Direct zorgkosten declareren

Uw zorgkosten kunt u op 3 manieren declareren. Met de Interpolis Zorg App, online via Mijn Zorggebruik of per post. Declareert u online of met de Zorg App? Dan ontvangt u binnen 3 werkdagen het geld op uw rekening. Een declaratie per post duurt 10 werkdagen.

Interpolis Zorg App

Download onze app en declareer eenvoudig uw zorgkosten. U hoeft alleen een foto te maken van uw declaratie met uw telefoon of tablet. We behandelen declaraties binnen 3 werkdagen. In de nieuwe app logt u de 1e keer eenmalig in met DigiD en sms-controle of DigiD app. U kiest een 5-cijferige code. Daarna logt u direct in met uw zelfgekozen code.

 

Naast declareren biedt de app meer functies. Lees meer over de Zorg App

 

App store icon       Play store icon

 

Er is een nieuwe versie van de app voor iOS en Android

Helaas wordt u niet automatisch in de app doorgestuurd naar de Appstore (iOS) of Playstore (Android). Klikt u op 'OK'? Dan wordt de app gesloten. Interpolis werkt aan een oplossing.


Wilt u de nieuwe versie downloaden?
Ga naar de Appstore (iOS) of Playstore (Android) en installeer daar de nieuwe versie.

Mijn Zorggebruik

Log in op Mijn Zorggebruik met DigiD en extra controle via de DigiD app of sms
Upload en stuur uw nota's naar ons.

 

We begrijpen dat inloggen met de extra controle via de DigiD app of sms u meer tijd kost. Deze extra controle is nodig, zodat alleen u uw persoonlijke gegevens kunt zien en wijzigen. Deze manier van inloggen is bij alle zorgverzekeraars gelijk. DigiD is een beveiligde inlogmethode die door de overheid is bepaald. 
Hebt u nog geen DigiD? Vraag het dan direct aan. 


Wij leggen u graag uit hoe het inloggen met DigiD werkt.

Post

Met een ZorgActief polis kunt u de rekening ook per post versturen. Stuur ons de originele nota. Maak voor uzelf een kopie van uw nota. Vermeld in de rechterbovenhoek van de nota uw naam, adres, woonplaats, geboortedatum en relatienummer. Stuur de nota naar:


Interpolis Zorg

Afdeling Declaratieservice 

Postbus 70001 

3000 KB Rotterdam

Is mijn zorgverlener gecontracteerd?

De meeste zorgverleners declareren de kosten rechtstreeks bij Interpolis. Als u zorgkosten maakt bij een zorgverlener waarmee wij geen contract hebben, kunt u deze kosten declareren. In de Zorgzoeker kunt u zien of uw zorgverlener bij ons gecontracteerd is.

Hoe declareer ik buitenlandse zorgkosten?
Download het formulier gemaakte ziekenkosten in het buitenland. Vul het zo volledig mogelijk in en sla het op als pdf op uw computer, tablet of mobiel. Declareer via Mijn Zorggebruik, de Interpolis Zorg App of per post. Buitenlanddeclaraties hebben een langere verwerkingstijd dan gewone ziektekostennota's. U ontvangt altijd een bevestiging van afhandeling zodra uw buitenlanddeclaratie is afgewikkeld. 

Goed om te weten als u buitenlandnota’s declareert
  • Vraag uw zorgverlener om een nota met daarop duidelijke informatie over uw behandeling.
  • U betaalt net als bij zorg in Nederland eigen risico over uw zorgkosten die wij uit de basisverzekering betalen.
  • Wij gebruiken de dagelijkse omrekenkoers zoals de Europese Centrale Bank deze publiceert. Wij hanteren de koers die gold op de factuurdatum van uw nota.
  • Wij ontvangen bij voorkeur nota's in het Nederlands, Frans, Duits, Engels of Spaans. Als wij het noodzakelijk vinden, kunnen wij u vragen om een nota te laten vertalen door een beëdigd vertaler. De vertaalkosten betalen wij niet.
  • Hebt u recht op een vergoeding en betalen wij u? Dan krijgt u de kosten van zorg in euro’s betaald. Wij betalen altijd aan u (verzekeringnemer) op het rekeningnummer dat bij ons bekend is. Dit moet een rekeningnummer zijn van een bank die in Nederland gevestigd is.
Bekijk de vergoedingen voor zorgkosten in het buitenland