Lang wachten op een behandeling is geen pretje en soms is het fijn om passend zorgadvies te krijgen. De ZorgConsulent van Interpolis staat voor u klaar! De ZorgConsulent helpt bij wachtlijstbemiddeling en biedt hulp bij het regelen van zorg. 

Wat is wachtlijstbemiddeling?

Moet u lang wachten op een behandeling? De persoonlijke ZorgConsulent helpt u met wachtlijstbemiddeling. Zij zoeken een goed ziekenhuis waar u sneller terecht kunt.

De wachttijd van een behandeling verschilt per ziekenhuis
Voor sommige behandelingen zijn de wachtlijsten landelijk langer. Op de website van het ziekenhuis leest u vaak meer informatie over de wachttijden. De ZorgConsulent helpt u met wachtlijstbemiddeling zodat u vaak eerder terecht kunt. De ZorgConsulent bereikt u via de Interpolis Zorglijn op 013 462 20 25.

De ZorgConsulent vervroegt de afspraak
Als de ZorgConsulent u helpt met wachtlijstbemiddeling probeert hij eerst de afspraak in het eigen ziekenhuis te vervroegen. Als dit niet lukt, neemt hij contact met u op om samen met u de andere mogelijkheden door te nemen. Ook bespreekt u hoe ver u wilt reizen. De ZorgConsulent belt verschillende ziekenhuizen, zodat u zo snel mogelijk terecht kunt. Vooral een 1e afspraak kan vaak sneller. Een operatie vervroegen is lastiger, omdat de specialist bepaalt wanneer deze gebeurt.

Voor wachtlijstbemiddeling betaalt u niets
Wij vergoeden wachtlijstbemiddeling 100%.

Wat is Zorgbemiddeling?

Zorgbemiddeling is een dienst waarbij de ZorgConsulent persoonlijke hulp biedt bij het regelen van zorg. De ZorgConsulent helpt u met antwoord op  uw zorgvragen. Bijvoorbeeld met vragen waar u terecht kunt voor langdurige zorg of bij revalidatie. Samen met de ZorgConsulent kijkt u waar u terecht kunt.

Direct een ZorgConsulent spreken?
Neem contact op met de Interpolis Zorglijn op 013 462 20 25.

Hoe werkt wachtlijstbemiddeling?

Stap 1
Uw huisarts verwijst u door naar een specialist of ziekenhuispoli. Voor een nieuwe of andere fysiotherapeut, huisarts of tandarts hebt u geen verwijzing nodig.

Stap 2
Neem contact op met de ZorgConsulent via de Interpolis Zorglijn 013 462 20 25. U krijgt eerst een intakegesprek en wordt direct geholpen, er geldt geen wachttijd. 

Stap 3
Tijdens het intakegesprek luistert de ZorgConsulent naar uw wensen. U krijgt een passend zorgadvies. Vervolgens zorgen wij ervoor dat u zo snel mogelijk en goed wordt geholpen. 

De ZorgConsulent helpt met:

Wachtlijstbemiddeling
Sneller geholpen via de ZorgConsulent
Moet u lang wachten op een behandeling? Of wilt u weten welk ziekenhuis het beste is in een bepaalde operatie? De persoonlijke ZorgConsulent helpt u met wachtlijstbemiddeling. Zij zoeken een goed ziekenhuis waar u sneller terecht kunt.

Soms is de wachtlijst lang
Voor sommige behandelingen moet u lang wachten. De wachttijd verschilt per ziekenhuis. Voor sommige behandelingen zijn de wachtlijsten landelijk langer. Dit komt omdat er daarvoor meer patiƫnten zijn. Dan kan wachtlijstbemiddeling nodig zijn. Bijvoorbeeld bij maag- en darmbehandelingen. Meestal staat de informatie over de wachttijden op de website van het ziekenhuis. Neem voor de laatste informatie contact op met de ZorgConsulent.

De ZorgConsulent vervroegt de afspraak
Als de zorgbemiddelaar u helpt met wachtlijstbemiddeling probeert hij eerst de afspraak in het eigen ziekenhuis te vervroegen. Als dit niet lukt, neemt ze contact met u op om u samen de andere mogelijkheden door te nemen. Ook bespreekt u hoe ver u wilt reizen. De ZorgConsulent belt verschillende ziekenhuizen, zodat u zo snel mogelijk terecht kunt. Vooral een eerste afspraak kan vaak sneller. Een operatie vervroegen is lastiger, omdat de specialist bepaalt wanneer deze gebeurt.

Voor wachttijdbemiddeling betaalt u niets
Wij vergoeden wachttijdbemiddeling 100%.
2e Arts online
Bij twijfel over uw diagnose, onderzoek of behandeling
Eigenlijk zou u een andere onafhankelijke arts om zijn mening willen vragen. Een second opinion gaat misschien net een stap te ver. Bij 2e Arts Online kunt u uw twijfels of vragen gemakkelijk en snel online voorleggen. Een team van Nederlandse medisch specialisten staat voor u klaar. Want 2 weten meer dan 1!

Hoe werkt 2e Arts Online precies?
U belt de ZorgConsulent op werkdagen van 08.00 tot 18.00 uur. Het nummer is 013 462 20 25. Na het gesprek maakt de ZorgConsulent een online aanvraag voor u aan. U krijgt een e-mail van de ZorgConsulent van Interpolis. Hierin staan uw persoonlijke inloggegevens.

Als u inlogt kunt u uw aanvraag inzien of aanpassen. Daarna kiest een medisch specialist van 2e Arts Online aan wie u uw vraag wil stellen. Als u dat wil kunt u extra informatie meesturen. Omdat u ingelogd bent, gebeurt dat veilig.

De medisch specialist van 2e Arts Online belt u binnen 1 werkdag op
U krijgt bijvoorbeeld geen nieuwe diagnose. En ook wordt er geen nieuwe behandeling uitgeschreven. De medisch specialisten zijn een verlengstuk van uw behandelend arts waarmee u ruggenspraak houdt. In sommige gevallen adviseert de medisch specialist van 2e Arts Online u om alsnog voor een second opinion naar een ziekenhuis te gaan. Hiervoor kunt u dan weer contact opnemen met de ZorgConsulent.

Alle informatie die u deelt is vertrouwelijk
De service van 2e Arts Online wordt uitgevoerd door specialisten in dienst van Medical Work. Interpolis krijgt uw medische gegevens niet.

Worden uw klachten erger?
Wacht dan niet. Neem direct contact op met uw huisarts en/of huidige medisch specialist.
Second opinion van een medisch specialist
Uw persoonlijke ZorgConsulent adviseert en helpt bij het aanvragen van een second opinion. Een andere arts krijgt dan uw medisch dossier. En maakt een rapport met daarin zijn mening.
Advies van internationaal medisch specialist
Besluit wat de juiste behandeling is met advies van een internationaal topspecialist van Royal Doctors.
Advies zwangerschap en geboorte
Uw persoonlijke ZorgConsulent adviseert u bij vragen over zwangerschap, bevallen en kraamzorg.
Huisarts, tandarts of fysiotherapeut na verhuizing
Verhuist u? In de zorgzoeker vindt u een nieuwe huisarts, tandarts of fysiotherapeut bij u in de buurt.
Bij een verhuizing moet u veel regelen. Wij helpen u graag bij het vinden van een huisarts en tandarts in uw nieuwe woonplaats. We zoeken voor u uit welke praktijken nog patiƫnten aannemen en bemiddelen bij uw inschrijving. Meestal is uw inschrijving binnen 2 weken geregeld. U kunt ook zorgbemiddeling aanvragen voor fysiotherapie. Wilt u gebruik maken van deze service? Neem dan contact op met de Interpolis Zorglijn.