bellen. Wij helpen u graag.

Icoontje  tafelbel

Wij regelen het verder voor u

Samen kijken we naar de beste oplossing voor u. Wij zorgen voor de reparatie, vervanging of betaling. Kan de schade gerepareerd worden? Dan komt de reparateur bij u langs wanneer het u uitkomt.

Icoontje duim omhoog

Wilt u weten of uw schade verzekerd is?

Dat begrijpen wij heel goed. We leggen u daarom uit wanneer schade aan uw woning wel en niet verzekerd is. En welk eigen risico u heeft.

We laten u ook graag in een filmpje zien hoe wij uw schade herstellen

Interpolis werkt met aangesloten herstelbedrijven waarmee we afspraken hebben over kwaliteit en kosten. Nadat u bij ons de schade hebt gemeld neemt het herstelbedrijf binnen 2 uur contact met u op voor een afspraak.

Hoe kan ik de schade aan mijn woning of spullen herstellen?

Aangesloten reparateur

Door onze samenwerking bieden we u een betrouwbare en goede reparateur aan. De reparateur neemt contact met u op om een afspraak te maken en komt langs wanneer het u uitkomt. Wij betalen de kosten rechtstreeks aan de reparateur zodat u daar geen omkijken naar heeft.

Zelf gekozen reparateur

We vragen u om voordat de reparatie plaatsvindt een offerte met daarop apart gespecificeerde kosten voor arbeid, uren, het BTW-tarief en de gebruikte materialen aan ons voor te leggen. We bekijken of op de offerte gebruikelijke tarieven en prijzen staan.

U repareert de schade zelf

Bent u handig? Dan mag u de schade aan uw woning of spullen ook zelf repareren. Wij betalen dan de gemaakte kosten voor het materiaal op basis van een nota. En we betalen € 15,- per gewerkt uur.

Spoedreparatie

De schade aan mijn woning heeft spoed, wat nu?

Een melding heeft spoed als u bijvoorbeeld niet meer in uw woning kunt slapen, wonen of werken of extreme wateroverlast. U heeft 3 opties:
  1. Wij schakelen een reparateur voor u in
    Bel ons op +31 13 580 12 34. Wij gaan dan meteen met uw schade aan de slag. 1 van onze schadeherstelbedrijven neemt binnen een half uur contact met u op. En is binnen 2 uur bij u om u te helpen. Bij een grote storm kan dit langer duren.
  2. U schakelt zelf een reparateur in
  3. U voert zelf een spoedreparatie uit
    U hoeft daarmee niet te wachten tot u ons gesproken heeft. Maak duidelijke foto’s van de schade en de situatie, onthoud het aantal uren dat u met herstel bezig bent en bewaar de nota’s van de kosten. Alle kosten van de noodvoorziening zijn verzekerd.
Heeft uw schade geen spoed? Meld uw schade online of bel een andere dag. Wij helpen mensen die een noodreparatie nodig hebben, hierdoor sneller.

Wat betaalt Interpolis bij waterschade aan mijn woning?

Wij betalen alle kosten om uw woning weer in dezelfde staat terug te brengen als op het moment van voor de waterschade. Daaronder vallen de kosten van de materialen en de reparatie.
 
Schade aan spullen
Wij betalen de dagwaarde of nieuwwaarde van uw spullen als uw spullen niet gerepareerd kunnen worden. De dagwaarde is het bedrag dat uw spullen op het moment van schade waard zijn. De nieuwwaarde is het bedrag waarvoor uw spullen nu in een winkel te koop zijn. Welk bedrag we betalen hangt af van hoe oud uw spullen zijn en welk eigen risico u heeft.

U kiest zelf hoe u de schade bij ons meldt

Online melden

U kunt eenvoudig uw schade online melden. En wanneer het u uitkomt. Wel zo fijn.

Interpolis app

Download de app op uw smartphone. Zo meldt u uw schade waar en wanneer u maar wilt.

Telefonisch melden

Wij zitten klaar voor u. Ook als u vragen hebt over uw schade.

Spoed?

Neem meteen contact op met onze schadeafdeling als u niet meer veilig woont.

Veelgestelde vragen

De waterschade aan mijn woning is niet verzekerd, wat nu?
Heeft u waterschade door constructiefouten, bouwfouten of slecht werk door een bouwbedrijf, aannemer of loodgieter? Dan kunt u dit bedrijf of deze persoon aansprakelijk stellen voor de kosten van herstel en de gevolgschade. Uw rechtsbijstandverzekering kan hierbij helpen of u kunt rechtshulp inschakelen.
Welke gegevens moeten op een offerte staan als ik kies voor een eigen reparateur?
Kiest u voor een eigen reparateur? Dan ontvangen we graag een offerte. Wij willen weten wat de kosten zijn voor alle verschillende onderdelen. We kijken of de kosten van de reparateur vergelijkbaar zijn met de tarieven, prijzen en herstelkosten die in de markt normaal zijn. Op de offerte willen we daarom graag onderstaande punten terugzien:
  • Welke werkzaamheden zijn nodig?
  • Hoeveel uur werk denkt de reparateur nodig te hebben?
  • Welke materialen heeft de reparateur nodig?
  • Wat kosten deze materialen?
  • Wat is het BTW percentage?
  • Wat zijn de afmetingen van de beschadigde delen?
Passen de prijzen en tarieven bij de markt van dit moment? Dan ontvangt u het bedrag van de offerte. Heeft u een eigen risico? Dan halen we dat bedrag ervan af.
Wat is een nacontrole bij schade?
Wij voeren steekproefsgewijs een nacontrole uit bij schades. Als u in de steekproef valt dan nemen we binnen 3 weken contact met u op. We maken dan een afspraak om bij u thuis de schade te bekijken en door te nemen.
Hoe werkt schadeherstel via Interpolis?

Laat u uw schade herstellen via Interpolis, dan betalen wij de reparatiekosten rechtstreeks aan de reparateur. We werken samen met betrouwbare en goede reparateurs. Na uw melding nemen zij zo snel mogelijk contact met u op om een afspraak te maken. Ze repareren of vervangen uw schade en leveren kwaliteit. U kunt ook zelf contact opnemen met een aangesloten reparateur. Geef dan wel aan dat u een verzekering bij Interpolis heeft. De reparateur stuurt de factuur dan rechtstreeks naar ons. Zo heeft u er verder geen omkijken meer naar.

Hoe lang het herstel duurt is afhankelijk van hoe groot de schade is, de drukte bij het bedrijf, de benodigde materialen, enzovoort. De reparateur vertelt u hoe lang de reparatie gaat duren en/of wanneer het herstel plaatsvindt.

Heeft u schade aan spullen of meubels die niet gerepareerd kunnen worden? Dan ontvangt u van ons zo snel mogelijk een vergoeding. Daar kunt u uw spullen of meubels (voor een deel) mee vervangen.


Eigen risico bij stormschade

Ook bij stormschade betalen wij de reparatiekosten rechtstreeks aan de reparateur. Wij vragen u het eigen risico van € 200,- aan ons over te maken.