Hoe lang duurt het voordat ik een reactie van Interpolis krijg?

Wilt u bij ons een schadeverzekering of zorgverzekering afsluiten? Of wilt u die juist aanpassen? Wilt u een schade melden? Elke verandering of aanvraag kost tijd. Interpolis informeert u graag helder over de reactietermijnen die wij hanteren.

Reactietijd in werkdagen

Hieronder ziet u per soort verzekering wat de reactietijd is per stap. Het gaat hierbij om hoe snel u onze eerste inhoudelijke reactie krijgt op uw brief (post) of e-mail. Ook via Twitter en Facebook kunt u ons een vraag stellen. De reactietermijn is dan 1 werkdag. Kunnen we de vraag online niet meteen inhoudelijk beantwoorden? Dan laten we u dat weten. Uw vraag sturen we dan door naar de juiste afdeling of we vragen u om zelf contact met uw Rabobank op te nemen. Wordt de vraag door Interpolis beantwoord dan is de reactietermijn hetzelfde als voor e-mail en post.

Schadeverzekeringen en Levensverzekeringen

Bekijk het volledige overzicht inclusief aanvullende informatie.

 

   post  mail
informatie over bestaande of nieuwe verzekeringen  10  10
nieuwe verzekering aanvragen of
bestaande verzekering aanpassen
 10  10
verstrekken van documenten  10  10
uitkeringsverzoek indienen*  10  10
afhandeling klachten  10  10

*Telefonische schademeldingen nemen we direct in behandeling. Bekijk onze pagina schade melden.


Zorgverzekeringen
Bekijk het volledige overzicht inclusief aanvullende informatie.

 

   post  mail
informatie over bestaande of nieuwe verzekeringen  nvt  3
nieuwe verzekering aanvragen of
bestaande verzekering aanpassen
 10  10
verstrekken van documenten  10  10
kosten declareren of een rekening indienen*  10  10
afhandeling klachten  10  10
* U kunt uw zorgnota’s online bij ons declareren. Bekijk onze pagina online declareren.

Inkomen, Arbeidsongeschiktheidsverzekering
Bekijk het volledige overzicht inclusief aanvullende informatie.

 

   post  mail
informatie over bestaande of nieuwe verzekeringen  10  5
nieuwe verzekering aanvragen of
bestaande verzekering aanpassen
 10  10
verstrekken van documenten  10  5
uitkeringsverzoek indienen  10  10
afhandeling klachten  10  10

 

Inkomen, Verzuimverzekeringen
Bekijk het volledige overzicht inclusief aanvullende informatie.

 

   post  mail
informatie over bestaande of nieuwe verzekeringen  10  10
nieuwe verzekering aanvragen of
bestaande verzekering aanpassen
 10  10
verstrekken van documenten*  10  10
uitkeringsverzoek indienen**  10  10
afhandeling klachten  10  10

* Wijzigingen die u aan ons doorgeeft worden verwerkt in een nieuw werknemerloonoverzicht, uitkeringsspecificatie of premieoverzicht. Het nieuwe overzicht sturen wij u uiterlijk in de laatste week van de volgende maand nadat de wijziging ingaat.

** Deze termijn geldt voor de verzuimmelding met dekking volledig verzuimmanagement. Voor een verzuimmelding zonder of beperkt dekking verzuimmanagement is een reactietermijn van 8 weken van toepassing.


Inkomen, WIA-verzekeringen

Bekijk het volledige overzicht inclusief aanvullende informatie.

 

   post  mail
informatie over bestaande of nieuwe verzekeringen  10  10
nieuwe verzekering aanvragen of
bestaande verzekering aanpassen
 22  22
verstrekken van documenten  22  22
uitkeringsverzoek indienen  22  22
afhandeling klachten  10  10

 

Pensioen verzekeringen, Rente- en Beleggingsproducten
Bekijk het volledige overzicht inclusief aanvullende informatie.

 

   post  mail
informatie over bestaande of nieuwe verzekeringen  10  10
nieuwe verzekering aanvragen of
bestaande verzekering aanpassen
 20  20
verstrekken van documenten  20  20
kosten declareren of een rekening indienen
 20  20
afhandeling klachten  10  10
 
Met de Raad van Overleg Solidair Pensioen, de vertegenwoordiging van de werkgevers die het Interpolis Solidair Pensioen met ons hebben afgesloten, hebben wij afgesproken dat maatwerk in onze dienstverlening mogelijk is. De dienstverlening kan daarom afwijken van de standaard reactietermijnen en de daarbij behorende communicatie-uitingen.