Bij Interpolis helpen we dagelijks bij het beperken en voorkomen van schades. Toch gaat er ook bij onszelf wel eens iets mis… Vandaag de biecht van Twan van Team Klant & Verbetering over zijn schade die hij had kunnen voorkomen.
"Mijn huis had een paar weken leeggestaan, want de vorige bewoners waren al wat eerder verhuisd. In die tussentijd was de schoorsteen van het dak gewaaid, zo gaf mijn buurman tijdens ons gesprek aan. Hij had met behulp van tiewraps voor een tijdelijke oplossing gezorgd, maar liet weten dat het enkel een noodvoorziening betrof. Het zou nog wel éven goed gaan, maar ik moest er wel echt iets aan laten doen, verzekerde hij mij. Ik keek vanuit beneden naar de schoorsteen en constateerde dat ‘ie er nog perfect uitzag; hij stond er keurig bij. Hoezo nog wat doen, dus?!
Een jaar later, en je voelt ‘m al aankomen; ik kreeg waterschade. Mijn cv-ketel had een storing en er lag water onder. Dat gebeurde natúúrlijk op een zondagmiddag, waardoor ik niemand kon bereiken. Ik trok de stekker van de ketel uit het stopcontact en zette een emmer onder het apparaat.