In 3 stappen naar een oplossing

Verzamel alle informatie

Zoals leeftijd, afmetingen, materialen, merk, type en andere kenmerken. Zo kunnen wij jouw melding snel en goed afhandelen. Voeg foto’s toe als je die hebt. Kun je iets doen om de schade te beperken? Dan vragen we je om dat meteen te doen.

Icoontje vergrootglas

Meld de schade

Dit kan 24/7 online of via de Interpolis app. Gewoon wanneer het jou uitkomt. Wij nemen daarna contact met je op. Je mag ons natuurlijk ook bellen. Wij helpen je graag.

Icoontje  tafelbel

Samen kijken we naar een oplossing

Ben je aansprakelijk en voor de schade verzekerd? Dan kijken we wat de beste oplossing is om de schade te regelen.

Icoontje duim omhoog

Jij kiest hoe je de schade bij ons meldt

Soms kunnen we schade direct oplossen. In andere gevallen nemen we eerst contact met je op.
Melden via onze app
24/7 beschikbaar.
Download de app op je smartphone. En maak een melding waar en wanneer je wilt.
24/7 beschikbaar. Wij reageren meestal binnen 48 uur.  
Online melden
24/7 beschikbaar.
Eenvoudig online een melding maken. En wanneer het jou uitkomt. 
24/7 beschikbaar. Wij reageren meestal binnen 48 uur.
Bel ons
Vandaag bereikbaar vanaf 8.00 uur.
Voor vragen over je schade of het persoonlijk melden van je schade. Wij helpen je graag. 
013 580 12 34 Op dit moment is het erg druk aan de telefoon.
Lokaal tarief. Bekijk het keuzemenu.

Wat betaalt Interpolis bij schade aan een woning of spullen?

Wij betalen de reparatiekosten of de dagwaarde van de spullen

We betalen de dagwaarde als de schade niet gerepareerd kan worden. Of als de dagwaarde van de spullen lager ligt dan de reparatiekosten. De dagwaarde is het bedrag dat de spullen, net voordat de schade ontstond, waard waren.

Eigen risico
Je hebt geen eigen risico op je aansprakelijkheidsverzekering.

Advies: meld de schade bij de verzekeraar van de ander

Het bedrag dat de verzekering vergoedt van de persoon die schade heeft, is vaak hoger dan het bedrag dat wij betalen op een aansprakelijkheidsverzekering. Een inboedel- of woonhuisverzekering vergoedt vaak het bedrag waarvoor je de spullen nu nieuw koopt. En als reparatie mogelijk is, worden vaak alle reparatiekosten vergoed.
Wij betalen het eventuele eigen risico van de andere verzekeringsmaatschappij.
Wil je weten of jouw schade verzekerd is?

Dat begrijpen wij heel goed. We leggen je daarom uit wanneer de schade wel en niet verzekerd is.

Veelgestelde vragen

Wat heb ik nodig om mijn schade te melden?

Verzamel zoveel mogelijk informatie over de schade en de eigenaar van de beschadigde spullen. Zoals naam- en adresgegevens en het telefoonnummer.

We kunnen u sneller en beter helpen als u ons een goed beeld geeft van de schade. Zet voor uw schademelding de volgende dingen op een rijtje:

  • Wat is er precies beschadigd?
  • Wat gebeurde er precies waardoor de schade ontstond?
  • Wat deed u en wat deed degene bij wie schade ontstond?
  • Maak duidelijke foto’s van de schade.
  • Hoe groot zijn de beschadigde oppervlakken? Wat zijn de afmetingen?
  • Van welke materialen zijn de oppervlakken gemaakt?
  • Hoe oud is het materiaal. Dat vindt u terug op uw aankoopnota of rekeningafschrift.
  • Om welk merk en type gaat het?
  • Wat moet er gebeuren om de schade te herstellen?
  • Is het bedrag van de schade al bekend?
Neemt Interpolis contact op met de ander?
Ja. Ook aan de ander vragen we wat er gebeurd is. En of die persoon vindt dat u aansprakelijk bent. We vragen vaak ook meer informatie over de beschadigde spullen en of reparatie mogelijk is. Dit hebben we nodig om de schade af te handelen.