Schade melden

Het coronavirus en uw verzekeringen

Wij begrijpen dat u vragen heeft over uw verzekeringen door het coronavirus. Daarom hebben wij de veelgestelde vragen en antwoorden op een rij gezet. Bekijk de veelgestelde vragen over wat wel en niet verzekerd is

 

De wachttijd aan de telefoon is langer dan u van ons gewend bent. Dit komt door voorzorgsmaatregelen tegen het coronavirus.
Wilt u een schade, kosten of annulering melden? U kunt ook online of via onze app melden.

Niemand zit te wachten op schade of diefstal. Gebeurt het toch? Wij zitten klaar voor u.
Zo zorgen we dat u weer snel verder kunt.

U kiest zelf hoe u de schade, kosten of annulering bij ons meldt 
Hebt u een schade op uw zakelijke verzekering? Meld uw schade dan op onze zakelijke pagina.

Online melden

U kunt eenvoudig schade of diefstal online melden. En altijd als het u uitkomt. Wel zo fijn.

Interpolis mobiel schade melden app

Interpolis app

Download de app op uw smartphone. Zo meldt u uw schade waar en wanneer u maar wilt.

Telefonisch melden

Wij zitten klaar voor u. Ook als u vragen hebt over een schade of diefstal.

Alarmcentrale

Voor hulp of spoedeisende gezondheidszorg in het buitenland en bij pech onderweg.

Hoe meld ik een schade op mijn zakelijke verzekering?

Ook een schade op uw zakelijke verzekering kunt u online via een formulier of telefonisch melden.

Zakelijke schade melden

Wat moet ik doen als mijn auto gestolen is?

Doe bij diefstal van uw auto zo snel mogelijk aangifte bij de politie. Vervolgens moet u via de stichting Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit uw voertuig als gestolen registreren bij de RDW. Hiervoor heeft u uw kentekenbewijs, uw meldcode (de laatste 4 cijfers van uw chassisnummer) en groene kaart nodig. Meld de diefstal ook zo snel mogelijk bij ons.

Binnen hoeveel tijd moet ik mijn schade of diefstal melden?
Zo snel mogelijk. Geef uw schade of de diefstal online of telefonisch aan ons door.
Wanneer ontvang ik een reactie op mijn schademelding?
Wat moet ik doen bij een noodsituatie?

Hebt u pech onderweg of bent u in het buitenland?
Neem dan contact op met de Interpolis alarmcentrale door Eurocross.
Denk bij een noodgeval aan ernstige ziekte of overlijden van een reisgenoot of iemand om wie u veel geeft. De Interpolis alarmcentrale zorgt er dan voor dat het vervoer naar Nederland geregeld wordt. Ook als u spoedeisende gezondheidszorg in het buitenland nodig heeft. Bijvoorbeeld als u tijdens uw vakantie met uw fiets valt en uw arm breekt, waardoor een operatie nodig is. Of als u een acute blindedarmontsteking krijgt en een ingreep noodzakelijk is.

Schakel de Interpolis alarmcentrale ook in als u langer moet blijven dan oorspronkelijk gepland. Bijvoorbeeld vanwege een natuurramp, staking, doordat uw auto uitvalt of omdat u door ziekte niet in staat bent terug te reizen. Samen met u bekijken we wat mogelijk is. Hebt u pech met de auto en bent u verzekerd voor Voertuighulp? Neem dan ook contact op met onze alarmcentrale. 


Bel +31 13 462 04 62

Interpolis alarmcentrale door Eurocross
24/7 bereikbaar (lokaal tarief)


Kunt u door de schade niet meer veilig wonen of werken?

Dit is bijvoorbeeld het geval bij extreme wateroverlast of bij rook-, roet- en brandschade. Neem dan eerst contact op met eventuele hulpdiensten en neem daarna contact met ons op.


Bel +31 13 580 12 34
 
Interpolis schade afdeling
24/7 bereikbaar (lokaal tarief)
Bekijk het keuzemenu voor dit telefoonnummer.

Hoe kan ik een geschil melden of juridisch advies vragen?
Waar stuur ik foto's of documenten van mijn schade naartoe?

Vragen wij na uw schademelding om foto's of documenten? Of hebt u een schadeformulier ingevuld? Mail deze dan naar: schadeafhandeling@interpolis.nl. Zet in het onderwerp uw schadenummer.


Opsturen mag ook naar:

Interpolis Schadeservices
Antwoordnummer 396
5000 WB Tilburg

Vermeld uw schadenummer.

Kan ik de status van mijn gemelde schade zien?
Meldde u een schade aan uw woning, inboedel of auto?
U ontvangt een e-mail met een link om de status van uw schademelding te volgen. Is uw schade direct afgehandeld? Dan ontvangt u geen e-mail.

Meldde u een andere schade? 
De status van uw schademelding volgt u in Mijn Interpolis.

Uw schades in 1 overzicht
In Mijn Interpolis vindt u een overzicht van uw schades vanaf 1 januari 2017. Letselschades staan niet in dit overzicht.

Schade, wat nu?

Kapotte telefoon?

Op een kapotte of gestolen telefoon zit niemand te wachten. Dat begrijpen wij heel goed.

Schade aan telefoon

Medische kosten op reis

Tijdens uw vakantie naar de dokter of naar het ziekenhuis? Bekijk hoe het zit met uw verzekering.

Schade door slecht weer

Door hevige regenbuien kan schade ontstaan in en om uw woning. Bekijk direct of uw schade verzekerd is.

Schade door regen
Onze klanten beoordelen ons met een

8,4

Gemiddeld uit 168.685 beoordelingen
Makkelijk aanmelden van schade of diefstal via de website. Binnen 24 uur terug gebeld. En meteen afgehandeld. Ik heb het ook direct doorverteld aan buren, familie en vrienden. Jullie zijn echt super snel, vriendelijk en proffesioneler. Echt top
E. van Basten Batenburg-Berkhout
Eenvoudig melden van schade via het portaal en een snelle afhandeling van het dossier. Vriendelijke medewerkers aan de telefoon
P. Geerlings Jr.
Binnen 1 dag de schade afgehandeld en binnen 5 dagen geld op mijn rekening
C.J.P.M. van Geene
Heldere afspraken. Vrijheid om de keuze voor de reparatie ergens anders te laten uitvoeren. De keuze door Interpolis om de reparatie bij de firma Loven te laten uitvoeren was een hele goede keuze. Interpolis is telefonisch goed bereikbaar, denk met je mee. We zijn al jaren heel tevreden over Interpolis
W.E.A. Dohmen
Deze week is de schade afhandeling aan de laptop ook weer helemaal goed afgehandeld. Schademelding via Internet gedaan, de volgende dag werd ik al teruggebeld met een vraag, waarbij alles gelijk is afgehandeld. Het geld was de volgende dag al overgemaakt. Uitmuntend.
J.K. Kalma
Schade op zondag online gemeld. Maandag meteen gebeld en afgehandeld. Supersnelle service en klantvriendelijk
S.G.T. Alexander-Herben
Ik had glasbreuk (woonkamer), heb gebeld met Interpolis en werd keurig te woord gestaan. Binnen één dag belde een glasbedrijf, die kwamen snel de schade opnemen en op de afgesproken dag hebben ze de ruit vervangen
R.H.M. Vlassak
We zijn onder de indruk van snelheid van afwikkeling. Het is zo fijn te merken dat je als jarenlange klant nu daadwerkelijk merkt dat we bij een prima maatschappij zijn verzekerd
C.J.H. Jansen