In 3 stappen naar een oplossing

1. Verzamel alle informatie

Leg vast wat er precies is gebeurd en maak duidelijke foto’s van de schade. Hoe completer de informatie is die je aanlevert, hoe sneller wij met jouw melding aan de slag kunnen.

Icoontje vergrootglas

2. Meld de schade

Dit kan 24/7 online of via de Interpolis app, wanneer het jou uitkomt. Nadat jouw melding binnenkomt nemen wij contact met je op. Je mag ons natuurlijk ook bellen. Wij helpen je graag.

Icoontje  tafelbel

3. Samen lossen we het op 

Als de schade direct opgelost kan worden, regelen wij dat meteen. Bij complexe schades staan er schadespecialisten, herstelbedrijven en experts voor je klaar. Je mag ook zelf de reparatie regelen.

Icoontje duim omhoog

Schade melden waar en wanneer het jou uitkomt

Jij kiest hoe je de schade bij ons meldt

Melden via onze app
24/7 beschikbaar.
Download de app op je smartphone. En maak een melding waar en wanneer je wilt.
24/7 beschikbaar. Wij reageren meestal binnen 48 uur.  
Online melden
24/7 beschikbaar.
Eenvoudig online een melding maken. En wanneer het jou uitkomt. 
24/7 beschikbaar. Wij reageren meestal binnen 48 uur.
Bel ons
Vandaag bereikbaar tot 18.00 uur.
Voor vragen over je schade of het persoonlijk melden van je schade. Wij helpen je graag. 
013 580 12 34 Op dit moment is het erg druk aan de telefoon.
Lokaal tarief. Bekijk het keuzemenu.
Alarmcentrale
24/7 bereikbaar.
Voor hulp of spoedeisende gezondheidszorg in het buitenland en bij pech onderweg.
24/7 bereikbaar (lokaal tarief).
Onze klanten beoordelen ons met een

8,4

Gemiddeld uit 168.685 beoordelingen
We zijn onder de indruk van snelheid van afwikkeling. Het is zo fijn te merken dat je als jarenlange klant nu daadwerkelijk merkt dat we bij een prima maatschappij zijn verzekerd.
C.J.H. Jansen - Nijmegen
Inderdaad glashelder en nette afhandeling van schade geen lange of moeilijke procedure. Ben ook erg tevreden over de digitale en telefonische afhandeling.
L.A. Damen - Amersfoort

Je schade snel en goed hersteld

We helpen je graag met het herstel van je schade. Hiervoor werken we nauw samen met verschillende schadeherstelbedrijven. Je hoeft dus niet zelf op zoek naar een betrouwbare reparateur. Wij hebben met onze partners goede afspraken gemaakt over de kwaliteit en de kosten. Bovendien sturen ze de rekening direct naar ons. Dat is wel zo handig voor je.

Oplossing vanuit vertrouwen

Zodra wij zeker weten dat je verzekerd bent en de schade goed in beeld is, gaan we direct op zoek naar een oplossing. Je kunt de bonnetjes thuis laten. We betalen het schadebedrag meteen uit of regelen een herstelbedrijf dat je binnen 2 uur belt om een afspraak te maken.

Bij grote schades krijg je een vast contactpersoon die je tijdens het herstelproces begeleidt. Wil je de schade zelf (laten) herstellen? Dat mag natuurlijk ook.

Duurzaam schade herstellen en schadepreventie

15 jaar duurzaam schadeherstel

Interpolis draagt actief bij aan een duurzame samenleving. Onze herstellers repareren schades waar mogelijk op een duurzame manier. Ook bieden we een speciale preventie- en duurzaamheidscheck na de reparatie. Zo wordt je schade professioneel én duurzaam hersteld.
Windmolen

Doel voor 2030: CO2-neutraal

Interpolis zet in op een duurzame bedrijfsvoering. Ons streven is om in 2030 volledig duurzaam en CO2-neutraal te zijn in al onze activiteiten. Alle bij ons aangesloten schadeherstellers hebben dan ook een speciale milieu-certificering.

Meer over schade en preventie

Een groen dak beschermt

Een groen dak is duurzaam, efficiënt én beschermt bij extreem weer tegen lekkages in je huis.

Groen dak

Kapotte telefoon?

Is je telefoon kapot of gestolen? Dat vinden we vervelend voor je. We leggen graag uit wat wel en niet verzekerd is.

Schade aan telefoon

Schade door slecht weer

Door hevige regenbuien kan schade ontstaan in en om je woning. Bekijk direct of je schade verzekerd is.

Schade door regen

Veel gestelde vragen over schade

Hoe werkt schadeherstel via Interpolis?
Laat u uw schade herstellen via Interpolis, dan betalen wij de reparatiekosten rechtstreeks aan de reparateur. We werken samen met betrouwbare en goede reparateurs. Na uw melding nemen zij zo snel mogelijk contact met u op om een afspraak te maken. Ze repareren of vervangen uw schade en leveren kwaliteit.

Hoe lang het herstel duurt is afhankelijk van hoe groot de schade is, de drukte bij het bedrijf, de benodigde materialen, enzovoort. De reparateur vertelt u hoe lang de reparatie gaat duren en/of wanneer het herstel plaatsvindt.

Heeft u schade aan spullen of meubels die niet gerepareerd kunnen worden? Dan ontvangt u van ons zo snel mogelijk een vergoeding. Daar kunt u uw spullen of meubels (voor een deel) mee vervangen.
Waar stuur ik foto’s of documenten van mijn schade naartoe?

Vragen wij na je schademelding om foto's of documenten? Of heb je een schadeformulier ingevuld? Voeg deze dan toe aan je schademelding via Mijn Interpolis of de Interpolis App.

Stuur je liever een e-mail? Mail deze dan naar: schadeafhandeling@interpolis.nl. Zet in het onderwerp je schadenummer.

Opsturen mag ook naar:

Interpolis Schadeservices
Antwoordnummer 396
5000 WB Tilburg

Vermeld je schadenummer.

 

Zie je jouw documenten of foto’s niet terug in je schademelding in Mijn Interpolis?
Voegde je deze toe via Mijn Interpolis? Dan kan het tot een uur duren voor deze zichtbaar worden. Stuurde je aanvullende documenten of foto’s naar ons via mail of per post? Dan ontvangen en verwerken wij deze wel, maar worden ze niet zichtbaar in Mijn Interpolis.


Wanneer wordt er een expert ingeschakeld voor mijn schade?
We schakelen een expert in voor uw schade wanneer dit toegevoegde waarde heeft. Bij sommige schades schakelen we een expert in omdat dit nodig is voor het schadeproces of als het schadeproces hierdoor makkelijker verloopt. Bijvoorbeeld als een schade is veroorzaakt door een bekende tegenpartij. Of bij grote schades of een schoorsteenbrand.
Bent u het niet eens met de schadevaststelling van de expert? In uw polisvoorwaarden en in de folder expertise kunt u ook meer lezen over contra-expertise.
Wat is een nacontrole bij schade?
Wij voeren steekproefsgewijs een nacontrole uit bij schades. Als je in de steekproef valt dan nemen we binnen 3 weken contact met je op. We maken dan een afspraak om de schade door te nemen.
Mag ik ook zelf een reparateur uitkiezen om mijn schade te herstellen?
U heeft altijd de keuze hoe u de schade wilt laten herstellen. Vindt u het fijner om een door u gekozen reparateur in te schakelen? Dat mag natuurlijk. Het is belangrijk dat u de schade wel eerst aan Interpolis doorgeeft. We vragen voordat uw schade gerepareerd wordt om een offerte met daarop apart gespecificeerde kosten voor arbeid, uren, het BTW tarief en materialen. We kijken of de door u gekozen reparateur de gebruikelijke tarieven en normale prijzen hanteert. Als dat het geval is vergoeden we de kosten aan u zodat u de reparateur kunt betalen.