In 3 stappen naar een oplossing

1. Verzamel alle informatie

Leg vast wat er precies is gebeurd en maak duidelijke foto’s van de schade. Hoe completer de informatie is die u aanlevert, des te sneller kunnen wij met uw melding aan de slag.

Icoontje vergrootglas

2. Meld de schade

Dit kan 24/7 online of via de Interpolisapp, wanneer het u zelf uitkomt. Nadat uw melding binnen komt nemen wij contact met u op. U mag ons natuurlijk ook bellen. Wij helpen u graag.

Icoontje  tafelbel

3. Samen lossen we het op 

Als de schade direct opgelost kan worden, regelen wij dat meteen. Bij complexe schades staan er schadespecialisten, herstelbedrijven en experts voor u klaar. U mag ook zelf de reparatie regelen.

Icoontje duim omhoog

Schade melden waar en wanneer het u uitkomt

U kiest zelf hoe u de schade bij ons meldt

Online melden

U kunt eenvoudig uw schade online melden. En wanneer het u uitkomt. Wel zo fijn.

Interpolis app

Download de app op uw smartphone. Zo meldt u uw schade waar en wanneer u maar wilt.

Telefonisch melden

Wij zitten klaar voor u. Ook als u vragen hebt over uw schade.

Spoed?

Neem contact op voor hulp of spoedeisende gezondheidszorg in het buitenland en bij pech. onderweg.

Onze klanten beoordelen ons met een

8,4

Gemiddeld uit 168.685 beoordelingen
We zijn onder de indruk van snelheid van afwikkeling. Het is zo fijn te merken dat je als jarenlange klant nu daadwerkelijk merkt dat we bij een prima maatschappij zijn verzekerd.
C.J.H. Jansen - Nijmegen
Inderdaad glashelder en nette afhandeling van schade geen lange of moeilijke procedure. Ben ook erg tevreden over de digitale en telefonische afhandeling.
L.A. Damen - Amersfoort

Uw schade snel en goed hersteld

We helpen u graag met het herstel van uw schade. Hiervoor werken we nauw samen met verschillende schadeherstelbedrijven. U hoeft dus niet zelf op zoek naar een betrouwbare reparateur. Wij hebben met onze partners goede afspraken gemaakt over de kwaliteit en de kosten. Bovendien sturen ze de rekening direct naar ons. Dat is wel zo handig voor u.

Oplossing vanuit vertrouwen

Zodra wij zeker weten dat u verzekerd bent en de schade goed in beeld is, gaan we direct op zoek naar een oplossing. Bonnetjes zijn niet nodig. We betalen het schadebedrag meteen uit of regelen een herstelbedrijf dat u binnen 2 uur belt om een afspraak te maken.

Bij grote schades krijgt u een vast contactpersoon die u tijdens het herstelproces begeleidt. Wilt u de schade zelf (laten) herstellen? Dat mag natuurlijk ook.

Duurzaam schade herstellen en schadepreventie

15 jaar duurzaam schadeherstel

Interpolis draagt actief bij aan een duurzame samenleving. Onze herstellers repareren schades waar mogelijk op een duurzame manier. Ook bieden we een speciale preventie- en duurzaamheidscheck na de reparatie. Zo wordt uw schade professioneel én duurzaam herstelt.
Windmolen

Doel voor 2030: CO2-neutraal

Interpolis zet in op een duurzame bedrijfsvoering. Ons streven is om in 2030 volledig duurzaam en CO2-neutraal te zijn in al onze activiteiten. Alle bij ons aangesloten schadeherstellers hebben dan ook een speciale milieu-certificering.

Meer over schade en preventie

Een groen dak beschermt

Een groen dak is duurzaam, efficiënt én beschermt bij extreem weer tegen lekkages in uw huis.

Groen dak

Kapotte telefoon?

Is uw telefoon kapot of gestolen? Dat vinden we vervelend voor u. We leggen graag uit wat wel en niet verzekerd is.

Schade aan telefoon

Schade door slecht weer

Door hevige regenbuien kan schade ontstaan in en om uw woning. Bekijk direct of uw schade verzekerd is.

Schade door regen

Veel gestelde vragen over schade

Hoe werkt schadeherstel via Interpolis?

Laat u uw schade herstellen via Interpolis, dan betalen wij de reparatiekosten rechtstreeks aan de reparateur. We werken samen met betrouwbare en goede reparateurs. Na uw melding nemen zij zo snel mogelijk contact met u op om een afspraak te maken. Ze repareren of vervangen uw schade en leveren kwaliteit.  

Hoe lang het herstel duurt is afhankelijk van hoe groot de schade is, de drukte bij het bedrijf, de benodigde materialen, enzovoort. De reparateur vertelt u hoe lang de reparatie gaat duren en/of wanneer het herstel plaatsvindt.

Heeft u schade aan spullen of meubels die niet gerepareerd kunnen worden? Dan ontvangt u van ons zo snel mogelijk een vergoeding. Daar kunt u uw spullen of meubels (voor een deel) mee vervangen.

Waar stuur ik foto’s of documenten van mijn schade naartoe?

Vragen wij na uw schademelding om foto's of documenten? Of heeft u een schadeformulier ingevuld? Voeg deze dan toe aan uw schademelding via Mijn Interpolis.

Stuurt u liever een e-mail? Mail deze dan naar: schadeafhandeling@interpolis.nl. Zet in het onderwerp uw schadenummer.


Opsturen mag ook naar:

Interpolis Schadeservices
Antwoordnummer 396
5000 WB Tilburg

Vermeld uw schadenummer.


Wanneer wordt er een expert ingeschakeld voor mijn schade?
We schakelen een expert in voor uw schade wanneer dit toegevoegde waarde heeft. Bij sommige schades schakelen we een expert in omdat dit nodig is voor het schadeproces of als het schadeproces hierdoor makkelijker verloopt. Bijvoorbeeld als een schade is veroorzaakt door een bekende tegenpartij. Of bij grote schades of een schoorsteenbrand.
Bent u het niet eens met de schadevaststelling van de expert? In uw polisvoorwaarden en in de folder expertise kunt u ook meer lezen over contra-expertise.
Wat is een nacontrole bij schade?
Wij voeren steekproefsgewijs een nacontrole uit bij schades. Als u in de steekproef valt dan nemen we binnen 3 weken contact met u op. We maken dan een afspraak om de schade door te nemen.
Mag ik een reparateur kiezen die niet is aangesloten bij Interpolis?
Als u liever geen gebruik maakt van een aangesloten reparateur, dan mag u ook een andere reparateur kiezen. Meld uw schade altijd eerst bij Interpolis. Wij beoordelen dan of de schade verzekerd is en wat de vervolgstappen zijn.