Is je vlucht vertraagd of geannuleerd? Of loop je tegen andere problemen aan op de luchthaven? Lees wat je kunt doen

Schade melden

Meld je schade eenvoudig online.

Wij staan voor je klaar. Ook voor het melden van diefstal of annuleren van een reis.

3 redenen voor online schade melden

Persoonlijk
Voor het online melden van je schade ga je naar de Interpolis app of log je in op Mijn Interpolis. Hier vind je onder andere je polis, verzekeringen en gemelde schades. Inloggen gebeurt veilig via iDIN.
Eenvoudig
Je beantwoordt online een aantal vragen over je schade. Foto’s en documenten kun je direct toevoegen. Kom je er niet uit? Vaak kun je met ons chatten. 
Snel
In sommige gevallen zie je meteen na je online melding of je schade verzekerd is. En anders bellen we jou om alles verder te regelen. Dit doen we meestal binnen 48 uur.
Wil je weten welke schade verzekerd is?
Vraag alles over je schade aan onze chatbot. Zoals de hoogte van je eigen risico en wat je het beste kunt doen bij schade.

Snel, eenvoudig en veilig via iDIN

Online melden doe je via onze app of Mijn Interpolis. Inloggen gebeurt veilig via iDIN. Met iDIN log je in bij je bank. Zo ontvangen wij eenmalig jouw persoons- en adresgegevens. Zodat we zeker weten dat jij het bent.


Zakelijke verzekering? Meld je schade op onze zakelijke pagina >

Online melden
Eenvoudig online een melding maken. En wanneer het jou uitkomt. 
Via onze app
Download de app. En maak een melding waar en wanneer je wilt.
Interpolis app

Meld je schade in de Interpolis app

Al 150.000 keer gedownload.
  • eenvoudig foto’s van je telefoon uploaden
  • ontvang updates over de status van je gemelde schade
  • altijd toegang tot je polis, verzekeringen, groene kaart en meer

Of bel ons

Wil je liever de schade telefonisch melden of heb je een vraag over een gemelde schade? Wij helpen je graag.
Bel ons
Vandaag bereikbaar tot 18.00 uur.
Voor vragen over je schade of het persoonlijk melden van je schade. Wij helpen je graag. 
013 580 12 34 Op dit moment is het erg druk aan de telefoon.
Lokaal tarief. Bekijk het keuzemenu.
Alarmcentrale
24/7 bereikbaar.
Voor hulp of spoedeisende gezondheidszorg in het buitenland en bij pech onderweg.
24/7 bereikbaar (lokaal tarief).

Veelgestelde vragen

Binnen hoeveel tijd moet ik mijn schade of diefstal melden?
Zo snel mogelijk. Geef je schade of diefstal online of telefonisch aan ons door.
Hoe werkt het schadeformulier?

Bij een ongeval of aanrijding vul je altijd een Europees Schadeformulier in, samen met de tegenpartij. Ook bij schade door een onbekende tegenpartij of door een dier waarvan de eigenaar onbekend is, vul je een schadeformulier in. Deze informatie is nodig voor de afhandeling van de schade. Heb je een vraag over het invullen of insturen van het schadeformulier? We leggen dit graag aan je uit.

Waar stuur ik foto’s of documenten van mijn schade naartoe?

Vragen wij na je schademelding om foto's of documenten? Of heb je een schadeformulier ingevuld? Voeg deze dan toe aan je schademelding via Mijn Interpolis of de Interpolis App.

Stuur je liever een e-mail? Mail deze dan naar: schadeafhandeling@interpolis.nl. Zet in het onderwerp je schadenummer.

Opsturen mag ook naar:

Interpolis Schadeservices
Antwoordnummer 396
5000 WB Tilburg

Vermeld je schadenummer.

 

Zie je jouw documenten of foto’s niet terug in je schademelding in Mijn Interpolis?
Voegde je deze toe via Mijn Interpolis? Dan kan het tot een uur duren voor deze zichtbaar worden. Stuurde je aanvullende documenten of foto’s naar ons via mail of per post? Dan ontvangen en verwerken wij deze wel, maar worden ze niet zichtbaar in Mijn Interpolis.

Hoe meld ik een juridisch geschil?
Meld je zaak of geschil eenvoudig online of telefonisch. Bekijk de contactgegevens van Achmea Rechtsbijstand >
Hoe meld ik een schade op mijn zakelijke verzekering?
Ook een schade op je zakelijke verzekering kun je online of telefonisch melden.