Persoonlijke hulp bij regelen van zorg

De ZorgConsulent helpt bij wachtlijstbemiddeling, het regelen van zorg en je vragen die je daarbij hebt.

Hulp van de ZorgConsulent

Soms moet je lang wachten op zorg, bijvoorbeeld als er een wachtlijst is. Of je weet niet welk ziekenhuis het beste bij je past. Misschien heb je veel vragen over je behandeling en weet je niet waar je deze kunt stellen.

Met de ZorgConsulent heb je 1 aanspreekpunt als je zorg nodig hebt. Het telefoonnummer is 071 364 02 59. De medewerkers zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:00 en 18:00 uur.
Een man zit achter zijn laptop

De ZorgConsulent helpt jou met:

Wachtlijstbemiddeling

Bijvoorbeeld als er een wachtlijst is. De ZorgConsulent probeert eerst de afspraak in je eigen ziekenhuis te vervroegen. Lukt dit niet? Dan bespreken we andere mogelijkheden.


We bespreken bijvoorbeeld hoe lang je wilt reizen voor zorg. Dan kijken we of je bij een ander ziekenhuis in de buurt sneller aan de beurt bent.

Jouw persoonlijk zorgrapport
In jouw persoonlijk zorgrapport vind je hoeveel ervaring een zorgverlener heeft met je aandoening. Wat de kwaliteit van de behandeling is. Ook geven wij je tips voor het gesprek met je arts. Dit rapport kan je helpen bij het kiezen van een zorgverlener. Je vraagt jouw persoonlijk zorgrapport eenvoudig online aan
Ziekenhuizen vergelijken
Kies het beste ziekenhuis voor je behandeling
Het ene ziekenhuis is deskundig op gebied van oncologie, de ander juist specialist in hernia's en liesbreuken. Maar welk ziekenhuis is het meest geschikt voor je behandeling? De ZorgConsulent houdt rekening met jouw persoonlijke voorkeuren en zoekt het samen met jou uit.

We vergelijken 5 ziekenhuizen voor jou
Het vergelijken van ziekenhuizen doet de Zorgcoach in een persoonlijk zorgrapport. Hierin staan de ziekenhuizen die aan jouw wensen tegemoetkomen. Je vraagt jouw persoonlijk zorgrapport eenvoudig online aan.

Het persoonlijk zorgrapport vergelijkt:
  • Hoe vaak het ziekenhuis de behandeling uitvoert
  • Het resultaat van een behandeling
  • Ervaringen van patiënten
  • Klanttevredenheid
Zorgregelaar
Heb jij of een naaste thuiszorg nodig? Of ga je naar een verpleeghuis of andere zorginstelling? Dat betekent veel geregel. Voor jou en jouw mantelzorgers. De Zorgregelaar van Interpolis kan je hierbij helpen. Bel voor meer informatie met de Interpolis Zorglijn.
Lees meer over de Zorgregelaar
2e arts online
Bij twijfel over je diagnose, onderzoek of behandeling
Eigenlijk zou je een andere onafhankelijke arts om zijn mening willen vragen. Een second opinion gaat misschien net een stap te ver. Bij 2e arts online kun je jouw twijfels of vragen gemakkelijk en snel online voorleggen. Een team van Nederlandse medisch specialisten staat voor je klaar. Want 2 weten meer dan 1!
Lees meer
Second opinion van een medisch specialist

Jouw persoonlijke ZorgConsulent adviseert en helpt bij het aanvragen van een second opinion. Een andere arts krijgt dan je medisch dossier. En maakt een rapport met daarin zijn mening.

Lees meer

Advies van internationaal medisch specialist
Besluit wat de juiste behandeling is met advies van een (internationale) topspecialist van Royal Doctors. Vraag de second opinion vooraf aan via de ZorgConsulent.
Bekijk de vergoeding
Advies zwangerschap en geboorte
Jouw persoonlijke ZorgConsulent adviseert je bij vragen over zwangerschap, bevallen en kraamzorg.
Huisarts, tandarts of fysiotherapeut na verhuizing
Verhuis je? In de zorgzoeker vind je een nieuwe huisarts, tandarts of fysiotherapeut bij jou in de buurt. 
Bij een verhuizing moet je veel regelen. Wij helpen je graag bij het vinden van een huisarts en tandarts in je nieuwe woonplaats. We zoeken voor je uit welke praktijken nog patiënten aannemen en bemiddelen bij je inschrijving. Meestal is je inschrijving binnen 2 weken geregeld. Je kunt ook zorgbemiddeling aanvragen voor fysiotherapie. Wil je gebruik maken van deze service? Neem dan contact op met de Interpolis Zorglijn.

Hulp nodig?

WhatsApp
Wij helpen je graag.
Stel je vraag over je zorgverzekering. Via WhatsApp delen we geen medische en financiële gegevens. 
Bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 13.00 uur. Je ontvangt een reactie binnen 2 uur tijdens openingstijden.
Bel onze zorglijn
Wij helpen je graag.
Wij helpen je graag met alle vragen rondom je zorgverzekering.
Bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur. Op zaterdag van 9.00 tot 13.00 uur (lokaal tarief).
Alarmcentrale
24/7 bereikbaar.
Bel ons direct voor spoedeisende gezondheidszorg in het buitenland.
24/7 bereikbaar (lokaal tarief).