inline/alertinline/autoinline/chevron-leftinline/chevron-left-aquainline/chevron-rightinline/chevron-right-aquainline/clearinline/downloadinline/errorinline/facebookinline/geldzakeninline/instagraminline/kkvinline/koptelefooninline/linkedininline/logininline/logoutinline/menu-closeinline/menu-openinline/modal-closeinline/modal-close-whiteinline/next-aquainline/play-largeinline/pointer-moreinline/previous-aquainline/searchinline/slotinline/social-facebookinline/social-instagraminline/social-linkedininline/social-twitterinline/social-youtubeinline/twitterinline/youtube

Gezondheidsverklaring


Online uw gezondheidsverklaring invullen

U bent de verzekerde op een overlijdensrisicoverzekering. Een overlijdensrisicoverzekering keert uit als u overlijdt. Wij willen daarom meer weten over uw gezondheid. U vult hiervoor online een gezondheidsverklaring in. Een formulier met vragen over uw gezondheid. Wij beoordelen de antwoorden op de vragen uit de gezondheidsverklaring. Zo bepalen we of de verzekering kan starten.

De medische beoordeling

Wat kunt u verwachten?

Wij kunnen ons voorstellen dat u meer wilt weten over de medische beoordeling. Wij maakten hiervoor de brochure ‘Medische beoordeling Interpolis Overlijdensrisicoverzekering

Bekijk de video voordat u de gezondheidsverklaring invult

In de video van het Verbond van Verzekeraars krijgt u tips over hoe u de gezondheidsverklaring invult.

Belangrijk om te weten

Zo werkt het

U krijgt inloggegevens om te starten.
Wij sturen u 2 sms’jes. Hierin staan de inloggegevens. Daarmee kunt u de gezondheidsverklaring invullen en aan ons doorsturen.
Verzamel uw gegevens voordat u de gezondheidsverklaring invult.
We vragen ook om medische informatie van lang geleden. En u kunt de gezondheidsverklaring tussentijds NIET opslaan.
Vul de gezondheidsverklaring eerlijk in.
U vult de gezondheidsverklaring zelf in. Dat doet u eerlijk en u laat geen antwoorden weg. Zo voorkomt u:
  • dat wij u aanvullende vragen stellen of extra informatie nodig hebben. Hierdoor duurt het langer voordat de verzekering kan starten.
  • dat u zich niet aan de mededelingsplicht houdt.
    • Ontdekt de Medische Dienst dat u niet alle informatie gaf? Dan kan de verzekering niet starten.
    • Overlijdt u tijdens de looptijd van de verzekering? En ontdekt de Medische Dienst dat u niet alle informatie gaf voor de start van de verzekering? Dan keren we soms niet of minder uit. Meer hierover leest u in de productvoorwaarden.
Twijfelt u bij de beantwoording van de vragen? Of kunt u zich niet alle eerdere klachten, ziekten of aandoeningen meer herinneren? Geef dan bij deze vragen aan over welke antwoorden u twijfelt en waarom. Of wat u niet zeker weet
Geef veranderingen in uw gezondheidssituatie altijd aan ons door.
Verandert uw gezondheidstoestand na een keuring of na het invullen van de gezondheidsverklaring? En hebben wij de polis nog niet gestuurd? Of zijn wij nog bezig met de medische beoordeling? Dan moet u dit meteen doorgeven aan onze Medische Dienst. Dit heet mededelingsplicht.
Wij kijken anders naar gegevens over de gezondheid dan uw arts
Uw arts kijkt als behandelend arts of hij uw gezondheid kan verbeteren. Wij als verzekeraar kijken naar de kans op overlijden tijdens de looptijd van de verzekering.
Hier leest u wat de rechten en plichten zijn.

Voor u en voor ons. Lees meer 

Alles gelezen? Vul dan de gezondheidsverklaring in

Op deze pagina vindt u informatie over de medische beoordeling. Lees eerst de informatie onder ‘De medische beoordeling: wat kunt u verwachten’ en ‘Belangrijk om te weten’. Vul daarna de gezondheidsverklaring in. Heeft u de gezondheidsverklaring al ingevuld? Dan kunt u hieronder uw antwoorden en het medisch advies bekijken.

Bel met onze Medische Dienst als u vragen heeft: (013) 462 14 28

De Medische Dienst is er op werkdagen tussen 8.30 en 18.00 uur. Behalve op feestdagen. U krijgt meteen een medewerker van de Medische Dienst aan de lijn. Is het druk en moet u wachten? Dan duurt dit maximaal 5 minuten. Wilt u teruggebeld worden? Dan kunt u dit aangeven. U betaalt voor het gesprek uw normale belkosten. Mailen kan ook: gezondheid@interpolis.nl.

Wij doen ons best u zo goed mogelijk te helpen

Wij willen u zo goed mogelijk helpen. Wij horen het graag als u niet tevreden bent over de medische beoordeling. Of als u een klacht heeft. Stuur hiervoor een brief naar:

Interpolis Medische Dienst
DPL_MEDISCH ACCEPT
Antwoordnummer 396
5000 WB Tilburg