De dichte horeca treft niet alleen cafés en restaurants in deze crisis, maar ook hun toeleveranciers. Veel van hen kunnen hun producten niet kwijt. Rob Baan is eigenaar van luxe-kwekerij Koppert Cress, en een van de grote gedupeerden. Hij dacht van zijn welverdiende oude dag te kunnen genieten, maar het zit hem niet mee.
Thuis kampt hij ook met de ziekte van zijn vrouw waarvan zij probeert te genezen. Mooi nieuws is er gelukkig ook: onlangs werd zijn vijfde kleinkind geboren. ‘We plukken echt wel de dag, we pikken het mooiste eruit. En ik ben echt opa als het erop aankomt.’ Hij lacht: ‘En al mijn kleinkinderen lusten alle bijzondere smaken die we kweken.’
Te midden van alle chaos houdt Rob Baan zich nu alsnog maar bezig met een project om een school in Alphen aan de Rijn gezonde lunches te bezorgen. ‘Het is overleven geblazen, maar zoiets als dit geeft me ook wel weer moed.’
Het interview met Rob Baan van Koppert Cress beluisteren? Dat kan in de nieuwe podcastreeks van Interpolis en BNR: ‘Crisis de Baas’.
De BNR podcastserie Crisis de Baas wordt mede mogelijk gemaakt door Interpolis. Hierin laten we ondernemers aan het woord over hoe zij omgingen met de effecten van de Corona-crisis. Hoe ga je om met je medewerkers, hoe pas je je organisatie aan op de ontwikkelingen, welk leiderschap past hierbij? Juist in deze tijden wordt bij ondernemers een extra beroep gedaan om te focussen op wat echt belangrijk is. Met Crisis de Baas willen BNR en Interpolis ondernemers inspireren met nieuwe inzichten en een platform bieden om van elkaar te leren.
Ontdek onze zakelijke verzekeringen, tips en oplossingen voor ondernemers.