3. Onze Medische Dienst beoordeelt uw medische gegevens

Wij nemen zo snel mogelijk de beslissing of de verzekering kan starten. Wij kunnen niet precies aangeven hoe lang dit duurt. Dit is voor iedere klant anders. Het hangt onder meer af van de soort informatie die we beoordelen. En van de ziekte of klachten die u aan ons doorgaf.

Wij kijken anders naar gegevens over de gezondheid dan uw arts

Uw arts kijkt als behandelend arts of hij uw gezondheid kan verbeteren. Wij als verzekeraar kijken naar de kans op overlijden tijdens de looptijd van de verzekering.

Soms hebben we toch nog meer informatie nodig

De verzekering kan dan nog niet starten.

Soms heeft onze Medische Dienst toch nog vragen. En soms is er toch nog meer informatie nodig. Van een arts bijvoorbeeld. Of u moet naar een medisch onderzoek. De Medische Dienst neemt dan contact met u op. U hoort dit binnen 5 werkdagen.

Geef veranderingen in uw gezondheidssituatie altijd aan ons door

Verandert uw gezondheidstoestand na een keuring of na het invullen van de gezondheidsverklaring? En hebben wij de polis nog niet gestuurd? Of zijn wij nog bezig met de medische beoordeling? Dan moet u de veranderingen in uw gezondheidstoestand meteen doorgeven aan onze Medische Dienst. U bent verplicht om dit aan ons door te geven. Dit noemen we mededelingsplicht. Geeft u de verandering niet door? Dan heeft dit misschien gevolgen. We keren dan misschien niet of minder uit.

Met een verandering in uw gezondheidstoestand bedoelen wij: nieuwe klachten, verandering of verergering van klachten, het raadplegen van een arts, doorverwijzing naar een arts, medische onderzoeken, nieuwe of andere medicijnen, enzovoort. Via e-mail houden we u op de hoogte van de status van uw medische beoordeling.

Bel gerust met onze Medische Dienst als u vragen heeft: (013) 462 14 28

De Medische Dienst is er op werkdagen tussen 8.30 en 18.00 uur. Behalve op feestdagen. U krijgt meteen een medewerker van de Medische Dienst aan de lijn. Is het druk en moet u wachten? Dan duurt dit maximaal 5 minuten. Wilt u teruggebeld worden? Dan kunt u dit aangeven. U betaalt voor het gesprek uw normale belkosten. Mailen kan ook: gezondheid@interpolis.nl.