Vergoedingen zorgverzekering

Mandibulair repositieapparaat (MRA)

Hulpmiddel voor in de mond bij snurken en (slaap)apneu. Een MRA duwt de onderkaak iets naar voren, zodat de keel open blijft. Dit kan helpen tegen het snurken.

< Terug naar het overzicht
Kies een verzekering om uw vergoeding te bekijken

Basisverzekering

 
100%

100%

Basisverzekering 100% 
Eigen risicoU betaalt eigen risico

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Wat krijgt u vergoed?

  • een MRA in eigendom
  • de kosten van consulten en periodiek onderhoud

Wat krijgt u niet vergoed?

  • kosten voor een gebitsaanpassing die nodig zijn voor een MRA
  • beugel uitsluitend tegen snurken (Snorex)

Bij een eerste aanschaf heeft u een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat waarom u een MRA nodig heeft. Vraag een aanvraag met motivatie aan uw longarts, neuroloog of kno-arts. U heeft geen aanvraag nodig bij vervanging.

U heeft soms toestemming nodig 

  • Als u al een ander hulpmiddel voor OSAS heeft
  • Als u voor een niet-gecontracteerde leverancier kiest

Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Meestal vraagt uw arts dit voor u aan.

Moet uw hulpmiddel vervangen of gerepareerd worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. Na 3 jaar kunt u een nieuw hulpmiddel aanvragen. Moet uw hulpmiddel binnen 3 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

Wij vergoeden een MRA van een tandarts, kaakchirurg of orthodontist. We vergoeden alleen als de zorgverlener lid is van de Nederlandse Vereniging voor Tandheelkundige Slaapgeneeskunde (NVTS). U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker.


Vind een zorgverlener

ZonderMeer

incl. basisverzekering
100%

100%

Basisverzekering 100%
ZonderMeer geen extra vergoeding
Eigen risicoU betaalt eigen risico

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Wat krijgt u vergoed?

  • een MRA in eigendom
  • de kosten van consulten en periodiek onderhoud

Wat krijgt u niet vergoed?

  • kosten voor een gebitsaanpassing die nodig zijn voor een MRA
  • beugel uitsluitend tegen snurken (Snorex)

Bij een eerste aanschaf heeft u een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat waarom u een MRA nodig heeft. Vraag een aanvraag met motivatie aan uw longarts, neuroloog of kno-arts. U heeft geen aanvraag nodig bij vervanging.

U heeft soms toestemming nodig 

  • Als u al een ander hulpmiddel voor OSAS heeft
  • Als u voor een niet-gecontracteerde leverancier kiest

Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Meestal vraagt uw arts dit voor u aan.

Moet uw hulpmiddel vervangen of gerepareerd worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. Na 3 jaar kunt u een nieuw hulpmiddel aanvragen. Moet uw hulpmiddel binnen 3 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

Wij vergoeden een MRA van een tandarts, kaakchirurg of orthodontist. We vergoeden alleen als de zorgverlener lid is van de Nederlandse Vereniging voor Tandheelkundige Slaapgeneeskunde (NVTS). U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker.


Vind een zorgverlener

MeerZeker

incl. basisverzekering
100%

100%

Basisverzekering 100%
MeerZeker geen extra vergoeding
Eigen risicoU betaalt eigen risico

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Wat krijgt u vergoed?

  • een MRA in eigendom
  • de kosten van consulten en periodiek onderhoud

Wat krijgt u niet vergoed?

  • kosten voor een gebitsaanpassing die nodig zijn voor een MRA
  • beugel uitsluitend tegen snurken (Snorex)

Bij een eerste aanschaf heeft u een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat waarom u een MRA nodig heeft. Vraag een aanvraag met motivatie aan uw longarts, neuroloog of kno-arts. U heeft geen aanvraag nodig bij vervanging.

U heeft soms toestemming nodig 

  • Als u al een ander hulpmiddel voor OSAS heeft
  • Als u voor een niet-gecontracteerde leverancier kiest

Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Meestal vraagt uw arts dit voor u aan.

Moet uw hulpmiddel vervangen of gerepareerd worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. Na 3 jaar kunt u een nieuw hulpmiddel aanvragen. Moet uw hulpmiddel binnen 3 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

Wij vergoeden een MRA van een tandarts, kaakchirurg of orthodontist. We vergoeden alleen als de zorgverlener lid is van de Nederlandse Vereniging voor Tandheelkundige Slaapgeneeskunde (NVTS). U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker.


Vind een zorgverlener

ZonderZorgen

incl. basisverzekering
100%

100%

Basisverzekering 100%
ZonderZorgen geen extra vergoeding
Eigen risicoU betaalt eigen risico

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Wat krijgt u vergoed?

  • een MRA in eigendom
  • de kosten van consulten en periodiek onderhoud

Wat krijgt u niet vergoed?

  • kosten voor een gebitsaanpassing die nodig zijn voor een MRA
  • beugel uitsluitend tegen snurken (Snorex)

Bij een eerste aanschaf heeft u een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat waarom u een MRA nodig heeft. Vraag een aanvraag met motivatie aan uw longarts, neuroloog of kno-arts. U heeft geen aanvraag nodig bij vervanging.

U heeft soms toestemming nodig 

  • Als u al een ander hulpmiddel voor OSAS heeft
  • Als u voor een niet-gecontracteerde leverancier kiest

Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Meestal vraagt uw arts dit voor u aan.

Moet uw hulpmiddel vervangen of gerepareerd worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. Na 3 jaar kunt u een nieuw hulpmiddel aanvragen. Moet uw hulpmiddel binnen 3 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

Wij vergoeden een MRA van een tandarts, kaakchirurg of orthodontist. We vergoeden alleen als de zorgverlener lid is van de Nederlandse Vereniging voor Tandheelkundige Slaapgeneeskunde (NVTS). U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker.


Vind een zorgverlener

Inzicht in Mijn Zorggebruik

In Mijn Zorggebruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Telefonisch melden

Interpolis Zorglijn

Liever telefonisch contact? Bel ons.

formulier

WhatsApp

Stel uw vraag over uw zorgverzekering. Via WhatsApp delen we geen medische en financiële gegevens.