Persoonlijke alarmeringsapparatuur

Vergoeding 2024
Vergoeding 2023

Met een personenalarm schakelt u in een noodgeval snel hulp in. Heeft u een medische indicatie voor een personenalarm? Bij Interpolis krijgt u een vergoeding voor een personenalarm.

Kies een verzekering om uw vergoeding te bekijken
Interpolis ZorgActief

100% voor apparatuur

Eigen risicoU betaalt eigen risico

Bij een niet-gecontracteerde leverancier betaalt u wel eigen risico voor de vergoeding uit de basisverzekering.

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde zorgverlener

Met een niet-gecontracteerde zorgverlener of leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde zorgverlener? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

De vergoeding geldt in minimaal 1 van de volgende gevallen

  • u bent terminaal
  • u heeft Parkinson, MS of ALS
  • u loopt door gezondheidsproblemen risico om in een noodsituatie terecht te komen

Wat krijgt u vergoed?

  • een draagbaar en zelfstandig te bedienen alarm, in bruikleen
  • begeleiding en instructie
  • aansluiting op een alarmcentrale waar altijd iemand is
  • onderhoud, reparatie of vervanging van de apparatuur

Wat krijgt u niet vergoed?

  • abonnementskosten op de alarmcentrale
  • telefoonkosten voor bellen naar de alarmcentrale
  • epi-alarm
  • een alarmbelmat
  • Persoonlijke alarmeringsapparatuur op sociale indicatie

Geen recht op vergoeding?

Neem nog even contact op met uw gemeente. Misschien zijn er via hen nog mogelijkheden.

U heeft geen verwijzing nodig als u naar een gecontracteerde leverancier gaat

Voor de meeste zorgverleners heeft u geen verwijzing nodig, maar kunt u gelijk contact opnemen. Voor sommige zorgverleners is een verklaring nodig van uw huisarts of medisch specialist. Dit ziet u in de Zorgzoeker. Een gecontracteerde leverancier bepaalt zelf of u recht heeft op een vergoeding. De leverancier stelt u via een online formulier een aantal vragen om uw persoonlijke medische situatie in kaart te brengen. Afhankelijk van uw situatie krijgt u een personenalarmering vergoed. Gaat u naar een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u wel een verwijzing van uw huisarts nodig.

U heeft toestemming nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een leverancier waar wij afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u vooraf geen toestemming van ons nodig. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u wél vooraf toestemming nodig. Gebruik hiervoor het aanvraagformulier hulpmiddelen.


Vind een zorgverlener
Interpolis ZorgActief

100% voor apparatuur

ZonderMeergeen extra vergoeding
Eigen risicoU betaalt eigen risico

Bij een niet-gecontracteerde leverancier betaalt u wel eigen risico voor de vergoeding uit de basisverzekering.

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde zorgverlener

Met een niet-gecontracteerde zorgverlener of leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde zorgverlener? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

De vergoeding geldt in minimaal 1 van de volgende gevallen

  • u bent terminaal
  • u heeft Parkinson, MS of ALS
  • u loopt door gezondheidsproblemen risico om in een noodsituatie terecht te komen

Wat krijgt u vergoed?

  • een draagbaar en zelfstandig te bedienen alarm, in bruikleen
  • begeleiding en instructie
  • aansluiting op een alarmcentrale waar altijd iemand is
  • onderhoud, reparatie of vervanging van de apparatuur

Wat krijgt u niet vergoed?

  • abonnementskosten op de alarmcentrale
  • telefoonkosten voor bellen naar de alarmcentrale
  • epi-alarm
  • een alarmbelmat
  • Persoonlijke alarmeringsapparatuur op sociale indicatie

Geen recht op vergoeding?

Neem nog even contact op met uw gemeente. Misschien zijn er via hen nog mogelijkheden.

U heeft geen verwijzing nodig als u naar een gecontracteerde leverancier gaat

Voor de meeste zorgverleners heeft u geen verwijzing nodig, maar kunt u gelijk contact opnemen. Voor sommige zorgverleners is een verklaring nodig van uw huisarts of medisch specialist. Dit ziet u in de Zorgzoeker. Een gecontracteerde leverancier bepaalt zelf of u recht heeft op een vergoeding. De leverancier stelt u via een online formulier een aantal vragen om uw persoonlijke medische situatie in kaart te brengen. Afhankelijk van uw situatie krijgt u een personenalarmering vergoed. Gaat u naar een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u wel een verwijzing van uw huisarts nodig.

U heeft toestemming nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een leverancier waar wij afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u vooraf geen toestemming van ons nodig. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u wél vooraf toestemming nodig. Gebruik hiervoor het aanvraagformulier hulpmiddelen.


Vind een zorgverlener
Interpolis ZorgActief

100% voor apparatuur

MeerZekergeen extra vergoeding
Eigen risicoU betaalt eigen risico

Bij een niet-gecontracteerde leverancier betaalt u wel eigen risico voor de vergoeding uit de basisverzekering.

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde zorgverlener

Met een niet-gecontracteerde zorgverlener of leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde zorgverlener? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

De vergoeding geldt in minimaal 1 van de volgende gevallen

  • u bent terminaal
  • u heeft Parkinson, MS of ALS
  • u loopt door gezondheidsproblemen risico om in een noodsituatie terecht te komen

Wat krijgt u vergoed?

  • een draagbaar en zelfstandig te bedienen alarm, in bruikleen
  • begeleiding en instructie
  • aansluiting op een alarmcentrale waar altijd iemand is
  • onderhoud, reparatie of vervanging van de apparatuur

Wat krijgt u niet vergoed?

  • abonnementskosten op de alarmcentrale
  • telefoonkosten voor bellen naar de alarmcentrale
  • epi-alarm
  • een alarmbelmat
  • Persoonlijke alarmeringsapparatuur op sociale indicatie

Geen recht op vergoeding?

Neem nog even contact op met uw gemeente. Misschien zijn er via hen nog mogelijkheden.

U heeft geen verwijzing nodig als u naar een gecontracteerde leverancier gaat

Voor de meeste zorgverleners heeft u geen verwijzing nodig, maar kunt u gelijk contact opnemen. Voor sommige zorgverleners is een verklaring nodig van uw huisarts of medisch specialist. Dit ziet u in de Zorgzoeker. Een gecontracteerde leverancier bepaalt zelf of u recht heeft op een vergoeding. De leverancier stelt u via een online formulier een aantal vragen om uw persoonlijke medische situatie in kaart te brengen. Afhankelijk van uw situatie krijgt u een personenalarmering vergoed. Gaat u naar een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u wel een verwijzing van uw huisarts nodig.

U heeft toestemming nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een leverancier waar wij afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u vooraf geen toestemming van ons nodig. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u wél vooraf toestemming nodig. Gebruik hiervoor het aanvraagformulier hulpmiddelen.


Vind een zorgverlener
Interpolis ZorgActief

100% voor apparatuur

ZonderZorgen

100% voor abonnementskosten bij een gecontracteerde leverancier. € 100 voor abonnementskosten bij een niet-gecontracteerde leverancier.

Eigen risicoU betaalt eigen risico

Bij een niet-gecontracteerde leverancier betaalt u wel eigen risico voor de vergoeding uit de basisverzekering.

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde zorgverlener

Met een niet-gecontracteerde zorgverlener of leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde zorgverlener? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

De vergoeding geldt in minimaal 1 van de volgende gevallen

  • u bent terminaal
  • u heeft Parkinson, MS of ALS
  • u loopt door gezondheidsproblemen risico om in een noodsituatie terecht te komen

Wat krijgt u vergoed?

  • een draagbaar en zelfstandig te bedienen alarm, in bruikleen
  • begeleiding en instructie
  • aansluiting op een alarmcentrale waar altijd iemand is
  • onderhoud, reparatie of vervanging van de apparatuur

Wat krijgt u niet vergoed?

  • abonnementskosten op de alarmcentrale
  • telefoonkosten voor bellen naar de alarmcentrale
  • epi-alarm
  • een alarmbelmat
  • Persoonlijke alarmeringsapparatuur op sociale indicatie

Geen recht op vergoeding?

Neem nog even contact op met uw gemeente. Misschien zijn er via hen nog mogelijkheden.

U heeft geen verwijzing nodig als u naar een gecontracteerde leverancier gaat

Voor de meeste zorgverleners heeft u geen verwijzing nodig, maar kunt u gelijk contact opnemen. Voor sommige zorgverleners is een verklaring nodig van uw huisarts of medisch specialist. Dit ziet u in de Zorgzoeker. Een gecontracteerde leverancier bepaalt zelf of u recht heeft op een vergoeding. De leverancier stelt u via een online formulier een aantal vragen om uw persoonlijke medische situatie in kaart te brengen. Afhankelijk van uw situatie krijgt u een personenalarmering vergoed. Gaat u naar een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u wel een verwijzing van uw huisarts nodig.

U heeft toestemming nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een leverancier waar wij afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u vooraf geen toestemming van ons nodig. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u wél vooraf toestemming nodig. Gebruik hiervoor het aanvraagformulier hulpmiddelen.


Vind een zorgverlener

Hulp nodig?

Bel onze zorglijn

Wij helpen je graag.
Wij helpen je graag met alle vragen rondom je zorgverzekering.

WhatsApp

Wij helpen je graag.
Stel je vraag over je zorgverzekering. Via WhatsApp delen we geen medische en financiële gegevens. 

Zorgkosten declareren

Eenvoudig online.
Upload eenvoudig je rekening in de Interpolis Zorg app of in Mijn Zorggebruik. Hier zie je ook alles rondom jouw zorgverzekering.

Alarmcentrale

24/7 bereikbaar.
Voor advies, hulp of gezondheidszorg in het buitenland.