Telefoonhoornhouder

Vergoeding 2026
Vergoeding 2025

Kunt u zelf de telefoonhoorn niet goed vasthouden, bijvoorbeeld door een handicap? Dan kan een houder voor de telefoonhoorn helpen. Bij Interpolis krijgt u een vergoeding voor een telefoonhoornhouder.

Kies een verzekering om uw vergoeding te bekijken
Interpolis ZorgActief

100%

Eigen risicoU betaalt geen eigen risico

Bij een gecontracteerde leverancier leent u het hulpmiddel. U betaalt geen eigen risico. Gaat u naar een niet-gecontracteerde leverancier dan koopt u het hulpmiddel. U betaalt dan wel eigen risico.

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen die door een handicap de telefoonhoorn niet kunnen vasthouden.

Wat krijgt u vergoed?

  • een telefoonhoornhouder die u van een gecontracteerde leverancier leent
  • een telefoonhoornhouder die u van een niet-gecontracteerde leverancier koopt

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Vraag dit aan uw medisch specialist.

U heeft toestemming nodig

Vraag toestemming. Stuur het aanvraagformulier op samen met de offerte, aanvraag en motivatie.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn is minimaal 5 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 5 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier van telefoonhoornhouders.


Vind een zorgverlener
Interpolis ZorgActief

100%

ZonderMeergeen extra vergoeding
Eigen risicoU betaalt geen eigen risico

Bij een gecontracteerde leverancier leent u het hulpmiddel. U betaalt geen eigen risico. Gaat u naar een niet-gecontracteerde leverancier dan koopt u het hulpmiddel. U betaalt dan wel eigen risico.

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen die door een handicap de telefoonhoorn niet kunnen vasthouden.

Wat krijgt u vergoed?

  • een telefoonhoornhouder die u van een gecontracteerde leverancier leent
  • een telefoonhoornhouder die u van een niet-gecontracteerde leverancier koopt

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Vraag dit aan uw medisch specialist.

U heeft toestemming nodig

Vraag toestemming. Stuur het aanvraagformulier op samen met de offerte, aanvraag en motivatie.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn is minimaal 5 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 5 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier van telefoonhoornhouders.


Vind een zorgverlener
Interpolis ZorgActief

100%

MeerZekergeen extra vergoeding
Eigen risicoU betaalt geen eigen risico

Bij een gecontracteerde leverancier leent u het hulpmiddel. U betaalt geen eigen risico. Gaat u naar een niet-gecontracteerde leverancier dan koopt u het hulpmiddel. U betaalt dan wel eigen risico.

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen die door een handicap de telefoonhoorn niet kunnen vasthouden.

Wat krijgt u vergoed?

  • een telefoonhoornhouder die u van een gecontracteerde leverancier leent
  • een telefoonhoornhouder die u van een niet-gecontracteerde leverancier koopt

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Vraag dit aan uw medisch specialist.

U heeft toestemming nodig

Vraag toestemming. Stuur het aanvraagformulier op samen met de offerte, aanvraag en motivatie.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn is minimaal 5 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 5 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier van telefoonhoornhouders.


Vind een zorgverlener
Interpolis ZorgActief

100%

ZonderZorgengeen extra vergoeding
Eigen risicoU betaalt geen eigen risico

Bij een gecontracteerde leverancier leent u het hulpmiddel. U betaalt geen eigen risico. Gaat u naar een niet-gecontracteerde leverancier dan koopt u het hulpmiddel. U betaalt dan wel eigen risico.

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen die door een handicap de telefoonhoorn niet kunnen vasthouden.

Wat krijgt u vergoed?

  • een telefoonhoornhouder die u van een gecontracteerde leverancier leent
  • een telefoonhoornhouder die u van een niet-gecontracteerde leverancier koopt

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Vraag dit aan uw medisch specialist.

U heeft toestemming nodig

Vraag toestemming. Stuur het aanvraagformulier op samen met de offerte, aanvraag en motivatie.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn is minimaal 5 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 5 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier van telefoonhoornhouders.


Vind een zorgverlener

Vergelijk onze zorgverzekeringen.

Sluit een zorgverzekering af die past bij jouw situatie en wensen. Bij ons kies je uit 2 natura basisverzekeringen: ZorgActief en ZorgCompact.

ZorgActief

Basisverzekering met uitgebreide pakketkeuze voor het gezin

€ 159,25
per maand
  • 100% vergoeding bij alle gecontracteerde ziekenhuizen en alle zorgverleners met een contract.
  • 75% vergoeding van het gemiddeld gecontracteerd tarief bij ziekenhuizen en zorgverleners zonder contract.
  • online gemak én persoonlijk contact.
  • keuze voor een vrijwillig eigen risico van € 100,-, €200,-, € 300,-, € 400,- en € 500,-.
  • keuze uit verschillende aanvullende verzekeringen.
Aanvullende verzekering
  • 6, 12 of 20 behandelingen fysiotherapie per jaar of meer met SamenDelen met je partner
  • 100% vergoeding voor spoedeisende zorg in het buitenland
  • vergoeding voor orthodontie tot 18 jaar met een wachttijd van 12 maanden

ZorgCompact

Basisverzekering met scherpe premie volledig online geregeld

€ 155,95
per maand
  • 100% vergoeding bij alle gecontracteerde ziekenhuizen en alle zorgverleners met een contract.
  • hulpmiddelen 100% vergoed wanneer je bepaalde hulpmiddelen online bestelt, bij een gecontracteerde leverancier.
  • 75% vergoeding van het gemiddeld gecontracteerd tarief bij ziekenhuizen en zorgverleners zonder contract.
  • keuze voor een vrijwillig eigen risico van € 500,-.
  • 1 eenvoudig aanvullend pakket.
Aanvullende verzekering
  • 6 behandelingen fysiotherapie per jaar. Neem 2 ongebruikte fysiobehandelingen uit 2025 mee.
  • 1 keer per jaar tandartscontrole en gebitsreiniging van 15 minuten
  • 100% vergoeding voor spoedeisende zorg in het buitenland
  • geen vergoeding voor orthodontie tot 18 jaar

Hulp nodig?

Bel onze zorglijn

Wij helpen je graag.
Wij helpen je graag met alle vragen rondom je zorgverzekering.

WhatsApp Zorg

Voor vragen over zorg.
Via WhatsApp kun je alleen vragen stellen over je zorgverzekering. We delen geen medische en financiële gegevens.

Zorgkosten declareren

Eenvoudig online.
Upload eenvoudig je rekening in de Interpolis Zorg app of in Mijn Zorggebruik. Hier zie je ook alles rondom jouw zorgverzekering.

Alarmcentrale

24/7 bereikbaar.
Voor advies, hulp of gezondheidszorg in het buitenland.