Waar is je laptop of tablet beschadigd of gestolen?

Per situatie leggen we uit wat wel en niet verzekerd is. En op welke verzekering je de schade kunt melden.
Maak een keuze:

In mijn woning

Schade melden inboedelverzekering

Is de schade aan je laptop of tablet ontstaan in je woning of is deze gestolen uit je woning? Dan kun je de schade melden op je inboedelverzekering. 

Ben ik verzekerd?

Wil je voordat je de schade meldt weten of je verzekerd bent? We leggen je graag uit wanneer jouw laptop of tablet wel of niet verzekerd is.

Wat is wel en niet verzekerd op de inboedelverzekering?

In onderstaand overzicht vind je een aantal voorbeelden.

Eigen risico inboedelverzekering All-Risk 
Heb je schade aan je laptop of tablet doordat je deze bijvoorbeeld laat vallen of kapot stoot? Of omdat je er op gaat zitten? Dan geldt er een verplicht eigen risico van € 100,-. Heb je schade aan je laptop of tablet door bijvoorbeeld brand, elektriciteit, water, blikseminslag, inbraak of diefstal? Dan heb je een eigen risico van € 0,-. Kijk voor de complete lijst in de voorwaarden.

Eigen risico inboedelverzekering Uitgebreid
Op de inboedelverzekering Uitgebreid heb je gekozen voor een eigen risico van € 0,-, € 100,- of € 200,-. Dit eigen risico geldt voor elke schade aan je laptop of tablet. Je vindt je eigen risico terug op je polisblad.

Wel verzekerd

  • diefstal
  • brand, schroeien en smelten
  • blikseminslag en elektriciteit 
  • bij de All-Risk dekking is ook verzekerd: 
    vallen en (om)stoten

Niet verzekerd

  • verlies
  • schade door een huisdier
  • ouderdom, slijtage, uitval of lichte beschadiging
  • schade door een onbekende oorzaak
  • schade of diefstal ontstaan in je tuin, balkon, oprit of bijgebouwen

Buiten mijn woning

Schade melden BuitenDeDeur verzekering

Is schade, verlies of diefstal van je laptop of tablet ontstaan buiten je woning in Nederland? Of in je tuin, op je balkon of oprit? Dan kun je de schade melden op je BuitenDeDeur verzekering.

Ben ik verzekerd?

Wil je voordat je de schade meldt weten of je verzekerd bent? We leggen je graag uit wanneer jouw laptop of tablet wel of niet verzekerd is.

Wat is wel en niet verzekerd op de BuitenDeDeur verzekering?

In onderstaand overzicht vind je een aantal voorbeelden. Je hebt een eigen risico van € 100,- per gebeurtenis.

Wel verzekerd

  • diefstal
  • verlies
  • vallen en (om)stoten
  • schade door een huisdier

Niet verzekerd

  • ouderdom, slijtage, uitval of lichte beschadiging
  • onbekende oorzaak
  • schade, verlies of diefstal ontstaan in het buitenland, ook niet tijdens de heen- en terugreis
  • schade, verlies of diefstal ontstaan in een vakantiehuisje in Nederland dat je huurt

Let extra goed op je laptop en tablet om diefstal te voorkomen.

Schade die ontstaat doordat je onvoorzichtig bent met je laptop of tablet, is niet verzekerd. Zorg daarom voor het volgende:

  • Je houdt je laptop of tablet vast of binnen direct handbereik en ziet je laptop of tablet direct.
  • Je laat je laptop of tablet niet langer dan 1 dag achter in een (gemeenschappelijke) ruimte die goed op slot is. De laptop of tablet ligt in een afgesloten kleedkamer of een andere afgesloten gemeenschappelijke ruimte en er is zichtbare inbraakschade aan de buitenkant van de ruimte.
  • Je laat je laptop of tablet niet langer dan 1 dag achter in een (gemeenschappelijke) ruimte die niet goed kan worden afgesloten. Dit is alleen verzekerd als de laptop of tablet in een afgesloten kast wordt opgeborgen en er is zichtbare inbraakschade aan de kast.

Op reis

Schade melden reisverzekering

Is de schade, verlies of diefstal van je laptop of tablet ontstaan terwijl je op reis was? Dan kun je de schade melden op je doorlopende reisverzekering met dekking bagage.

Ben ik verzekerd?

Wil je voordat je de schade meldt weten of je verzekerd bent? We leggen je graag uit wanneer jouw laptop of tablet wel of niet verzekerd is.

Wat is wel en niet verzekerd op de doorlopende reisverzekering met dekking bagage?

In onderstaand overzicht vind je een aantal voorbeelden. Je hebt een eigen risico van € 50,- bij schade of diefstal van je laptop of tablet.

Wel verzekerd

  • diefstal
  • verlies
  • vallen en (om)stoten
  • schade door een huisdier

Niet verzekerd

  • ouderdom, slijtage, uitval of lichte beschadiging
  • onbekende oorzaak
  • schade, verlies of diefstal ontstaan tijdens een vakantie in Nederland zonder geboekte overnachting

Let extra goed op je laptop en tablet om diefstal te voorkomen.

Schade die ontstaat doordat je onvoorzichtig bent met je laptop of tablet, is niet verzekerd. Zorg daarom voor het volgende:

  • Laat je laptop of tablet niet zonder toezicht achter in een ruimte.
  • Houd je laptop of tablet onderweg vast of binnen direct handbereik.
  • Stop je laptop of tablet in een dichte koffer, dichte kast of afgesloten kluis als je je hotelkamer verlaat.
Diefstalgevoelige spullen - apparatuur

Wat betaalt Interpolis bij schade of diefstal van mijn laptop of tablet?

Wij betalen de dagwaarde of nieuwwaarde van je laptop of tablet als deze niet gerepareerd kan worden. De dagwaarde is het bedrag dat je laptop of tablet op het moment van schade waard was. De nieuwwaarde is het bedrag waarvoor je laptop of tablet nu in een winkel te koop is.
Man die de Interpolis App downloadt op zijn smartphone

Bekijk jouw verzekeringen en voorwaarden online.

In onze app en in Mijn Interpolis vind je een overzicht van je verzekeringen en voorwaarden. Zo weet je precies waarvoor je verzekerd bent. Meld je online schade? Dan wordt je verzekering er automatisch bij gezocht. 

In 3 stappen naar een oplossing:

Verzamel alle informatie.

Zoals aanschafdatum, aankoopbewijs, merk, type, kleur, aantal gigabytes, kosten van de reparatie als deze bekend zijn. Maak bij schade foto’s van je laptop of tablet.

Meld de schade of diefstal.

Dit kan 24/7 via de Interpolis app of Mijn Interpolis. Wij nemen daarna contact met je op. Je mag ons natuurlijk ook bellen. 

Samen kijken we naar een oplossing.

Wij zorgen voor de reparatie, vervanging of betaling. Kan je laptop of tablet gerepareerd worden? Dan haalt de reparateur de laptop of tablet bij je op, wanneer dat voor jou uitkomt. 

Jij kiest hoe je de schade bij ons meldt.

Online melden

24/7 beschikbaar.
Eenvoudig online een melding maken. En wanneer het jou uitkomt. 

Melden via onze app

24/7 beschikbaar.
Scan de QR-code via je smartphone camera.
Download de Interpolis app. En maak een melding waar en wanneer je wilt.

Bel ons

maandag bereikbaar vanaf 8.00 uur.
Voor vragen over je schade of het persoonlijk melden van je schade. Wij helpen je graag. 

Veelgestelde vragen

Welke schades aan mijn tablet of laptop zijn niet verzekerd?
Deze schades zijn niet verzekerd:
  • krassen, deuken en vlekken
  • ouderdom en slijtage
  • zonder dat er iets gebeurde werkt de laptop of tablet ineens niet meer
  • schade in huis door je huisdier
  • kosten van je abonnement
  • misbruik door een ander voor het gebruik van internet
  • diefstal, verlies en beschadiging als je niet zorgvuldig met je laptop of tablet omgaat

Wat bedoelt Interpolis met zorgvuldig met een laptop of tablet omgaan?

  • Houd je laptop of tablet altijd vast, binnen handbereik en in het zicht of berg hem op in een afgesloten ruimte.
  • Laat je laptop of tablet niet in de auto liggen.
  • Neem je laptop of tablet in een boot, bus, taxi, trein of vliegtuig mee als handbagage.
Is schade of diefstal van mijn zakelijke telefoon, tablet of laptop verzekerd?
Heb je een telefoon, tablet of laptop van je werkgever? Dan is deze meestal verzekerd op de verzekering van je werkgever. Meld in dat geval de schade, het verlies of de diefstal bij je werkgever. Heb je een eigen zaak of ben je zzp'er? Dan is je telefoon, tablet en laptop verzekerd op je Inboedelverzekering.
Ik heb mijn telefoon, tablet of laptop al laten repareren. Wat nu?

Is jouw telefoon, tablet of laptop al gerepareerd en heb je de schade nog niet bij ons gemeld? Dan moet je de schade wel kunnen aantonen. Meld je schade dan online. Wij zoeken je verzekering erbij en helpen je stapsgewijs verder. Wij reageren meestal binnen 48 uur. Zorg dat je de benodigde gegevens bij de hand hebt. Hierdoor kunnen wij jouw schade sneller behandelen. Dit heb je nodig:

  • aankoopbewijs of gegevens van je telefoon, tablet of laptop
  • foto’s van de schade, op afstand en in detail
  • rekening van de reparateur
Welke opties heb ik om schade aan mijn telefoon, tablet of laptop te repareren?
Is je schade verzekerd? Dan heb je 3 keuzes voor reparatie.

Je laat je schade repareren door een bij Interpolis aangesloten reparateur.
Interpolis wil je daarbij zoveel mogelijk ontzorgen. Daarom werken wij alleen met professionele, betrouwbare reparateurs die kwaliteit leveren. Je telefoon, tablet of laptop is in goede handen en reparatie is vaak met behoud van garantie. De reparatie van je telefoon duurt bij Samsung ongeveer 2 tot 3 werkdagen en bij Apple 3 tot 5 werkdagen.

Je laat je schade herstellen bij een door jou gekozen reparateur.
Meld je schade eerst bij ons. Meld je jouw schade online? Dan reageren wij meestal binnen 48 uur. Let op: kies een betrouwbare reparateur die kwaliteit levert. Maak altijd eerst foto’s van de schade, zodat je de schade aan ons kunt aantonen. Je betaalt dan eerst zelf voor het herstel van de schade. Bewaar de herstelnota, want wij kunnen deze bij je opvragen.

Je koopt een nieuwe of vervangende telefoon, tablet of laptop.
Je ontvangt van ons de dagwaarde van je kapotte telefoon, tablet of laptop min het eventuele eigen risico.
Wat is een nacontrole bij schade?
Wij voeren steekproefsgewijs een nacontrole uit bij schades. Als je in de steekproef valt dan nemen we binnen 3 weken contact met je op. We maken dan een afspraak om de schade door te nemen.