In 3 stappen naar een oplossing

Beperk de schade

Kun je iets doen om de schade te beperken? Dan vragen we je dat meteen te doen. En verzamel alle informatie zodat wij je schade goed kunnen inschatten. Zoals ouderdom, afmetingen, materialen, merk, type en andere gegevens van je schade. Ook foto’s helpen ons erg.

Icoontje vergrootglas

Meld de schade

Dit kan 24/7 online of via de Interpolis app. Gewoon wanneer het jou uitkomt. Wij nemen daarna contact met je op. Je mag ons natuurlijk ook bellen. Wij helpen je graag.

Icoontje  tafelbel

Wij regelen het verder voor je

Samen kijken we naar de beste oplossing voor je. Wij zorgen voor de reparatie, vervanging of betaling. Kan de schade gerepareerd worden? Dan komt de reparateur bij je langs wanneer het jou uitkomt.

Icoontje duim omhoog
Spoedreparatie

De schade aan mijn woning heeft spoed, wat nu?

Een melding heeft spoed als je bijvoorbeeld niet meer in je woning kunt slapen, wonen of werken of als je extreme wateroverlast hebt. Je hebt 3 opties:
  1. Wij schakelen een reparateur voor je in
    Bel ons op +31 13 580 12 34. Wij gaan dan meteen met je schade aan de slag. 1 van onze schadeherstelbedrijven neemt binnen een half uur contact met je op. En is binnen 2 uur bij jou om je te helpen. Bij een grote storm kan dit langer duren.
  2. Je schakelt zelf een reparateur in
  3. Je voert zelf een spoedreparatie uit
    Je hoeft daarmee niet te wachten tot je ons gesproken hebt. Maak duidelijke foto’s van de schade en de situatie, onthoud het aantal uren dat je met herstel bezig bent en bewaar de nota’s van de kosten. Alle kosten van de noodvoorziening zijn verzekerd.
Heeft je schade geen spoed? Meld je schade online of bel een andere dag. Wij helpen mensen die een noodreparatie nodig hebben, hierdoor sneller.
Man meldt schade achter laptop | Schade aan je woning, wat nu? | Interpolis

Wat betaalt Interpolis bij waterschade aan mijn woning?

Wij betalen alle kosten om je woning weer in dezelfde staat terug te brengen als op het moment van voor de waterschade. Daaronder vallen de kosten van de materialen en de reparatie.
 
Schade aan spullen
Wij betalen de dagwaarde of nieuwwaarde van je spullen als je spullen niet gerepareerd kunnen worden. De dagwaarde is het bedrag dat je spullen op het moment van schade waard zijn. De nieuwwaarde is het bedrag waarvoor je spullen nu in een winkel te koop zijn. Welk bedrag we betalen hangt af van hoe oud je spullen zijn en welk eigen risico je hebt.
Wil je weten of je schade verzekerd is?
Dat begrijpen wij heel goed. We leggen je daarom uit wanneer schade aan je woning wel en niet verzekerd is. En welk eigen risico je hebt.

Hoe kan ik de schade aan mijn woning of spullen herstellen?

Aangesloten reparateur

Door onze samenwerking bieden we jou een betrouwbare en goede reparateur aan. De reparateur neemt contact met je op om een afspraak te maken en komt langs wanneer het jou uitkomt. Wij betalen de kosten rechtstreeks aan de reparateur zodat je daar geen omkijken naar hebt.

Je repareert de schade zelf

Ben je handig? Dan mag je de schade aan je woning of spullen ook zelf repareren. Wij betalen dan de gemaakte kosten voor het materiaal op basis van een nota. En we betalen € 15,- per gewerkt uur.

Zelf gekozen reparateur

We vragen je om voordat de reparatie plaatsvindt een offerte met daarop apart gespecificeerde kosten voor arbeid, uren, het BTW-tarief en de gebruikte materialen aan ons voor te leggen. We bekijken of op de offerte gebruikelijke tarieven en prijzen staan.

We laten je ook graag in een filmpje zien hoe wij je schade herstellen

Interpolis werkt met aangesloten herstelbedrijven waarmee we afspraken hebben over kwaliteit en kosten. Nadat je bij ons de schade hebt gemeld neemt het herstelbedrijf binnen 2 uur contact met je op voor een afspraak.

Jij kiest hoe je de schade bij ons meldt

Melden via onze app
24/7 beschikbaar.
Download de app op je smartphone. En maak een melding waar en wanneer je wilt.
24/7 beschikbaar. Wij reageren meestal binnen 48 uur.  
Online melden
24/7 beschikbaar.
Eenvoudig online een melding maken. En wanneer het jou uitkomt. 
24/7 beschikbaar. Wij reageren meestal binnen 48 uur.
Bel ons
maandag bereikbaar vanaf 8.00 uur.
Voor vragen over je schade of het persoonlijk melden van je schade. Wij helpen je graag. 
013 580 12 34 Op dit moment is het erg druk aan de telefoon.
Lokaal tarief. Bekijk het keuzemenu.
Spoed
24/7 bereikbaar.
Bel ons als je door schade niet meer veilig kunt wonen. Zoals bij extreme wateroverlast en bij rook-, roet- en brandschade.
24/7 bereikbaar (lokaal tarief).

Veelgestelde vragen

Ik heb (dak)lekkage, wat kan ik doen?

Vervelend dat je een lekkage in je woning hebt. Wij helpen je graag om de schade op te lossen. Lees wat je kunt doen om erger te voorkomen:

  • Verplaats tijdelijk de spullen die schade op kunnen lopen. Of dek ze af met een plastic zeil.
  • Zet emmers of pannen onder de plekken waar het lekt.
  • Lucht en verwarm de ruimtes goed, zodat het vocht sneller verdampt.
  • Maak foto’s van de schade. Deze foto’s hebben wij nodig om je schade te beoordelen.

Is je dakisolatie nat geworden? Nat isolatiemateriaal droogt vaak door de natuurlijke ventilatie onder een pannendak.

 

 

De waterschade aan mijn woning is niet verzekerd, wat nu?
Heb je waterschade door constructiefouten, bouwfouten of slecht werk door een bouwbedrijf, aannemer of loodgieter? Dan kun je dit bedrijf of deze persoon aansprakelijk stellen voor de kosten van herstel en de gevolgschade. Je rechtsbijstandverzekering kan hierbij helpen of je kunt rechtshulp inschakelen.
Welke gegevens moeten op een offerte staan als ik kies voor een eigen reparateur?
Kies je voor een eigen reparateur? Dan ontvangen we graag een offerte. Wij willen weten wat de kosten zijn voor alle verschillende onderdelen. We kijken of de kosten van de reparateur vergelijkbaar zijn met de tarieven, prijzen en herstelkosten die in de markt normaal zijn. Op de offerte willen we daarom graag onderstaande punten terugzien:
  • Welke werkzaamheden zijn nodig?
  • Hoeveel uur werk denkt de reparateur nodig te hebben?
  • Welke materialen heeft de reparateur nodig?
  • Wat kosten deze materialen?
  • Wat is het BTW percentage?
  • Wat zijn de afmetingen van de beschadigde delen?
Passen de prijzen en tarieven bij de markt van dit moment? Dan ontvang je het bedrag van de offerte. Heb je een eigen risico? Dan halen we dat bedrag ervan af.
Wat is een nacontrole bij schade?
Wij voeren steekproefsgewijs een nacontrole uit bij schades. Als je in de steekproef valt dan nemen we binnen 3 weken contact met je op. We maken dan een afspraak om de schade door te nemen.
Hoe werkt schadeherstel via Interpolis?

Laat je jouw schade herstellen via Interpolis, dan betalen wij de reparatiekosten rechtstreeks aan de reparateur. We werken samen met betrouwbare en goede reparateurs. Na jouw melding nemen zij zo snel mogelijk contact met je op om een afspraak te maken. Ze repareren of vervangen je schade en leveren kwaliteit. Je kunt ook zelf contact opnemen met een aangesloten reparateur. Geef dan wel aan dat je een verzekering bij Interpolis hebt. De reparateur stuurt de factuur dan rechtstreeks naar ons. Zo heb je er verder geen omkijken meer naar.

Hoe lang het herstel duurt is afhankelijk van hoe groot de schade is, de drukte bij het bedrijf, de benodigde materialen, enzovoort. De reparateur vertelt je hoe lang de reparatie gaat duren en/of wanneer het herstel plaatsvindt.

Heb je schade aan spullen of meubels die niet gerepareerd kunnen worden? Dan ontvang je van ons zo snel mogelijk een vergoeding. Daar kun je jouw spullen of meubels (voor een deel) mee vervangen.


Eigen risico bij stormschade

Ook bij stormschade betalen wij de reparatiekosten rechtstreeks aan de reparateur. Wij vragen je het eigen risico van € 200,- aan ons over te maken.