Hoe betaal ik mijn premie?

Alle informatie op een rij.

Schadeverzekeringen

De manier waarop jij je premie betaalt, is afgesproken bij de start van de verzekering. Je kunt kiezen voor maandelijkse of jaarlijkse betaling van je schadeverzekering.

  • Bij een maandelijkse betaling wordt standaard de premie automatisch van je rekening afgeschreven.

  • Bij een jaarlijkse betaling kies je of je de premie zelf overmaakt of via een automatische incasso betaalt. Maak je de premie zelf over? Dan krijg je van ons een brief met de vraag om jouw premie te betalen. In de brief staat de omschrijving of het betalingskenmerk en ons rekeningnummer. Heb je bij ons een Alles in één Polis? Dan krijg je 1% korting op je premie. Deze korting geldt naast eventuele andere kortingen.

Schadeverzekeringen zijn onderdeel van de Alles in één Polis. Dit gaat om bijvoorbeeld de autoverzekering, woonhuisverzekering, reisverzekering en caravanverzekering.

Levensverzekeringen en hypotheekbescherming

Bij nieuwe levensverzekeringen en hypotheekbeschermingen betaal je de premie maandelijks en met een automatische incasso. Op sommige in het verleden afgesloten verzekeringen bestaat nog de mogelijkheid om per jaar te betalen. Dit is afhankelijk van de voorwaarden van de verzekering.

Zorgverzekering

Heb je vragen over betalen van je zorgpremie, zorgkosten of andere vragen rondom je zorgverzekering? 

Veelgestelde vragen

Wat gebeurt er als ik de premie niet op tijd betaal?
Het kan gebeuren dat je een keer een rekening niet hebt betaald. Bijvoorbeeld omdat je vergat de premie per jaar naar ons over te maken. Of er stond niet voldoende saldo op je rekening als wij de premie automatisch afschrijven. Voor een keer is dat niet erg. Maar wat gebeurt er dan?
Heb je vragen over een betalingsregeling of betalingsherinnering?
Neem contact op met onze afdeling Debiteurenmanagement. Ook als je problemen hebt met betalen. We denken graag met je mee.
Wat is het rekeningnummer van Interpolis?

Interpolis heeft meerdere rekeningnummers. Wij zetten ze voor je op een rij:

 

Schadeverzekering
Heb je een betaalherinnering ontvangen voor je schadeverzekering en wil je een openstaand bedrag betalen? 

 

Dan kun je jouw betaling overmaken naar rekeningnummer NL 60 RABO 0300 2813 90 op naam van Interpolis. Vergeet niet je polisnummer in te vullen bij de omschrijving. Zo kunnen we de betaling snel en goed verwerken. 

 

Schadeverzekeringen zijn onderdeel van de Alles in één Polis. Dit gaat om bijvoorbeeld de autoverzekering, woonhuisverzekering, reisverzekering en caravanverzekering.

 

Levensverzekering
Heb je een betaalherinnering ontvangen voor je levensverzekering of hypotheekbescherming en wil je een openstaand bedrag betalen? 

 

Dan kun je jouw betaling overmaken naar rekeningnummer NL 55 RABO 0100 9038 00 op naam van Interpolis. Vergeet niet je polisnummer in te vullen bij de omschrijving. Zo kunnen we de betaling snel en goed verwerken. 

 

Zorgverzekering
Wil je een openstaand bedrag betalen voor je zorgverzekering? Dan kun je jouw betaling overmaken naar rekeningnummer NL12 RABO 0105 2486 22 op naam van Interpolis Zorgverzekeringen NV. Vergeet niet het betaalkenmerk (16 cijfers) of jouw relatienummer erbij te zetten. Betaal je vanaf een buitenlands rekeningnummer? Gebruik dan deze BIC code: RABONL2U.

Hoe wijzig ik mijn gegevens?
Wil je jouw betaalgegevens zoals je rekeningnummer wijzigen? Ga je verhuizen of heb je een ander telefoonnummer? Bekijk hoe je jouw gegevens makkelijk kunt wijzigen.
Op welke datum wordt de zorgpremie van mijn rekening afgeschreven bij jaarbetaling?
Als je met automatische incasso betaalt per de 1e, dan wordt de premie van je zorgverzekering afgeschreven op 1 januari. Wil je dat de premie al in december wordt afgeschreven, bijvoorbeeld vanwege de vermogensbelasting? Dan kun je de afschrijvingsdatum aanpassen naar 15 of 27 december. Je wijzigt dit makkelijk online via de Zorg app of Mijn Zorggebruik. Zorg wel dat je dit doet vóór 17 december.