inline/alertinline/autoinline/chevron-leftinline/chevron-left-aquainline/chevron-rightinline/chevron-right-aquainline/clearinline/downloadinline/errorinline/facebookinline/geldzakeninline/instagraminline/kkvinline/koptelefooninline/linkedininline/logininline/logoutinline/menu-closeinline/menu-openinline/modal-closeinline/modal-close-whiteinline/next-aquainline/play-largeinline/pointer-moreinline/previous-aquainline/searchinline/slotinline/social-facebookinline/social-instagraminline/social-linkedininline/social-twitterinline/social-youtubeinline/twitterinline/youtube

Ik heb schade, wat nu?

Een sterretje in uw voorruit, een lekkage in uw woning of een vakantie die u moet annuleren. Dat is natuurlijk heel vervelend voor u. Wij helpen u daarom zo goed en zo snel mogelijk. Zodat u weer verder kunt.
Verzamel alle informatie

Verzamel zoveel mogelijk informatie over uw schade voordat u de schade meldt. Zo handelen wij uw schade sneller af.


Denk hierbij aan:
aanschafprijs, aankoopdatum,
merk en type, herstelkosten, nieuwprijs en gegevens van de tegenpartij.

Meld uw schade zo snel mogelijk

Heeft uw schade geen spoed? Meld uw schade dan online. Dit kan 24/7.

Online melden

U mag ons ook bellen. Wij helpen u graag.

Op werkdagen van 8.00 uur tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur (lokaal tarief).

Bel 013 580 12 34

Wij gaan voor u aan de slag

Hebt u uw schade online gemeld?
Wij doen ons best om te reageren binnen 3 werkdagen. U ontvangt uiterlijk binnen 10 werkdagen een reactie. 


Belde u met ons?
Vaak handelen we de schade direct voor u af als alle gegevens compleet zijn.

Binnen hoeveel tijd moet ik mijn schade melden?
Zo snel mogelijk. Geef uw schade online of telefonisch aan ons door.
Wat moet ik doen bij een noodsituatie?

Hebt u pech onderweg of bent u in het buitenland?
Neem dan contact op met de Interpolis Alarmcentrale.
Denk bij een noodgeval aan ernstige ziekte of overlijden van een reisgenoot of iemand om wie u veel geeft. Interhelp zorgt er dan voor dat het vervoer naar Nederland geregeld wordt.
Schakel de Interpolis alarmcentrale ook in als u langer moet blijven dan oorspronkelijk gepland. Bijvoorbeeld vanwege een natuurramp, staking, doordat uw auto uitvalt of omdat u door ziekte niet in staat bent terug te reizen. Samen met u bekijken we wat mogelijk is.
Hebt u pech met de auto en bent u verzekerd voor Voertuighulp? Neem dan ook contact op met onze alarmcentrale. 


Bel +31 13 462 04 62 
Interpolis alarmcentrale
24/7 bereikbaar (lokaal tarief)


Kunt u door de schade niet meer veilig wonen of werken?
Dit is bijvoorbeeld het geval bij extreme wateroverlast of bij rook-, roet- en brandschade. Neem dan eerst contact op met eventuele hulpdiensten en neem daarna contact met ons op.

 

Bel +31 13 580 12 34 

Interpolis schade afdeling

24/7 bereikbaar (lokaal tarief)

Hebt u spoedeisende gezondheidszorg in het buitenland nodig?

Neem contact op met Eurocross Assistance als u bijvoorbeeld tijdens uw vakantie met uw fiets valt en uw arm breekt, waardoor een operatie nodig is. Of als u een acute blindedarmontsteking krijgt en een ingreep noodzakelijk is.


Bel +31 71 364 18 50

Eurocross Assistance
24/7 bereikbaar (lokaal tarief)
Waar vind ik mijn polisnummer?

Uw polisnummer vindt u op uw verzekeringsbewijs, via Rabo Online Bankieren of in de Rabo Bankieren App.

Wanneer schakelen wij een schade-expert in?

Dit doen we bij grotere schades. Onze schade-expert komt bij u langs of neemt contact met u op. Hij bekijkt wat precies de schade is. Onze schade-expert is er ook om u te helpen en uw vragen te beantwoorden.


Bent u het niet eens met onze schade-expert? Dan mag u zelf een expert inschakelen. Download de brochure 'Wat doet een schade-expert?'. Bij punt 3 leest u hier meer over.

Waar stuur ik foto's of documenten van mijn schade naartoe?

Vragen wij u om foto's of documenten? Of hebt u een schadeformulier ingevuld? Mail deze dan naar: schadeafhandeling@interpolis.nl. Zet in het onderwerp uw schadenummer.


Opsturen mag ook naar:

Interpolis Schadeservices
Antwoordnummer 396
5000 WB Tilburg

Vermeld uw schadenummer.

Kan ik de status van mijn gemelde schade zien?

Hebt u schade aan uw auto en is er geen tegenpartij bij betrokken? Dan ontvangt u van ons een e-mail met daarin een link om uw schademelding te volgen. Deze e-mail versturen wij alleen als we de schade niet direct kunnen afhandelen.
Hebt u een andere schade? Dan is het volgen van uw schademelding helaas nog niet mogelijk. Neem hiervoor contact met ons op. Bel 013 580 12 34 en houd uw schadenummer bij de hand.


U ziet alle schades die u meldde op Mijn Interpolis. Op Mijn Interpolis hebt u een eigen, persoonlijke pagina. U ziet hier uw gegevens en verzekeringen. En ook het overzicht van uw schades.
Hebt u nog geen account? Meld u dan aan.

Hoe vraag ik een schadeformulier aan?

Download het schadeformulier. En print deze uit.
Of vraag het schadeformulier bij ons aan. Wij sturen dit zo snel mogelijk naar u op. U mag uw schade ook melden via www.mobielschademelden.nl

 

Bent u met uw voertuig betrokken bij een ongeval of aanrijding? Dan vult u altijd een schadeformulier in samen met de tegenpartij. U vult het schadeformulier ook in bij schade door een onbekende tegenpartij of door een dier waarvan de eigenaar onbekend is. Lees meer over het schadeformulier.

 

Mail het ingevulde schadeformulier naar: schadeafhandeling@interpolis.nl. Zet in het onderwerp uw schadenummer.


Opsturen mag ook naar:

Interpolis Schadeservices
Antwoordnummer 396
5000 WB Tilburg

Vermeld uw schadenummer.

Kapotte telefoon?
Een kapotte of gestolen telefoon is erg vervelend. Uw spullen, waaronder een iPhone, Samsung of andere smartphone, kunt u bij Interpolis verzekeren tegen diefstal, verlies en beschadiging.
Icoon auto
Sterretje in autoruit?
Schade aan uw autoruit? Dit kost u niets als uw auto WA + Beperkt Casco of WA + Volledig Casco verzekerd is en u de ruit laat vervangen door een herstelbedrijf dat is aangesloten bij de FOCWA of BOVAG. 
Schade melden
24 uur per dag, 7 dagen per week. Online en telefonisch. Wij helpen u graag.
Reis geboekt en nu ziek?
Hebt u een vakantie geboekt en bent u of is een familielid ernstig ziek? Dan gaat uw vakantie waarschijnlijk niet meer door. Dit risico kunt u verzekeren op de Doorlopende Reisverzekering Annulering.
Waterschade?
Hebt u water in uw vloer door een lekkende kraan of door een zware regenbui een ondergelopen kelder? Dan wilt u natuurlijk dat dit zo snel mogelijk opgelost wordt.