inline/alertinline/chevron-leftinline/chevron-left-aquainline/chevron-rightinline/chevron-right-aquainline/clearinline/logininline/logoutinline/menu-closeinline/menu-openinline/modal-closeinline/modal-close-whiteinline/next-aquainline/play-largeinline/pointer-moreinline/previous-aquainline/searchinline/social-facebookinline/social-instagraminline/social-linkedininline/social-twitterinline/social-youtube

Direct declareren

Online via Mijn Zorggebruik

Via Mijn Zorggebruik kunt u online declareren. U kunt uw nota's uploaden en online naar ons toesturen. Inloggen in Mijn Zorggebruik gaat met uw DigiD en sms-controle. Lees meer over waarom u hiervoor een DigiD met sms-code nodig hebt.

 

Met de Declaratie app

Via de app declareert u eenvoudig zorgkosten door een foto te maken van uw declaratie met telefoon of tablet. In de app bekijkt u ook alle declaraties die u via de app verstuurde. We behandelen declaraties binnen 3 dagen.


Download de app voor Apple
Download de app voor Android

Via de post

Als ZorgActief verzekerde kunt u ook declareren via de post. Stuur ons de originele nota. Maak voor uzelf een kopie van uw nota. Vermeld uw naam, adres, woonplaats, geboortedatum en relatienummer op de nota. U noteert dit op de rechterbovenhoek van de nota. Stuur de nota naar:


Interpolis Schade 
Postbus 70001 
3000 KB Rotterdam  

Is mijn zorgverlener gecontracteerd?

De meeste zorgverleners declareren de kosten rechtstreeks bij Interpolis. Als u zorgkosten maakt bij een zorgverlener waarmee wij geen contract hebben, kunt u deze kosten declareren. In de Zorgzoeker kunt u zien of uw zorgverlener bij ons gecontracteerd is.

Hoe declareer ik zorg in het buitenland?

Gebruik hiervoor het formulier gemaakte ziekenkosten in het buitenland
Buitenlanddeclaraties hebben een langere verwerkingstijd dan 'gewone' ziektekostennota's. U ontvangt altijd een bevestiging van afhandeling zodra uw buitenlanddeclaratie is afgewikkeld.