Kunt u een specifiek adres van een zorgverlener niet vinden? Dan kunt u contact opnemen met de Interpolis Zorglijn.
Als we afspraken maken met zorgaanbieders letten we er op dat ze voldoen aan onze kwaliteits- en veiligheidseisen.
De zorg in Nederland is goed. Toch kan de kwaliteit van zorg per zorgverlener verschillen. Hoe goed is een ziekenhuis in een bepaalde behandeling? Hoe gaat het ziekenhuis met patiënten om? En hoe maken wij de kwaliteit inzichtelijk?
Wilt u weten of het ziekenhuis waar u wordt behandeld genoeg ervaring heeft met uw aandoening? Dan belt u uw zorgbemiddelaar. Want als u wilt weten waar u het best geholpen kunt worden, bemiddelt Interpolis. Wilt u meer weten over verschillende behandelmogelijkheden? Onze zorgbemiddelaars weten de weg en zoeken naar ziekenhuizen waar veel ervaring is. Deze kennis doen wij op door contacten met verschillende zorgverleners (zoals artsen, waaronder medisch adviseurs van Interpolis) en patiëntenorganisaties.
Direct een zorgbemiddelaar spreken? Neem contact op met de Interpolis Zorglijn.
Wij spreken omzetplafonds af met gecontracteerde zorgverleners. Dit betekent dat wij ieder jaar afspreken hoeveel geld zij krijgen om zorg te verlenen. Er is dan maar beperkt toegang. En soms is het geld dus op. De zorgverlener vertelt u misschien dat hij u dit kalenderjaar niet kan behandelen. Gelukkig kopen wij binnen uw regio voldoende zorg in. We helpen u graag een andere zorgverlener in de buurt te vinden. Zo blijft de zorg voor iedereen betaalbaar en toegankelijk.
Voor spoedeisende zorg kunt u altijd bij het ziekenhuis terecht. En lopende behandelingen moet het ziekenhuis afmaken.
Voor welke zorg worden omzetplafonds afgesproken?
Omzetplafonds worden afgesproken met ziekenhuizen, GGZ-zorgverleners en wijkverpleegkundige zorgverleners. In de zorgzoeker ziet u welke zorgverleners een omzetplafond hebben.