Schade op reis

Schade op reis, wat nu?

Uw koffer wordt gestolen of u bent uw bagage kwijt. U maakt extra kosten, omdat u eerder naar huis moet of juist langer moet blijven. Schade tijdens uw vakantie? Daar zit u natuurlijk niet op te wachten. Wij helpen u daarom zo goed en zo snel mogelijk. Zodat u weer verder kunt.

U kiest zelf hoe u de schade bij ons meldt

Maakt u tijdens uw reis extra reis-, verblijf- en/of medische kosten? Neem dan altijd eerst contact op met onze alarmcentrale. Zij bespreken met u de volgende stap.

Online melden

Dit kan 24/7. Dus ook als er een tijdsverschil is tussen Nederland en uw vakantiebestemming. Wel zo fijn.

Telefonisch melden

Wij zitten klaar voor u. Ook als u vragen hebt over uw schade.

Alarmcentrale

Denk hierbij aan een ernstige ziekte van uw reisgenoot. Of als uw auto uitvalt.

Onze klanten beoordelen ons met een

8,4

Gemiddeld uit 168.685 beoordelingen
Er werd snel gereageerd op mijn online melding. Het telefoongesprek verliep heel prettig en ik werd goed geholpen. De afhandeling verliep sneller als ik had verwacht.
R.C. Niessen - Groningen
Schade op zondag online gemeldt. Maandag meteen gebeld en afgehandeld. Supersnelle service en klantvriendelijk 👍
S.G.T. Alexander Herben - Helmond
Zeer vriendelijke en duidelijke afhandeling van problemen. Ook gemakkelijk met de tegemoetkoming van geleden, schade, nu weer en ook in het verleden. Nooit geen gezeur gehad.
P.J.E. Claassen
Zeer vriendelijke telefoniste. Mijn zonnebril was kapot gevallen maar kreeg helaas geen schadevergoeding i.v.m. aanschafwaarde < eigen risico. De telefoniste gaf een tip om losse glazen te bestellen. Mooi dat er werd meegedacht naar een oplossing en niet alleen te woord gestaan werd. Klein beetje extra moeite, heel veel extra waardering!
L.H.B. Dresen
De reden van het contact was een omgeslagen zeilboot. Dat was voor ons heel naar. Het was voor ons heel fijn dat we bij het melden van de schade alle begrip kregen. Dat de volgende dag al een deel van de geleden schade op onze rekening stond, was helemaal geweldig. Dat maakt onze schrik en nare gedachten een beetje dragelijker.
J. van den Berg
Goede service, kennis van medewerkers is zeer goed. Heel klantvriendelijk en er wordt goed geluisterd naar de situatie van de klant. Ben al meer dan 20 jaar bij Interpolis en nooit iets slechts meegemaakt met Interpolis.
E.W.C. Lacrum
Hoe meld ik schade of diefstal op mijn kortlopende reisverzekering?

U mag ons bellen op +31 13 580 12 34.
Wij helpen u graag. Bereikbaar op werkdagen van 8.00 uur tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur (lokaal tarief).


Op de kortlopende reisverzekering kunt u uw schade niet online melden.

Wat moet ik doen als mijn vlucht geannuleerd is?

Extra kosten die u hierdoor maakt kunt u bij uw luchtvaartmaatschappij of reisorganisatie indienen.


Geeft de luchtvaartmaatschappij of reisorganisatie aan dat het overmacht was en vergoeden ze uw kosten niet? Neem dan contact met ons op via +31 13 580 12 34. Wij ontvangen graag de schriftelijke afwijzing van de luchtvaartmaatschappij en een overzicht van de extra gemaakte kosten. Zo kunnen wij de situatie beoordelen.

Wat moet ik doen als ik medische kosten op reis maak?

Controleer altijd eerst of de kosten verzekerd zijn op uw zorgverzekering. Is dat niet het geval? Dan zijn de kosten mogelijk verzekerd op uw reisverzekering met aanvullende dekking geneeskundige kosten.


Neem voor spoed direct contact op. Of bekijk hoe u de medische kosten kunt declareren.

Waarvoor ben ik verzekerd?

Dit hangt af van de aanvullende dekkingen die u wel of niet verzekerd hebt. Op de doorlopende reisverzekering bent u verzekerd voor schade en hulpverlening tijdens uw reis.


U kunt dit uitbreiden met:

Bekijk het overzicht met dekkingen van de Doorlopende reisverzekering.

Bekijk het overzicht met dekkingen van de Kortlopende reisverzekering.

Wat moet ik doen als mijn bagage gestolen of kwijt is?
  • Doe bij diefstal direct aangifte bij de plaatselijke politie. Kan dit niet? Informeer dan de gemeente- of luchthavenautoriteiten, uw conducteur, stationschef, buschauffeur, campinghouder of reisleider. Vraag altijd om een schriftelijke bevestiging van uw melding. Achteraf aangifte doen in Nederland van zaken in het buitenland is niet mogelijk.
  • Raakt uw bagage beschadigd of vermist op een luchthaven? Laat het luchthavenpersoneel dan altijd een PIR (Property Irregularity Report) opmaken.
  • Zijn er getuigen die zagen dat uw bagage werd gestolen? Noteer dan hun namen en adressen.
  • Moet u tijdens uw vakantie vervangende aankopen doen? Bewaar dan de bonnetjes.
Uw bagage is alleen verzekerd als u de aanvullende dekking Bagage hebt verzekerd.
Wij geven u graag tips voordat u op reis gaat

Deze tips geven wij u om verlies en diefstal tijdens uw vakantie te voorkomen. En om u te helpen als er iets misgaat.

Bekijk onze tips

Schade en ongemak voorkomen?

Krijg tips en inzichten in uw e-mailbox. Denk aan het aantal inbraken in uw buurt. Of tips over de veiligheid van uw woning.


U bepaalt zelf waarover u e-mails ontvangt en hoe vaak.