Na het aanvragen van de verzekering, ontvang je 2 sms'jes. Daarin staan jouw inloggegevens. Deze heb je nodig om de gezondheidsverklaring in te vullen.
Heb je de verklaring ingevuld?
Ja, dat kan. Je kunt je gezondheidsverklaring downloaden in Mijn Medische Beoordeling. Lukt dit niet? Neem dan contact op met de Medische Dienst van Interpolis. Je bereikt ze op (013) 462 14 28. Of via e-mail: gezondheid@interpolis.nl. Zij zorgen ervoor dat je de gezondheidsverklaring die je invulde krijgt.
Log je voor de 1e keer in?
Dan vragen we je om Mijn Medische Beoordeling te activeren. Activeren hoeft maar 1 keer.
Heb je al vaker ingelogd in Mijn Medische Beoordeling?
Door in te loggen bij jouw bank ontvangen wij 1 keer jouw persoons- en adresgegevens. We controleren of deze gegevens bekend zijn in Mijn Medische Beoordeling. Zo weten we zeker dat jij het bent.
Is jouw gezondheid veranderd na een keuring of na het invullen van de gezondheidsverklaring? En hebben wij de polis nog niet gestuurd? Dan moet je die verandering meteen aan ons doorgeven. Dit noemen we 'mededelingsplicht'. Geef je de verandering in jouw gezondheid niet door? Dan keert Interpolis misschien niet of minder uit.
Met een verandering in je gezondheid bedoelen we bijvoorbeeld:
Medische gegevens en informatie vallen onder het medisch geheim. Medewerkers die toegang hebben tot medische gegevens hebben een geheimhoudingsplicht. Meer informatie staat in onze uitleg. Daarin staan je rechten en plichten. Bijvoorbeeld dat je het recht hebt om het medische dossier te lezen. En dat je het recht hebt op 'eerste kennisgeving' en het recht om je aanvraag opnieuw te laten beoordelen.
Op de website van het Verbond van Verzekeraars lees je wat je kan en mag verwachten bij de medische beoordeling van een overlijdensrisicoverzekering: