Schade, wat nu?

Ik heb schade, wat nu?

Een sterretje in uw voorruit, een lekkage in uw woning of een vakantie die u moet annuleren. Dat is natuurlijk heel vervelend voor u. Wij helpen u daarom zo goed en zo snel mogelijk. Zodat u weer verder kunt.

Verzamel alle informatie

Verzamel zoveel mogelijk informatie over uw schade voordat u de schade meldt. Zo handelen wij uw schade sneller af.

Denk hierbij aan:
aanschafprijs, aankoopdatum, merk en type, herstelkosten, nieuwprijs en gegevens van de tegenpartij.

Meld uw schade zo snel mogelijk

Dit kan 24/7. U meldt eenvoudig online uw schade. 

U mag ons ook bellen. Wij helpen u graag. Voor vragen over uw schade kunt u natuurlijk ook bij ons terecht.

Wij gaan voor u aan de slag

Hebt u uw schade online gemeld?
Wij nemen daarna contact met u op. Zodat we uw schade kunnen afhandelen.

Belde u met ons?
Vaak handelen we de schade direct voor u af als alle gegevens compleet zijn.

Mijn schade melden

Online melden

U kunt eenvoudig uw schade online melden. En altijd als het u uitkomt. Wel zo fijn.

Telefonisch melden

Wij zitten klaar voor u. Ook als u vragen hebt over uw schade.

Spoed?

Neem meteen contact op met onze schadeafdeling als u niet meer veilig woont.

Binnen hoeveel tijd moet ik mijn schade melden?
Zo snel mogelijk. Geef uw schade online of telefonisch aan ons door.
Wat moet ik doen bij een noodsituatie?

Hebt u pech onderweg of bent u in het buitenland?
Neem dan contact op met de Interpolis Alarmcentrale.
Denk bij een noodgeval aan ernstige ziekte of overlijden van een reisgenoot of iemand om wie u veel geeft. Interhelp zorgt er dan voor dat het vervoer naar Nederland geregeld wordt.
Schakel de Interpolis alarmcentrale ook in als u langer moet blijven dan oorspronkelijk gepland. Bijvoorbeeld vanwege een natuurramp, staking, doordat uw auto uitvalt of omdat u door ziekte niet in staat bent terug te reizen. Samen met u bekijken we wat mogelijk is.
Hebt u pech met de auto en bent u verzekerd voor Voertuighulp? Neem dan ook contact op met onze alarmcentrale. 


Bel +31 13 462 04 62 
Interpolis alarmcentrale
24/7 bereikbaar (lokaal tarief)


Kunt u door de schade niet meer veilig wonen of werken?
Dit is bijvoorbeeld het geval bij extreme wateroverlast of bij rook-, roet- en brandschade. Neem dan eerst contact op met eventuele hulpdiensten en neem daarna contact met ons op.

 

Bel +31 13 580 12 34 

Interpolis schade afdeling

24/7 bereikbaar (lokaal tarief)

Hebt u spoedeisende gezondheidszorg in het buitenland nodig?

Neem contact op met Eurocross Assistance als u bijvoorbeeld tijdens uw vakantie met uw fiets valt en uw arm breekt, waardoor een operatie nodig is. Of als u een acute blindedarmontsteking krijgt en een ingreep noodzakelijk is.


Bel +31 71 364 18 50

Eurocross Assistance
24/7 bereikbaar (lokaal tarief)
Waar vind ik mijn polisnummer?

Uw polisnummer vindt u op uw verzekeringsbewijs, via Rabo Online Bankieren of in de Rabo Bankieren App.

Wanneer schakelen wij een schade-expert in?

Dit doen we bij grotere schades. Onze schade-expert komt bij u langs of neemt contact met u op. Hij bekijkt wat precies de schade is. Onze schade-expert is er ook om u te helpen en uw vragen te beantwoorden.


Bent u het niet eens met onze schade-expert? Dan mag u zelf een expert inschakelen. Download de brochure 'Wat doet een schade-expert?'. Bij punt 3 leest u hier meer over.

Waar stuur ik foto's of documenten van mijn schade naartoe?

Vragen wij na uw schademelding om foto's of documenten? Of hebt u een schadeformulier ingevuld? Mail deze dan naar: schadeafhandeling@interpolis.nl. Zet in het onderwerp uw schadenummer.


Opsturen mag ook naar:

Interpolis Schadeservices
Antwoordnummer 396
5000 WB Tilburg

Vermeld uw schadenummer.

Kan ik de status van mijn gemelde schade zien?

Hebt u schade aan uw auto en is er geen tegenpartij bij betrokken? Dan ontvangt u van ons een e-mail met daarin een link om uw schademelding te volgen. Deze e-mail versturen wij alleen als we de schade niet direct kunnen afhandelen.
Hebt u een andere schade? Dan is het volgen van uw schademelding helaas nog niet mogelijk. Neem hiervoor contact met ons op. Bel 013 580 12 34 en houd uw schadenummer bij de hand.


U ziet alle schades die u meldde op Mijn Interpolis. Op Mijn Interpolis hebt u een eigen, persoonlijke pagina. U ziet hier uw gegevens en verzekeringen. En ook het overzicht van uw schades.
Hebt u nog geen account? Meld u dan aan.

Hoe vraag ik een schadeformulier aan?

Download het schadeformulier. En print deze uit.
Of vraag het schadeformulier bij ons aan. Wij sturen dit zo snel mogelijk naar u op. U mag uw schade ook melden via www.mobielschademelden.nl

 

Bent u met uw voertuig betrokken bij een ongeval of aanrijding? Dan vult u altijd een schadeformulier in samen met de tegenpartij. U vult het schadeformulier ook in bij schade door een onbekende tegenpartij of door een dier waarvan de eigenaar onbekend is. Lees meer over het schadeformulier.

 

Mail het ingevulde schadeformulier naar: schadeafhandeling@interpolis.nl. Zet in het onderwerp uw schadenummer.


Opsturen mag ook naar:

Interpolis Schadeservices
Antwoordnummer 396
5000 WB Tilburg

Vermeld uw schadenummer.

Kapotte telefoon?

Op een kapotte of gestolen telefoon zit niemand te wachten. En u wilt uw IPhone, Samsung of welke telefoon u ook hebt zo snel mogelijk weer gebruiken. Dat begrijpen wij heel goed.

Schade aan telefoon

Sterretje in uw autoruit?

Een sterretje, breuk of barst in een autoruit gebeurt regelmatig. En is voor u erg vervelend. Wij hebben daarom een eenvoudige en snelle manier om uw autoruit te repareren of te vervangen.

Sterretje in autoruit

Glasschade aan uw woning?

Wat de oorzaak ook is u wilt natuurlijk dat uw ruit zo snel mogelijk hersteld wordt. Wij begrijpen dat. Daarom werken we samen met glasherstelbedrijven bij u in de buurt.

Schade aan glas woning