Vaak gaat de verzekering meteen in. Soms hebben we meer informatie van u nodig die we moeten beoordelen. Of moeten we wachten op informatie die uw arts ons stuurt. Dan kunnen wij niet precies aangeven hoe lang het duurt voordat de verzekering start. Dit is voor iedere klant anders. Onze ervaring is dat het dan gemiddeld 30 dagen duurt voordat de verzekering in kan gaan.
Wij kijken anders naar gegevens over de gezondheid dan uw arts
Uw arts kijkt als behandelend arts of hij uw gezondheid kan verbeteren. Wij als verzekeraar kijken naar de kans op overlijden tijdens de looptijd van de verzekering.
Soms hebben we toch nog meer informatie nodig
De verzekering kan dan nog niet starten.
Soms heeft onze Medische Dienst toch nog vragen. En soms is er toch nog meer informatie nodig. Van een arts bijvoorbeeld. Of u moet naar een medisch onderzoek. De Medische Dienst neemt dan contact met u op. U hoort dit binnen 5 werkdagen.
Geef veranderingen in uw gezondheidssituatie altijd aan ons door
Verandert uw gezondheidstoestand na een keuring of na het invullen van de gezondheidsverklaring? En hebben wij de polis nog niet gestuurd? Of zijn wij nog bezig met de medische beoordeling? Dan moet u de veranderingen in uw gezondheidstoestand meteen doorgeven aan onze Medische Dienst. U bent verplicht om dit aan ons door te geven. Dit noemen we mededelingsplicht. Geeft u de verandering niet door? Dan heeft dit misschien gevolgen. We keren dan misschien niet of minder uit.
Met een verandering in uw gezondheidstoestand bedoelen wij: nieuwe klachten, verandering of verergering van klachten, het raadplegen van een arts, doorverwijzing naar een arts, medische onderzoeken, nieuwe of andere medicijnen, enzovoort. Via e-mail houden we u op de hoogte van de status van uw medische beoordeling.
Bel gerust met onze Medische Dienst als u vragen heeft: (013) 462 14 28