Hulp nodig bij inloggen op Mijn Interpolis?
We vinden het belangrijk dat jouw gegevens veilig zijn bij ons. Maar ook dat je makkelijk kan inloggen, zonder e-mailadres en wachtwoord. iDIN is een nieuwe manier om jou online te herkennen, met hulp van je bank.
Wil je meer informatie of lukt inloggen met iDIN niet? Bekijk dan de veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.
iDIN is dé manier van online identificeren. Deze dienst is door de Nederlandse banken samen ontwikkeld. Door in te loggen bij je bank, ontvangen wij eenmalig jouw persoons- en adresgegevens. Hiervoor wordt om je toestemming gevraagd. We controleren daarna of de gegevens ook bij ons bekend zijn. Zo weten we zeker dat jij het bent.
Goed om te weten: Interpolis ontvangt geen financiële gegevens, zoals saldo- of betaalgegevens. Je bank ontvangt geen gegevens van Interpolis.
Hoe veilig is iDIN?
iDIN is ontwikkeld en beveiligd door banken. En net zo veilig als internetbankieren en online betalen met iDEAL. Als je klant wordt bij een bank, moet je je verplicht legitimeren. Op die manier geeft jouw bank ons zekerheid dat jij inlogt. Daarom kan alleen de persoon die de verzekering afsloot inloggen.
Vervelend dat inloggen met iDIN niet lukt. Hier vind je de belangrijkste tips om het wel te laten werken.
Gebruik de bankpas van de persoon die de verzekering afsloot
Is je partner degene die de verzekering afsloot? Vraag dan je partner om in te loggen.
Log niet ‘incognito’ in
Je bezoekt de website in een browser. Bijvoorbeeld Chrome, Edge, Internet Explorer of Safari. Deze browsers hebben een 'incognito'-functie. Deze functie zorgt ervoor dat je anoniem een website kan bezoeken. En dat je de website die je bezoekt niet worden bewaard. Verschillende browsers noemen deze functie anders:
Inloggen met iDIN lukt niet als je onze website in deze functie bezoekt. Gebruik deze functie daarom niet als je gaat inloggen.
Gebruik je standaardbrowser op mobiel
Op je mobiele telefoon kun je zelf een standaardbrowser instellen. Je telefoon gebruikt deze browser dan als eerste. Bijvoorbeeld als een app automatisch een internetscherm opent.
Gebruik je standaardbrowser als je wilt inloggen met iDIN. Want na het inloggen of activeren verwijst je bankieren app je automatisch naar je standaardbrowser. Lukt het niet om met je mobiele telefoon in te loggen? Probeer het dan met een computer of laptop.
Werken deze tips niet?
Neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag. Binnen 5 werkdagen ontvang je reactie.
Nee. Inloggen op Mijn Interpolis kan alleen nog met iDIN.
Alleen zakelijke klanten loggen nog in met e-mailadres en wachtwoord op Mijn Interpolis Zakelijk.
Wil je inloggen voor je Interpolis zorgverzekering? Ga dan naar Mijn Zorggebruik.
Je kunt niet inloggen met een polisnummer van een Kortlopende Reis- of Annuleringsverzekering. Wil je schade melden? Meld je schade dan telefonisch.
Ben je een zakelijke klant?
Log dan in op Mijn Interpolis Zakelijk.
Als je inlogt met iDIN ontvangen we deze gegevens van jouw bank:
Goed om te weten: Interpolis ontvangt geen financiële gegevens, zoals saldo- of betaalgegevens.
Wil je in Mijn Interpolis een gezondheidsverklaring invullen voor een Interpolis arbeidsongeschiktheidsverzekering? Dan heb je alleen een aanvraagnummer. Hiermee kun je ook inloggen bij Mijn Interpolis. Je vindt het aanvraagnummer in de e-mail die je van ons ontving.
Lukt het niet? Neem dan contact met ons op.