Pruik

Heeft u uw haar verloren door een ziekte of medische behandeling? Bij Interpolis krijgt u een vergoeding voor een pruik. Voor een toupim van kunsthaar (pruik aan een haarband) of andere hoofdbedekking krijgt u mogelijk een andere vergoeding.

Vergoeding 2024
Vergoeding 2023

Heeft u uw haar verloren door een ziekte of medische behandeling? Bij Interpolis krijgt u een vergoeding voor een pruik. Voor een toupim van kunsthaar (pruik aan een haarband) of andere hoofdbedekking krijgt u mogelijk een andere vergoeding.

Kies een verzekering om uw vergoeding te bekijken
Interpolis ZorgActief

maximaal € 465 per pruik

Eigen risicoU betaalt eigen risico

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen met:

  • haarverlies (alopecia)
  • (tijdelijk) haarverlies door chemotherapie of een andere medische behandeling
  • een diagnose transseksualiteit. En het moet gaan om mannelijke kaalheid van iemand die als vrouw leeft.

Wat krijgt u vergoed?

  • pruik
  • Toupim® van eigen haar

Wat krijgt u niet vergoed?

Een pruik wanneer het gaat om klassieke mannelijke kaalheid (alopecia androgenetica).

U heeft een verwijzing nodig

U levert de verwijzing in bij uw gecontracteerde leverancier. Gaat u naar een niet gecontracteerde leverancier? Dan stuurt u de verwijzing naar ons.

U heeft soms vooraf toestemming nodig

Gaat u naar een niet-gecontracteerde leverancier? Wilt u een Toupim® van eigen haar? Of heeft u een pruik nodig na een geslachtsveranderende behandeling? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Anders beoordeelt uw leverancier aan de hand van de verwijzing of u een vergoeding krijgt. Dan heeft u geen toestemming nodig.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn is minimaal 1 jaar. Moet uw pruik binnen 1 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier van pruiken. Voor een toupim kunt u alleen terecht bij Toupim B.V. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker. Kiest u voor een niet-gecontracteerde zorgverlener? Uw leverancier moet voor een pruik (haarwerk, haarstuk of toupet) een certificaat hebben van 1 van de volgende organisaties:


Vind een zorgverlener
Interpolis ZorgActief

maximaal € 465 per pruik

ZonderMeergeen extra vergoeding
Eigen risicoU betaalt eigen risico

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen met:

  • haarverlies (alopecia)
  • (tijdelijk) haarverlies door chemotherapie of een andere medische behandeling
  • een diagnose transseksualiteit. En het moet gaan om mannelijke kaalheid van iemand die als vrouw leeft.

Wat krijgt u vergoed?

  • pruik
  • Toupim® van eigen haar

Wat krijgt u niet vergoed?

Een pruik wanneer het gaat om klassieke mannelijke kaalheid (alopecia androgenetica).

U heeft een verwijzing nodig

U levert de verwijzing in bij uw gecontracteerde leverancier. Gaat u naar een niet gecontracteerde leverancier? Dan stuurt u de verwijzing naar ons.

U heeft soms vooraf toestemming nodig

Gaat u naar een niet-gecontracteerde leverancier? Wilt u een Toupim® van eigen haar? Of heeft u een pruik nodig na een geslachtsveranderende behandeling? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Anders beoordeelt uw leverancier aan de hand van de verwijzing of u een vergoeding krijgt. Dan heeft u geen toestemming nodig.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn is minimaal 1 jaar. Moet uw pruik binnen 1 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier van pruiken. Voor een toupim kunt u alleen terecht bij Toupim B.V. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker. Kiest u voor een niet-gecontracteerde zorgverlener? Uw leverancier moet voor een pruik (haarwerk, haarstuk of toupet) een certificaat hebben van 1 van de volgende organisaties:


Vind een zorgverlener
Interpolis ZorgActief

maximaal € 465 per pruik

MeerZekergeen extra vergoeding
Eigen risicoU betaalt eigen risico

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen met:

  • haarverlies (alopecia)
  • (tijdelijk) haarverlies door chemotherapie of een andere medische behandeling
  • een diagnose transseksualiteit. En het moet gaan om mannelijke kaalheid van iemand die als vrouw leeft.

Wat krijgt u vergoed?

  • pruik
  • Toupim® van eigen haar

Wat krijgt u niet vergoed?

Een pruik wanneer het gaat om klassieke mannelijke kaalheid (alopecia androgenetica).

U heeft een verwijzing nodig

U levert de verwijzing in bij uw gecontracteerde leverancier. Gaat u naar een niet gecontracteerde leverancier? Dan stuurt u de verwijzing naar ons.

U heeft soms vooraf toestemming nodig

Gaat u naar een niet-gecontracteerde leverancier? Wilt u een Toupim® van eigen haar? Of heeft u een pruik nodig na een geslachtsveranderende behandeling? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Anders beoordeelt uw leverancier aan de hand van de verwijzing of u een vergoeding krijgt. Dan heeft u geen toestemming nodig.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn is minimaal 1 jaar. Moet uw pruik binnen 1 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier van pruiken. Voor een toupim kunt u alleen terecht bij Toupim B.V. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker. Kiest u voor een niet-gecontracteerde zorgverlener? Uw leverancier moet voor een pruik (haarwerk, haarstuk of toupet) een certificaat hebben van 1 van de volgende organisaties:


Vind een zorgverlener
Interpolis ZorgActief

maximaal € 465 per pruik

ZonderZorgen

maximaal € 100 extra per pruik

Eigen risicoU betaalt eigen risico

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen met:

  • haarverlies (alopecia)
  • (tijdelijk) haarverlies door chemotherapie of een andere medische behandeling
  • een diagnose transseksualiteit. En het moet gaan om mannelijke kaalheid van iemand die als vrouw leeft.

Wat krijgt u vergoed?

  • pruik
  • Toupim® van eigen haar

Wat krijgt u niet vergoed?

Een pruik wanneer het gaat om klassieke mannelijke kaalheid (alopecia androgenetica).

U heeft een verwijzing nodig

U levert de verwijzing in bij uw gecontracteerde leverancier. Gaat u naar een niet gecontracteerde leverancier? Dan stuurt u de verwijzing naar ons.

U heeft soms vooraf toestemming nodig

Gaat u naar een niet-gecontracteerde leverancier? Wilt u een Toupim® van eigen haar? Of heeft u een pruik nodig na een geslachtsveranderende behandeling? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Anders beoordeelt uw leverancier aan de hand van de verwijzing of u een vergoeding krijgt. Dan heeft u geen toestemming nodig.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn is minimaal 1 jaar. Moet uw pruik binnen 1 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier van pruiken. Voor een toupim kunt u alleen terecht bij Toupim B.V. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker. Kiest u voor een niet-gecontracteerde zorgverlener? Uw leverancier moet voor een pruik (haarwerk, haarstuk of toupet) een certificaat hebben van 1 van de volgende organisaties:


Vind een zorgverlener

Hulp nodig?

Bel onze zorglijn
Wij helpen je graag.
Wij helpen je graag met alle vragen rondom je zorgverzekering.
WhatsApp
Wij helpen je graag.
Stel je vraag over je zorgverzekering. Via WhatsApp delen we geen medische en financiële gegevens. 
Zorgkosten declareren
Eenvoudig online.
Upload eenvoudig je rekening in de Interpolis Zorg app of in Mijn Zorggebruik. Hier zie je ook alles rondom jouw zorgverzekering.
Alarmcentrale
24/7 bereikbaar.
Voor advies, hulp of gezondheidszorg in het buitenland.