Hoortoestel vanaf 18 jaar

Vergoeding 2025
Vergoeding 2024

Heeft u een gehoorapparaat nodig omdat u slechthorend bent? Bij Interpolis krijgt u een vergoeding voor een gehoorapparaat. Met een gehoorapparaat bedoelen we een hoortoestel per oor. Afhankelijk van uw leeftijd en het type hoortoestel kunt u ook een andere vergoeding voor een hoortoestel krijgen.

Kies een verzekering om uw vergoeding te bekijken
Interpolis ZorgActief

75%, u betaalt de wettelijke eigen bijdrage

Eigen bijdrage

U betaalt 25% wettelijke eigen bijdrage

Eigen risicoU betaalt eigen risico

U betaalt alleen eigen risico voor:

  • losse oorstukjes
  • een hoortoestel van een niet-gecontracteerde leverancier

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed. Koopt u een hoortoestel bij voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u voor het hoortoestel 25% wettelijke eigen bijdrage over het gemiddeld gecontracteerd tarief.

Wat krijgt u vergoed?

  • een nieuw hoortoestel (uit de categorie 1 tot en met 5)
  • nieuwe oorstukjes
  • een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak vastgesteld door een audioloog in een audiologisch centrum. Een buitencategorie hoortoestel is een hoortoestel dat niet behoort tot categorie 1 tot en met 5.
  • bezoek van uw audicien aan huis, als u om een medische reden niet naar de audicien kunt

Bij een gecontracteerde leverancier leent u een nieuw gehoorapparaat. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u. Oorstukjes krijgt u altijd in eigendom.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • onderhoud
  • nieuwe batterijen
  • buitencategorie gehoorapparaat zonder medische noodzaak
  • een oplaadapparaat

U heeft soms toestemming nodig

U heeft vooraf toestemming van ons nodig voor:

  • een hoortoestel van een niet-gecontracteerde audicien
  • een bezoek van uw audicien aan huis
  • een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak
  • vervanging binnen 5 jaar

Meestal vraagt uw audicien toestemming voor u aan. Bespreek met uw leverancier wie dit aanvraagt. Soms moet u zelf toestemming vragen.

Voor reparatie of vervanging binnen 5 jaar gaat u naar de audicien die uw hoortoestel geleverd heeft

U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. En gaat in op de datum van levering. Ook bij een tussentijdse overstap van of naar een andere zorgverzekeraar. Reparatie of vervanging binnen deze 5 jaar wordt geregeld door de leverancier die het hoortoestel heeft geleverd. Na de gebruikstermijn van 5 jaar krijgt u een reparatie niet meer vergoed. U mag dan voor vervanging naar een andere audicien. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vergoeden wij alleen als uw gehoor of medische indicatie is veranderd. Uw audicien vraagt eerst toestemming bij ons aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt terecht bij een audicien. U vindt gecontracteerde audiciens in onze Zorgzoeker. Kiest u voor een niet-gecontracteerde audicien? U kunt alleen naar een audicien, die geregistreerd staat bij Stichting Audicienregister (StAr) of SEMH-gecertificeerd.


Vind een zorgverlener
Interpolis ZorgActief

75%, u betaalt de wettelijke eigen bijdrage

ZonderMeergeen extra vergoeding
Eigen bijdrage

U betaalt 25% wettelijke eigen bijdrage

Eigen risicoU betaalt eigen risico

U betaalt alleen eigen risico voor:

  • losse oorstukjes
  • een hoortoestel van een niet-gecontracteerde leverancier

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed. Koopt u een hoortoestel bij voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u voor het hoortoestel 25% wettelijke eigen bijdrage over het gemiddeld gecontracteerd tarief.

Wat krijgt u vergoed?

  • een nieuw hoortoestel (uit de categorie 1 tot en met 5)
  • nieuwe oorstukjes
  • een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak vastgesteld door een audioloog in een audiologisch centrum. Een buitencategorie hoortoestel is een hoortoestel dat niet behoort tot categorie 1 tot en met 5.
  • bezoek van uw audicien aan huis, als u om een medische reden niet naar de audicien kunt

Bij een gecontracteerde leverancier leent u een nieuw gehoorapparaat. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u. Oorstukjes krijgt u altijd in eigendom.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • onderhoud
  • nieuwe batterijen
  • buitencategorie gehoorapparaat zonder medische noodzaak
  • een oplaadapparaat

U heeft soms toestemming nodig

U heeft vooraf toestemming van ons nodig voor:

  • een hoortoestel van een niet-gecontracteerde audicien
  • een bezoek van uw audicien aan huis
  • een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak
  • vervanging binnen 5 jaar

Meestal vraagt uw audicien toestemming voor u aan. Bespreek met uw leverancier wie dit aanvraagt. Soms moet u zelf toestemming vragen.

Voor reparatie of vervanging binnen 5 jaar gaat u naar de audicien die uw hoortoestel geleverd heeft

U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. En gaat in op de datum van levering. Ook bij een tussentijdse overstap van of naar een andere zorgverzekeraar. Reparatie of vervanging binnen deze 5 jaar wordt geregeld door de leverancier die het hoortoestel heeft geleverd. Na de gebruikstermijn van 5 jaar krijgt u een reparatie niet meer vergoed. U mag dan voor vervanging naar een andere audicien. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vergoeden wij alleen als uw gehoor of medische indicatie is veranderd. Uw audicien vraagt eerst toestemming bij ons aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt terecht bij een audicien. U vindt gecontracteerde audiciens in onze Zorgzoeker. Kiest u voor een niet-gecontracteerde audicien? U kunt alleen naar een audicien, die geregistreerd staat bij Stichting Audicienregister (StAr) of SEMH-gecertificeerd.


Vind een zorgverlener
Interpolis ZorgActief

75%, u betaalt de wettelijke eigen bijdrage

MeerZekergeen extra vergoeding
Eigen bijdrage

U betaalt 25% wettelijke eigen bijdrage

Eigen risicoU betaalt eigen risico

U betaalt alleen eigen risico voor:

  • losse oorstukjes
  • een hoortoestel van een niet-gecontracteerde leverancier

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed. Koopt u een hoortoestel bij voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u voor het hoortoestel 25% wettelijke eigen bijdrage over het gemiddeld gecontracteerd tarief.

Wat krijgt u vergoed?

  • een nieuw hoortoestel (uit de categorie 1 tot en met 5)
  • nieuwe oorstukjes
  • een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak vastgesteld door een audioloog in een audiologisch centrum. Een buitencategorie hoortoestel is een hoortoestel dat niet behoort tot categorie 1 tot en met 5.
  • bezoek van uw audicien aan huis, als u om een medische reden niet naar de audicien kunt

Bij een gecontracteerde leverancier leent u een nieuw gehoorapparaat. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u. Oorstukjes krijgt u altijd in eigendom.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • onderhoud
  • nieuwe batterijen
  • buitencategorie gehoorapparaat zonder medische noodzaak
  • een oplaadapparaat

U heeft soms toestemming nodig

U heeft vooraf toestemming van ons nodig voor:

  • een hoortoestel van een niet-gecontracteerde audicien
  • een bezoek van uw audicien aan huis
  • een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak
  • vervanging binnen 5 jaar

Meestal vraagt uw audicien toestemming voor u aan. Bespreek met uw leverancier wie dit aanvraagt. Soms moet u zelf toestemming vragen.

Voor reparatie of vervanging binnen 5 jaar gaat u naar de audicien die uw hoortoestel geleverd heeft

U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. En gaat in op de datum van levering. Ook bij een tussentijdse overstap van of naar een andere zorgverzekeraar. Reparatie of vervanging binnen deze 5 jaar wordt geregeld door de leverancier die het hoortoestel heeft geleverd. Na de gebruikstermijn van 5 jaar krijgt u een reparatie niet meer vergoed. U mag dan voor vervanging naar een andere audicien. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vergoeden wij alleen als uw gehoor of medische indicatie is veranderd. Uw audicien vraagt eerst toestemming bij ons aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt terecht bij een audicien. U vindt gecontracteerde audiciens in onze Zorgzoeker. Kiest u voor een niet-gecontracteerde audicien? U kunt alleen naar een audicien, die geregistreerd staat bij Stichting Audicienregister (StAr) of SEMH-gecertificeerd.


Vind een zorgverlener
Interpolis ZorgActief

75%, u betaalt de wettelijke eigen bijdrage

ZonderZorgengeen extra vergoeding
Eigen bijdrage

U betaalt 25% wettelijke eigen bijdrage

Eigen risicoU betaalt eigen risico

U betaalt alleen eigen risico voor:

  • losse oorstukjes
  • een hoortoestel van een niet-gecontracteerde leverancier

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed. Koopt u een hoortoestel bij voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u voor het hoortoestel 25% wettelijke eigen bijdrage over het gemiddeld gecontracteerd tarief.

Wat krijgt u vergoed?

  • een nieuw hoortoestel (uit de categorie 1 tot en met 5)
  • nieuwe oorstukjes
  • een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak vastgesteld door een audioloog in een audiologisch centrum. Een buitencategorie hoortoestel is een hoortoestel dat niet behoort tot categorie 1 tot en met 5.
  • bezoek van uw audicien aan huis, als u om een medische reden niet naar de audicien kunt

Bij een gecontracteerde leverancier leent u een nieuw gehoorapparaat. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u. Oorstukjes krijgt u altijd in eigendom.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • onderhoud
  • nieuwe batterijen
  • buitencategorie gehoorapparaat zonder medische noodzaak
  • een oplaadapparaat

U heeft soms toestemming nodig

U heeft vooraf toestemming van ons nodig voor:

  • een hoortoestel van een niet-gecontracteerde audicien
  • een bezoek van uw audicien aan huis
  • een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak
  • vervanging binnen 5 jaar

Meestal vraagt uw audicien toestemming voor u aan. Bespreek met uw leverancier wie dit aanvraagt. Soms moet u zelf toestemming vragen.

Voor reparatie of vervanging binnen 5 jaar gaat u naar de audicien die uw hoortoestel geleverd heeft

U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. En gaat in op de datum van levering. Ook bij een tussentijdse overstap van of naar een andere zorgverzekeraar. Reparatie of vervanging binnen deze 5 jaar wordt geregeld door de leverancier die het hoortoestel heeft geleverd. Na de gebruikstermijn van 5 jaar krijgt u een reparatie niet meer vergoed. U mag dan voor vervanging naar een andere audicien. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vergoeden wij alleen als uw gehoor of medische indicatie is veranderd. Uw audicien vraagt eerst toestemming bij ons aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt terecht bij een audicien. U vindt gecontracteerde audiciens in onze Zorgzoeker. Kiest u voor een niet-gecontracteerde audicien? U kunt alleen naar een audicien, die geregistreerd staat bij Stichting Audicienregister (StAr) of SEMH-gecertificeerd.


Vind een zorgverlener

Hulp nodig?

Bel onze zorglijn
Wij helpen je graag.
Wij helpen je graag met alle vragen rondom je zorgverzekering.
WhatsApp
Wij helpen je graag.
Stel je vraag over je zorgverzekering. Via WhatsApp delen we geen medische en financiële gegevens. 
Zorgkosten declareren
Eenvoudig online.
Upload eenvoudig je rekening in de Interpolis Zorg app of in Mijn Zorggebruik. Hier zie je ook alles rondom jouw zorgverzekering.
Alarmcentrale
24/7 bereikbaar.
Voor advies, hulp of gezondheidszorg in het buitenland.