inline/chevron-leftinline/chevron-left-aquainline/chevron-rightinline/chevron-right-aquainline/clearinline/logininline/logoutinline/menu-closeinline/menu-openinline/modal-closeinline/modal-close-whiteinline/play-largeinline/pointer-moreinline/searchinline/social-facebookinline/social-instagraminline/social-linkedininline/social-twitterinline/social-youtube



Wat is Zorgbemiddeling?
Wat kunt u doen als u op een wachtlijst komt voor een belangrijke medische behandeling? Waar kunt u terecht voor langdurige zorg of hulp bij revalidatie, voor uzelf of een ander? De persoonlijke zorgbemiddeling helpt u met antwoord op al uw zorgvragen. Samen met de zorgbemiddelaar kijkt u waar u voor de beste zorg terecht kunt.

Direct een zorgbemiddelaar spreken?
Neem contact op met de ZorgActief Lijn op 013 462 20 25.
Wachtlijstbemiddeling
Sneller geholpen via de zorgbemiddelaar
Moet u lang wachten op een behandeling? Of wilt u weten welk ziekenhuis het beste is in een bepaalde operatie? De persoonlijke zorgbemiddelaars helpen u hierbij. Zij zoeken een goed ziekenhuis waar u sneller terecht kunt.

Soms is de wachtlijst lang
Voor sommige behandelingen moet u lang wachten. De lengte van de wachttijd verschilt per ziekenhuis. Voor sommige behandelingen zijn de wachtlijsten landelijk langer. Dit komt omdat er daarvoor meer patiënten zijn. Bijvoorbeeld bij maag- en darmbehandelingen. Meestal staat de informatie over de wachttijden op de website van het ziekenhuis. Maar voor de laatste informatie neemt u contact op met de zorgbemiddelaar.

De zorgbemiddelaar vervroegt de afspraak
De zorgbemiddelaar probeert eerst de afspraak in het eigen ziekenhuis te vervroegen. Als dit niet lukt, neemt ze contact met u op om u samen de andere mogelijkheden door te nemen. Ook bespreekt u hoe ver u wilt reizen. De zorgbemiddelaar belt verschillende ziekenhuizen, zodat u zo snel mogelijk terecht kunt. Vooral een eerste afspraak kan vaak sneller. Een operatie vervroegen is lastiger, omdat de specialist bepaalt wanneer deze gebeurt.

Voor wachttijdbemiddeling betaalt u niets
Wij vergoeden wachttijdbemiddeling 100%.
2e Arts online
Bij twijfel over uw diagnose of behandeling
U twijfelt over uw diagnose, onderzoek en/of behandeling. Eigenlijk zou u wel eens een andere onafhankelijke arts om zijn mening willen vragen. Een second opinion gaat misschien net een stap te ver.

Bij 2e Arts Online kunt u uw twijfels of vragen gemakkelijk en snel online voorleggen. Een team van Nederlandse medisch specialisten staat voor u klaar. Want 2 weten meer dan 1!

Hoe werkt 2e Arts Online precies?
U belt de zorgbemiddelaar op werkdagen van 08:00 tot 21:00 uur. Het nummer is 013 462 20 25. Na het gesprek maakt de zorgbemiddelaar een online aanvraag voor u aan. U krijgt een e-mail van de zorgbemiddelaar van Interpolis. Hierin staan uw persoonlijke inloggegevens.

Als u inlogt kunt u uw aanvraag inzien of aanpassen. Daarna kiest een medisch specialist van 2e Arts Online aan wie u uw vraag wil stellen. Als u dat wil kunt u extra informatie meesturen. Omdat u ingelogd bent, gebeurt dat veilig.

De medisch specialist van 2e Arts Online belt u binnen 1 werkdag op
U krijgt bijvoorbeeld geen nieuwe diagnose. En ook wordt er geen nieuwe behandeling uitgeschreven. De medisch specialisten zijn een verlengstuk van uw behandelend arts waarmee u ruggenspraak houdt. In sommige gevallen adviseert de medisch specialist van 2e Arts Online u om alsnog voor een second opinion naar een ziekenhuis te gaan. Hiervoor kunt u dan weer contact opnemen met de zorgbemiddelaar.

Alle informatie die u deelt is vertrouwelijk
De service van 2e Arts Online wordt uitgevoerd door specialisten in dienst van Medical Work. Interpolis krijgt uw medische gegevens niet.

Worden uw klachten erger?
Wacht dan niet. Neem direct contact op met uw huisarts en/of huidige medisch specialist.
Second opinion van een medisch specialist
Uw persoonlijk zorgbemiddelaar adviseert en helpt bij het aanvragen van een second opinion. Een andere arts krijgt dan uw medisch dossier. En maakt een rapport met daarin zijn mening.
Advies van internationaal medisch specialist
Besluit wat de juiste behandeling is met advies van een internationaal topspecialist van Best Doctors.
Advies zwangerschap en geboorte
Uw persoonlijke zorgbemiddelaar adviseert u bij vragen over zwangerschap, bevallen en kraamzorg.
Huisarts tandarts of fysiotherapeut na verhuizing
Verhuist u? In de zorgzoeker vindt u een nieuwe huisarts, tandarts of fysiotherapeut bij u in de buurt.

Bij een verhuizing moet u veel regelen. Wij helpen u graag bij het vinden van een huisarts en tandarts in uw nieuwe woonplaats. We zoeken voor u uit welke praktijken nog patiënten aannemen en bemiddelen bij uw inschrijving. Meestal is uw inschrijving binnen 2 weken geregeld. U kunt ook zorgbemiddeling aanvragen voor fysiotherapie. Wilt u gebruik maken van deze service? Neem dan contact op met de ZorgActief Lijn op 013 462 20 25.
Hoe werkt Zorgbemiddeling?
Stap 1
Uw huisarts verwijst u door naar een specialist of ziekenhuispoli. Voor een nieuwe of andere fysiotherapeut, huisarts of tandarts heeft u geen verwijzing nodig.

Stap 2
Neem contact op met zorgbemiddeling via de ZorgActief Lijn (013) 462 20 25. Als extra service voor leden van de Rabobank regelen we dat u direct een zorgbemiddelaar kunt spreken. Alle andere klanten worden binnen 2 werkdagen gebeld voor een persoonlijk intakegesprek met één van onze zorgbemiddelaars.

Stap 3
Tijdens het intakegesprek luistert de zorgbemiddelaar naar uw wensen. U krijgt een passend zorgadvies. Vervolgens zorgen wij ervoor dat u zo snel mogelijk goed wordt geholpen. Wij regelen alle afspraken voor u. In de meeste gevallen wordt u binnen twee weken geholpen. En ook nog eens bij u in de buurt.