Bicros- en cros-hoortoestel

Vergoeding 2026
Vergoeding 2025

Bent u doof aan 1 oor? Bij Interpolis krijgt u een vergoeding voor een cros-hoortoestel. Dit toestel stuurt de geluiden aan de kant van het dove oor, naar het horende oor. U hoeft dan niet meer uw hoofd te draaien om alles te kunnen horen. Een bi-cros hoortoestel versterkt deze geluiden nog eens. Dit is nodig als uw horende oor slechthorend is. Afhankelijk van uw leeftijd en het type hoortoestel kunt u ook een andere vergoeding voor een hoortoestel krijgen.

Kies een verzekering om uw vergoeding te bekijken
Interpolis ZorgActief
  • 100% tot 18 jaar
  • 75% vanaf 18 jaar
Eigen bijdrage

Vanaf 18 jaar betaalt u 25% eigen bijdrage.

Eigen risicoU betaalt geen eigen risico

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen die doof zijn aan 1 oor.

Wat krijgt u vergoed?

  • cros-hoortoestel (uit de categorie 1 tot en met 5)
  • bicros-hoortoestel (uit de categorie 1 tot en met 5)
  • Een buitencategorie (bi)croshoortoestel bij medische noodzaak, vastgesteld door een audioloog in een audiologisch centrum. Uw zorgverlener weet of uw toestel bij een buitencategorie hoort.
  • de eerste batterijen of oplaadapparatuur. De leverancier bepaalt of u een toestel met batterijen krijgt of dat een toestel met oplaadapparatuur nodig is.

Bij een gecontracteerde leverancier leent u. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • onderhoud
  • vervangende batterijen of vervangende oplaadapparatuur

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Vraag een verwijzing aan een audiologisch centrum.

U heeft soms vooraf toestemming nodig

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. Daarna kunt u bij de audicien een nieuwe aanvragen. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vraagt uw audicien eerst toestemming aan bij ons.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een audicien. U vindt gecontracteerde audiciens in de Zorgzoeker. Wilt u naar een niet-gecontracteerde audicien? Gaat u dan naar een audicien die geregistreerd staat bij Stichting Audicienregister (StAr) of Stichting Erkenningsregeling leveranciers Medische Hulpmiddelen (SEMH).


Vind een zorgverlener
Interpolis ZorgActief
  • 100% tot 18 jaar
  • 75% vanaf 18 jaar
ZonderMeergeen extra vergoeding
Eigen bijdrage

Vanaf 18 jaar betaalt u 25% eigen bijdrage.

Eigen risicoU betaalt geen eigen risico

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen die doof zijn aan 1 oor.

Wat krijgt u vergoed?

  • cros-hoortoestel (uit de categorie 1 tot en met 5)
  • bicros-hoortoestel (uit de categorie 1 tot en met 5)
  • Een buitencategorie (bi)croshoortoestel bij medische noodzaak, vastgesteld door een audioloog in een audiologisch centrum. Uw zorgverlener weet of uw toestel bij een buitencategorie hoort.
  • de eerste batterijen of oplaadapparatuur. De leverancier bepaalt of u een toestel met batterijen krijgt of dat een toestel met oplaadapparatuur nodig is.

Bij een gecontracteerde leverancier leent u. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • onderhoud
  • vervangende batterijen of vervangende oplaadapparatuur

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Vraag een verwijzing aan een audiologisch centrum.

U heeft soms vooraf toestemming nodig

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. Daarna kunt u bij de audicien een nieuwe aanvragen. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vraagt uw audicien eerst toestemming aan bij ons.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een audicien. U vindt gecontracteerde audiciens in de Zorgzoeker. Wilt u naar een niet-gecontracteerde audicien? Gaat u dan naar een audicien die geregistreerd staat bij Stichting Audicienregister (StAr) of Stichting Erkenningsregeling leveranciers Medische Hulpmiddelen (SEMH).


Vind een zorgverlener
Interpolis ZorgActief
  • 100% tot 18 jaar
  • 75% vanaf 18 jaar
MeerZekergeen extra vergoeding
Eigen bijdrage

Vanaf 18 jaar betaalt u 25% eigen bijdrage.

Eigen risicoU betaalt geen eigen risico

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen die doof zijn aan 1 oor.

Wat krijgt u vergoed?

  • cros-hoortoestel (uit de categorie 1 tot en met 5)
  • bicros-hoortoestel (uit de categorie 1 tot en met 5)
  • Een buitencategorie (bi)croshoortoestel bij medische noodzaak, vastgesteld door een audioloog in een audiologisch centrum. Uw zorgverlener weet of uw toestel bij een buitencategorie hoort.
  • de eerste batterijen of oplaadapparatuur. De leverancier bepaalt of u een toestel met batterijen krijgt of dat een toestel met oplaadapparatuur nodig is.

Bij een gecontracteerde leverancier leent u. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • onderhoud
  • vervangende batterijen of vervangende oplaadapparatuur

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Vraag een verwijzing aan een audiologisch centrum.

U heeft soms vooraf toestemming nodig

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. Daarna kunt u bij de audicien een nieuwe aanvragen. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vraagt uw audicien eerst toestemming aan bij ons.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een audicien. U vindt gecontracteerde audiciens in de Zorgzoeker. Wilt u naar een niet-gecontracteerde audicien? Gaat u dan naar een audicien die geregistreerd staat bij Stichting Audicienregister (StAr) of Stichting Erkenningsregeling leveranciers Medische Hulpmiddelen (SEMH).


Vind een zorgverlener
Interpolis ZorgActief
  • 100% tot 18 jaar
  • 75% vanaf 18 jaar
ZonderZorgengeen extra vergoeding
Eigen bijdrage

Vanaf 18 jaar betaalt u 25% eigen bijdrage.

Eigen risicoU betaalt geen eigen risico

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen die doof zijn aan 1 oor.

Wat krijgt u vergoed?

  • cros-hoortoestel (uit de categorie 1 tot en met 5)
  • bicros-hoortoestel (uit de categorie 1 tot en met 5)
  • Een buitencategorie (bi)croshoortoestel bij medische noodzaak, vastgesteld door een audioloog in een audiologisch centrum. Uw zorgverlener weet of uw toestel bij een buitencategorie hoort.
  • de eerste batterijen of oplaadapparatuur. De leverancier bepaalt of u een toestel met batterijen krijgt of dat een toestel met oplaadapparatuur nodig is.

Bij een gecontracteerde leverancier leent u. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • onderhoud
  • vervangende batterijen of vervangende oplaadapparatuur

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Vraag een verwijzing aan een audiologisch centrum.

U heeft soms vooraf toestemming nodig

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. Daarna kunt u bij de audicien een nieuwe aanvragen. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vraagt uw audicien eerst toestemming aan bij ons.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een audicien. U vindt gecontracteerde audiciens in de Zorgzoeker. Wilt u naar een niet-gecontracteerde audicien? Gaat u dan naar een audicien die geregistreerd staat bij Stichting Audicienregister (StAr) of Stichting Erkenningsregeling leveranciers Medische Hulpmiddelen (SEMH).


Vind een zorgverlener

Vergelijk onze zorgverzekeringen.

Sluit een zorgverzekering af die past bij jouw situatie en wensen. Bij ons kies je uit 2 natura basisverzekeringen: ZorgActief en ZorgCompact.

ZorgActief

Basisverzekering met uitgebreide pakketkeuze voor het gezin

€ 159,25
per maand
  • 100% vergoeding bij alle gecontracteerde ziekenhuizen en alle zorgverleners met een contract.
  • 75% vergoeding van het gemiddeld gecontracteerd tarief bij ziekenhuizen en zorgverleners zonder contract.
  • online gemak én persoonlijk contact.
  • keuze voor een vrijwillig eigen risico van € 100,-, €200,-, € 300,-, € 400,- en € 500,-.
  • keuze uit verschillende aanvullende verzekeringen.
Aanvullende verzekering
  • 6, 12 of 20 behandelingen fysiotherapie per jaar of meer met SamenDelen met je partner
  • 100% vergoeding voor spoedeisende zorg in het buitenland
  • vergoeding voor orthodontie tot 18 jaar met een wachttijd van 12 maanden

ZorgCompact

Basisverzekering met scherpe premie volledig online geregeld

€ 155,95
per maand
  • 100% vergoeding bij alle gecontracteerde ziekenhuizen en alle zorgverleners met een contract.
  • hulpmiddelen 100% vergoed wanneer je bepaalde hulpmiddelen online bestelt, bij een gecontracteerde leverancier.
  • 75% vergoeding van het gemiddeld gecontracteerd tarief bij ziekenhuizen en zorgverleners zonder contract.
  • keuze voor een vrijwillig eigen risico van € 500,-.
  • 1 eenvoudig aanvullend pakket.
Aanvullende verzekering
  • 6 behandelingen fysiotherapie per jaar. Neem 2 ongebruikte fysiobehandelingen uit 2025 mee.
  • 1 keer per jaar tandartscontrole en gebitsreiniging van 15 minuten
  • 100% vergoeding voor spoedeisende zorg in het buitenland
  • geen vergoeding voor orthodontie tot 18 jaar

Hulp nodig?

Bel onze zorglijn

Wij helpen je graag.
Wij helpen je graag met alle vragen rondom je zorgverzekering.

WhatsApp Zorg

Voor vragen over zorg.
Via WhatsApp kun je alleen vragen stellen over je zorgverzekering. We delen geen medische en financiële gegevens.

Zorgkosten declareren

Eenvoudig online.
Upload eenvoudig je rekening in de Interpolis Zorg app of in Mijn Zorggebruik. Hier zie je ook alles rondom jouw zorgverzekering.

Alarmcentrale

24/7 bereikbaar.
Voor advies, hulp of gezondheidszorg in het buitenland.