inline/alert inline/chevron-left inline/chevron-left-aqua inline/chevron-right inline/chevron-right-aqua inline/clear facebook flag hashtag linkedin inline/login logo_lab inline/logout inline/menu-close inline/menu-open inline/modal-close inline/modal-close-white inline/next-aqua inline/play-large inline/pointer-more inline/previous-aqua inline/search aanmelden inline/social-facebook inline/social-instagram inline/social-linkedin inline/social-twitter inline/social-youtube tag twitter whatsapp
Vergoedingen zorgverzekering

Persoonlijke alarmeringsapparatuur

Met een personenalarm thuis schakelt u in een noodgeval snel hulp in. Bijvoorbeeld als u gevallen bent.
< Terug naar het overzicht
Kies een verzekering om uw vergoeding te bekijken

Basisverzekering

 
100% voor de apparatuur

100% voor de apparatuur

Basisverzekering 100% voor de apparatuur
Eigen risicoU betaalt geen eigen risico
Bij een niet-gecontracteerde leverancier betaalt u wel eigen risico voor de vergoeding uit de basisverzekering.

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

Zo zit het met de hoogte van uw vergoeding

  • u kunt 100% vergoed krijgen bij een gecontracteerde leverancier. Dat is een leverancier waarmee we afspraken hebben.
  • bij een niet-gecontracteerde leverancier krijgt u meestal minder vergoed.
  • bij een niet-gecontracteerde leverancier heeft u vooraf toestemming van ons nodig.

De vergoeding geldt bij minimaal 1 van de volgende gevallen

  • u bent terminaal
  • u heeft Parkinson, MS of ALS
  • als u door gezondheidsproblemen risico loopt om in een noodsituatie terecht te komen

Wat krijgt u vergoed?

  • een draagbaar en zelfstandig te bedienen alarm, in bruikleen
  • begeleiding en instructie
  • aansluiting op een alarmcentrale waar altijd iemand is
  • onderhoud, reparatie of vervanging van de apparatuur

Wat krijgt u niet vergoed?

  • abonnementskosten op de alarmcentrale
  • telefoonkosten voor bellen naar de alarmcentrale
  • epi-alarm
  • een alarmbelmat
  • alarmeringsapparatuur voor sociale veiligheid

U heeft geen verwijzing nodig

Een gecontracteerde leverancier bepaalt zelf of u recht heeft op een vergoeding. De leverancier stelt u via een online formulier een aantal vragen om uw persoonlijke medische situatie in kaart te brengen. Afhankelijk van uw situatie krijgt u een personenalarmering vergoed. Gaat u naar een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u wel een verwijzing van uw huisarts nodig.

U heeft alleen toestemming nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een leverancier waar wij afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u vooraf geen toestemming van ons nodig. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u wél vooraf toestemming nodig.


Vind een zorgverlener

ZonderMeer

incl. basisverzekering
100% voor apparatuur

100% voor apparatuur

Basisverzekering 100% voor apparatuur
ZonderMeer geen extra vergoeding
Eigen risicoU betaalt geen eigen risico
Bij een niet-gecontracteerde leverancier betaalt u wel eigen risico voor de vergoeding uit de basisverzekering.

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

Zo zit het met de hoogte van uw vergoeding

  • u kunt 100% vergoed krijgen bij een gecontracteerde leverancier. Dat is een leverancier waarmee we afspraken hebben.
  • bij een niet-gecontracteerde leverancier krijgt u meestal minder vergoed.
  • bij een niet-gecontracteerde leverancier heeft u vooraf toestemming van ons nodig.

De vergoeding geldt bij minimaal 1 van de volgende gevallen

  • u bent terminaal
  • u heeft Parkinson, MS of ALS
  • als u door gezondheidsproblemen risico loopt om in een noodsituatie terecht te komen

Wat krijgt u vergoed?

  • een draagbaar en zelfstandig te bedienen alarm, in bruikleen
  • begeleiding en instructie
  • aansluiting op een alarmcentrale waar altijd iemand is
  • onderhoud, reparatie of vervanging van de apparatuur

Wat krijgt u niet vergoed?

  • abonnementskosten op de alarmcentrale
  • telefoonkosten voor bellen naar de alarmcentrale
  • epi-alarm
  • een alarmbelmat
  • alarmeringsapparatuur voor sociale veiligheid

U heeft geen verwijzing nodig

Een gecontracteerde leverancier bepaalt zelf of u recht heeft op een vergoeding. De leverancier stelt u via een online formulier een aantal vragen om uw persoonlijke medische situatie in kaart te brengen. Afhankelijk van uw situatie krijgt u een personenalarmering vergoed. Gaat u naar een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u wel een verwijzing van uw huisarts nodig.

U heeft alleen toestemming nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een leverancier waar wij afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u vooraf geen toestemming van ons nodig. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u wél vooraf toestemming nodig.


Vind een zorgverlener

MeerZeker

incl. basisverzekering
100% voor de apparatuur

100% voor de apparatuur

Basisverzekering 100% voor apparatuur
ZonderMeer geen extra vergoeding
Eigen risicoU betaalt geen eigen risico
Bij een niet-gecontracteerde leverancier betaalt u wel eigen risico voor de vergoeding uit de basisverzekering.

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

Zo zit het met de hoogte van uw vergoeding

  • u kunt 100% vergoed krijgen bij een gecontracteerde leverancier. Dat is een leverancier waarmee we afspraken hebben.
  • bij een niet-gecontracteerde leverancier krijgt u meestal minder vergoed.
  • bij een niet-gecontracteerde leverancier heeft u vooraf toestemming van ons nodig.

De vergoeding geldt bij minimaal 1 van de volgende gevallen

  • u bent terminaal
  • u heeft Parkinson, MS of ALS
  • als u door gezondheidsproblemen risico loopt om in een noodsituatie terecht te komen

Wat krijgt u vergoed?

  • een draagbaar en zelfstandig te bedienen alarm, in bruikleen
  • begeleiding en instructie
  • aansluiting op een alarmcentrale waar altijd iemand is
  • onderhoud, reparatie of vervanging van de apparatuur

Wat krijgt u niet vergoed?

  • abonnementskosten op de alarmcentrale
  • telefoonkosten voor bellen naar de alarmcentrale
  • epi-alarm
  • een alarmbelmat
  • alarmeringsapparatuur voor sociale veiligheid

U heeft geen verwijzing nodig

Een gecontracteerde leverancier bepaalt zelf of u recht heeft op een vergoeding. De leverancier stelt u via een online formulier een aantal vragen om uw persoonlijke medische situatie in kaart te brengen. Afhankelijk van uw situatie krijgt u een personenalarmering vergoed. Gaat u naar een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u wel een verwijzing van uw huisarts nodig.

U heeft alleen toestemming nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een leverancier waar wij afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u vooraf geen toestemming van ons nodig. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u wél vooraf toestemming nodig.


Vind een zorgverlener

ZonderZorgen

incl. basisverzekering
100% voor apparatuur
+ abonnement

100% voor apparatuur + abonnement

Basisverzekering 100% voor de apparatuur
ZonderZorgen 100% voor de abonnementskosten
Eigen risicoU betaalt geen eigen risico
Bij een niet-gecontracteerde leverancier betaalt u wel eigen risico voor de vergoeding uit de basisverzekering.

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

Zo zit het met de hoogte van uw vergoeding

  • u kunt 100% vergoed krijgen bij een gecontracteerde leverancier. Dat is een leverancier waarmee we afspraken hebben.
  • bij een niet-gecontracteerde leverancier krijgt u maximaal € 60 per kalenderjaar vergoed voor abonnementskosten. U krijgt meestal ook minder vergoed voor de alarmeringsapparatuur zelf.
  • bij een niet-gecontracteerde leverancier heeft u vooraf toestemming van ons nodig.

De vergoeding geldt bij minimaal 1 van de volgende gevallen

  • u bent terminaal
  • u heeft Parkinson, MS of ALS
  • als u door gezondheidsproblemen risico loopt om in een noodsituatie terecht te komen

Wat krijgt u vergoed?

  • abonnementskosten op de alarmcentrale
  • een draagbaar en zelfstandig te bedienen alarm, in bruikleen
  • begeleiding en instructie
  • aansluiting op een alarmcentrale waar altijd iemand is
  • onderhoud, reparatie of vervanging van de apparatuur

Wat krijgt u niet vergoed?

  • telefoonkosten voor bellen naar de alarmcentrale
  • epi-alarm
  • een alarmbelmat
  • alarmeringsapparatuur voor sociale veiligheid

U heeft geen verwijzing nodig

Een gecontracteerde leverancier bepaalt zelf of u recht heeft op een vergoeding. De leverancier stelt u via een online formulier een aantal vragen om uw persoonlijke medische situatie in kaart te brengen. Afhankelijk van uw situatie krijgt u een personenalarmering vergoed. Gaat u naar een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u wel een verwijzing van uw huisarts nodig.

U heeft alleen toestemming nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een leverancier waar wij afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u vooraf geen toestemming van ons nodig. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u wél vooraf toestemming nodig.


Vind een zorgverlener
Zorg services gewoon in de basis

√ Sneller terecht bij specialisten met Interpolis Zorgbemiddeling
√ 15% korting op de aanvullende verzekering voor Rabobank klanten

Bekijk alle extra services

Inzicht in Mijn Zorggebruik

In Mijn Zorggebruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Interpolis Zorglijn

Liever telefonisch contact? Bel ons.

formulier

Online formulier

Geen haast? Vul het online formulier in.