Hulp nodig bij inloggen op Mijn Interpolis?

Op Mijn Interpolis meld je een schade en bekijk je je schadeverzekeringen. Lukt het je niet om in te loggen op Mijn Interpolis? Dat is vervelend. Om je verder te helpen, hebben we een paar van de meest voorkomende vragen en foutmeldingen op een rij gezet.

Staat jouw foutmelding er niet tussen of lukt het inloggen nog steeds niet? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder. Binnen 5 werkdagen ontvang je van ons reactie.

Inloggen in de Interpolis App

Lukt het inloggen niet in de Interpolis App? Bekijk de veelgestelde vragen

Ben je een zakelijke klant?

Log dan in op Mijn Interpolis Zakelijk, met e-mailadres en wachtwoord. Of bekijk de veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Waarom kan ik niet inloggen met iDIN?

Je logt in op Mijn Interpolis via iDIN. We vinden het belangrijk dat jouw gegevens veilig zijn bij ons. Maar ook dat je makkelijk kan inloggen, zonder e-mailadres en wachtwoord. iDIN is een manier om jou online te herkennen, met hulp van je bank. Meer over iDIN.


Lukt het inloggen niet via iDIN? Dit kan verschillende redenen hebben. Kijk of deze tips helpen:


1. Gebruik de bankpas van de persoon die de verzekering afsloot.
Soms komen jouw gegevens die we van de bank ontvingen, niet overeen met onze gegevens. Neem de volgende stappen en probeer dan opnieuw in te loggen.

Gebruik hiervoor de volgende stappen:

  • Log in met de bankpas van de verzekeringnemer. Wie dit is, vind je op je polisblad. Staat de verzekering op naam van je partner? Vraag dan je partner om in te loggen of om jou te machtigen.
  • Controleer op welke naam de verzekering staat. Weet je dit niet? Neem contact op met Rabobank.
  • Vergelijk jouw gegevens bij je bank met de gegevens op je polisblad. Zijn ze verschillend? Laat dan je gegevens wijzigen op je polisblad of bij je bank.

2. Gebruik je standaardbrowser
Op je computer, laptop of mobiele telefoon heb je altijd 1 browser ingesteld als standaardbrowser. Dat is het programma waarmee je websites opent, zoals Safari, Chrome, Edge of Firefox.

Log altijd in op Mijn Interpolis via jouw standaardbrowser. Je bank app gaat na het inloggen namelijk automatisch terug naar die browser.

Bijvoorbeeld: is Safari jouw standaardbrowser? Log dan in via Safari. Is Chrome jouw standaardbrowser? Log dan in via Chrome.

Hoe weet je wat jouw standaardbrowser is?

  • Android-telefoon: ga naar Instellingen - Apps - Standaardapps - Browserapp. Daar zie je welke standaardbrowser is ingesteld.
  • iPhone: ga naar Instellingen - Apps – Standaardapps – Browserapp. Daar zie je welke standaardbrowser is ingesteld.
  • Windows-computer: klik op Start (Windows-logo linksonder) - Instellingen (tandwiel-icoon) - Standaardbrowser.
  • Mac: klik op Apple-menu (linksboven) - Systeeminstellingen - Algemeen - Standaardwebbrowser.

3. Log niet 'incognito' in
Webbrowsers hebben een 'incognito'-functie. Deze functie zorgt ervoor dat je anoniem een website kan bezoeken. En dat de websites die je bezoekt niet worden bewaard.

Verschillende browsers noemen deze functie anders:

  • Chrome: Incognito
  • Microsoft Edge: InPrivate
  • Apple Safari: Privé
  • Mozilla Firefox: Privénavigatie

Inloggen met iDIN lukt helaas niet als je onze website in deze functie bezoekt. Gebruik deze functie daarom niet als je gaat inloggen.


Waarom kan ik niet inloggen met mijn bank?
Je moet een rekening hebben bij één van de volgende banken om te kunnen inloggen met iDIN:
  • ABN AMRO
  • ASN Bank
  • ING
  • Rabobank
  • RegioBank
  • SNS

Helaas kun je met een andere bank geen gebruikmaken van iDIN. Staat jouw bank niet in de lijst? Dan werkt jouw bank niet met iDIN. Wij hebben daarop geen invloed.

Wil je een schade melden?
Dit kan ook telefonisch via 013 580 12 34. Of stuur een e-mail naar info@interpolis.nl, met als onderwerp Schademelding. Zet in de mail altijd je naam, adres, polisnummer en contactgegevens. Weet je je polisnummer niet? Vermeld dan in ieder geval je naam, postcode, huisnummer en geboortedatum. Zo kunnen we je herkennen. Zonder deze informatie kunnen we jouw schademelding niet in behandeling nemen.

Wil je je polis bekijken?
Neem dan contact op met Rabobank. 

Heb je een andere vraag?
Bekijk onze veelgestelde vragen

Kan ik nog inloggen met e-mailadres en wachtwoord?

Nee. Inloggen op Mijn Interpolis kan alleen nog met iDIN.


Alleen zakelijke klanten loggen nog in met e-mailadres en wachtwoord op Mijn Interpolis Zakelijk.

Waarom krijg ik de melding dat ik niet word herkend op basis van mijn gegevens?
Er staan waarschijnlijk 2 adressen in ons systeem. Geen zorgen, dat lossen we op. Een medewerker kan het oude adres op inactief zetten. Daarna kun je opnieuw proberen om in te loggen.
Neem contact met ons op. Dan helpen we je verder.
Waarom krijg ik de melding dat mijn gegevens niet overeenkomen of niet gecontroleerd kunnen worden?
Controleer of je bankpas is verlopen. Zonder geldige bankpas kun je helaas niet inloggen. Vraag een nieuwe bankpas aan bij je bank. Daarna kun je opnieuw inloggen.
Waarom zie ik geen of verkeerde verzekeringen?
Zie je verkeerde verzekeringen of zijn je verzekeringen helemaal niet zichtbaar? Je account is waarschijnlijk gekoppeld aan een oud relatienummer. Geen zorgen, dat lossen we op. Een medewerker koppelt je account aan het juiste relatienummer. Daarna kun je opnieuw proberen om in te loggen. Neem contact met ons op. Dan helpen we je verder. 
Waarom kan ik mijn zorgverzekering niet zien?
Om jouw zorgverzekering te zien, kun je inloggen op Mijn Zorggebruik. Je zorgverzekering vind je niet terug in Mijn Interpolis.
Waarom kan ik niet inloggen met DigiD?
Alleen overheden en organisaties die een overheidstaak uitvoeren (bijvoorbeeld ziekenhuizen en zorgverzekeraars) maken gebruik van DigiD. Wij kunnen daarom alleen voor onze zorgverzekering gebruikmaken van DigiD en niet voor Mijn Interpolis.
Ik wil mijn gezondheidsverklaring invullen, maar heb nog geen polisnummer. Wat nu?

Wil je in Mijn Interpolis een gezondheidsverklaring invullen voor een Interpolis arbeidsongeschiktheidsverzekering? Dan heb je alleen een aanvraagnummer. Hiermee kun je ook inloggen bij Mijn Interpolis. Je vindt het aanvraagnummer in de e-mail die je van ons ontving.


Lukt het niet? Neem dan contact met ons op.