Vergoedingen zorgverzekering

Hoortoestel tot 18 jaar

Met een hoortoestel bedoelen we een hoortoestel per oor. Bent u 18 jaar of ouder? Kijk dan bij de vergoeding Hoortoestel vanaf 18 jaar.

< Terug naar het overzicht
Kies een verzekering om uw vergoeding te bekijken

Basisverzekering

 
100%

100%

Basisverzekering 100%
Eigen risicoU betaalt geen eigen risico

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Wat krijgt u vergoed?

  • een hoortoestel (uit de categorie 1 tot en met 5)
  • oorstukjes
  • een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak vastgesteld door een audioloog in een audiologisch centrum. Een buitencategorie hoortoestel is een hoortoestel dat niet behoort tot categorie 1 tot en met 5.
  • bezoek van uw audicien aan huis, als u om een medische reden niet naar de audicien kunt

Bij een gecontracteerde leverancier leent u een nieuw toestel. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u. Oorstukjes krijgt u altijd in eigendom.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • een hoortoestel bij een gehoorverlies minder dan 35 dB
  • onderhoud
  • nieuwe batterijen

U heeft een verwijzing nodig

U heeft eerst een verwijzing nodig voor een gehooronderzoek door een audiologisch centrum of kno-arts. U kunt deze verwijzing vragen aan:

U heeft een gehooronderzoek nodig

Het audiologisch centrum of de kno-arts test uw gehoor. Heeft u een hoortoestel nodig? Dan krijgt u hiervoor een verwijsbrief. Met deze verwijsbrief gaat u naar een audicien voor het hoortoestel.

U heeft soms toestemming nodig

U heeft toestemming nodig als u kiest voor een niet-gecontracteerde leverancier. Of als de audicien bij u thuis komt om het hoortoestel aan te meten. Meestal vraagt uw zorgverlener of leverancier de toestemming voor u aan. Bespreek met uw leverancier wie de toestemming aanvraagt. Soms moet u zelf toestemming aanvragen.

Voor reparatie of vervanging binnen 5 jaar gaat u naar de audicien die uw hoortoestel geleverd heeft

U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. Reparatie, of vervanging binnen deze 5 jaar wordt geregeld door de leverancier die het hoortoestel heeft geleverd. Na de gebruikstermijn van 5 jaar mag u voor vervanging naar een andere audicien. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vergoeden wij alleen als uw gehoor of medische indicatie is veranderd. Uw audicien vraagt eerst toestemming bij ons aan.

Waar kunt u terecht?

  • een audiologisch centrum of een kno-arts (voor het gehooronderzoek)
  • een audicien (voor het hoortoestel)

Gecontracteerde audiciens en audiologische centra vindt u in onze Zorgzoeker. Kiest u voor een niet-gecontracteerde audicien? Gaat u dan naar een audicien die geregistreerd staat bij bij StAr of SEMH, of Centrum voor Certificatie (CvC).


Vind een zorgverlener

ZonderMeer

incl. basisverzekering
100%

100%

Basisverzekering 100%
ZonderMeer geen extra vergoeding
Eigen risicoU betaalt geen eigen risico

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Wat krijgt u vergoed?

  • een hoortoestel (uit de categorie 1 tot en met 5)
  • oorstukjes
  • een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak vastgesteld door een audioloog in een audiologisch centrum. Een buitencategorie hoortoestel is een hoortoestel dat niet behoort tot categorie 1 tot en met 5.
  • bezoek van uw audicien aan huis, als u om een medische reden niet naar de audicien kunt

Bij een gecontracteerde leverancier leent u een nieuw toestel. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u. Oorstukjes krijgt u altijd in eigendom.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • een hoortoestel bij een gehoorverlies minder dan 35 dB
  • onderhoud
  • nieuwe batterijen

U heeft een verwijzing nodig

U heeft eerst een verwijzing nodig voor een gehooronderzoek door een audiologisch centrum of kno-arts. U kunt deze verwijzing vragen aan:

U heeft een gehooronderzoek nodig

Het audiologisch centrum of de kno-arts test uw gehoor. Heeft u een hoortoestel nodig? Dan krijgt u hiervoor een verwijsbrief. Met deze verwijsbrief gaat u naar een audicien voor het hoortoestel.

U heeft soms toestemming nodig

U heeft toestemming nodig als u kiest voor een niet-gecontracteerde leverancier. Of als de audicien bij u thuis komt om het hoortoestel aan te meten. Meestal vraagt uw zorgverlener of leverancier de toestemming voor u aan. Bespreek met uw leverancier wie de toestemming aanvraagt. Soms moet u zelf toestemming aanvragen.

Voor reparatie of vervanging binnen 5 jaar gaat u naar de audicien die uw hoortoestel geleverd heeft

U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. Reparatie, of vervanging binnen deze 5 jaar wordt geregeld door de leverancier die het hoortoestel heeft geleverd. Na de gebruikstermijn van 5 jaar mag u voor vervanging naar een andere audicien. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vergoeden wij alleen als uw gehoor of medische indicatie is veranderd. Uw audicien vraagt eerst toestemming bij ons aan.

Waar kunt u terecht?

  • een audiologisch centrum of een kno-arts (voor het gehooronderzoek)
  • een audicien (voor het hoortoestel)

Gecontracteerde audiciens en audiologische centra vindt u in onze Zorgzoeker. Kiest u voor een niet-gecontracteerde audicien? Gaat u dan naar een audicien die geregistreerd staat bij bij StAr of SEMH, of Centrum voor Certificatie (CvC).


Vind een zorgverlener

MeerZeker

incl. basisverzekering
100%

100%

Basisverzekering 100%
MeerZeker geen extra vergoeding
Eigen risicoU betaalt geen eigen risico

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Wat krijgt u vergoed?

  • een hoortoestel (uit de categorie 1 tot en met 5)
  • oorstukjes
  • een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak vastgesteld door een audioloog in een audiologisch centrum. Een buitencategorie hoortoestel is een hoortoestel dat niet behoort tot categorie 1 tot en met 5.
  • bezoek van uw audicien aan huis, als u om een medische reden niet naar de audicien kunt

Bij een gecontracteerde leverancier leent u een nieuw toestel. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u. Oorstukjes krijgt u altijd in eigendom.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • een hoortoestel bij een gehoorverlies minder dan 35 dB
  • onderhoud
  • nieuwe batterijen

U heeft een verwijzing nodig

U heeft eerst een verwijzing nodig voor een gehooronderzoek door een audiologisch centrum of kno-arts. U kunt deze verwijzing vragen aan:

U heeft een gehooronderzoek nodig

Het audiologisch centrum of de kno-arts test uw gehoor. Heeft u een hoortoestel nodig? Dan krijgt u hiervoor een verwijsbrief. Met deze verwijsbrief gaat u naar een audicien voor het hoortoestel.

U heeft soms toestemming nodig

U heeft toestemming nodig als u kiest voor een niet-gecontracteerde leverancier. Of als de audicien bij u thuis komt om het hoortoestel aan te meten. Meestal vraagt uw zorgverlener of leverancier de toestemming voor u aan. Bespreek met uw leverancier wie de toestemming aanvraagt. Soms moet u zelf toestemming aanvragen.

Voor reparatie of vervanging binnen 5 jaar gaat u naar de audicien die uw hoortoestel geleverd heeft

U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. Reparatie, of vervanging binnen deze 5 jaar wordt geregeld door de leverancier die het hoortoestel heeft geleverd. Na de gebruikstermijn van 5 jaar mag u voor vervanging naar een andere audicien. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vergoeden wij alleen als uw gehoor of medische indicatie is veranderd. Uw audicien vraagt eerst toestemming bij ons aan.

Waar kunt u terecht?

  • een audiologisch centrum of een kno-arts (voor het gehooronderzoek)
  • een audicien (voor het hoortoestel)

Gecontracteerde audiciens en audiologische centra vindt u in onze Zorgzoeker. Kiest u voor een niet-gecontracteerde audicien? Gaat u dan naar een audicien die geregistreerd staat bij bij StAr of SEMH, of Centrum voor Certificatie (CvC).


Vind een zorgverlener

ZonderZorgen

incl. basisverzekering
100%

100%

Basisverzekering 100%
ZonderZorgen geen extra vergoeding
Eigen risicoU betaalt geen eigen risico

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Wat krijgt u vergoed?

  • een hoortoestel (uit de categorie 1 tot en met 5)
  • oorstukjes
  • een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak vastgesteld door een audioloog in een audiologisch centrum. Een buitencategorie hoortoestel is een hoortoestel dat niet behoort tot categorie 1 tot en met 5.
  • bezoek van uw audicien aan huis, als u om een medische reden niet naar de audicien kunt

Bij een gecontracteerde leverancier leent u een nieuw toestel. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u. Oorstukjes krijgt u altijd in eigendom.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • een hoortoestel bij een gehoorverlies minder dan 35 dB
  • onderhoud
  • nieuwe batterijen

U heeft een verwijzing nodig

U heeft eerst een verwijzing nodig voor een gehooronderzoek door een audiologisch centrum of kno-arts. U kunt deze verwijzing vragen aan:

U heeft een gehooronderzoek nodig

Het audiologisch centrum of de kno-arts test uw gehoor. Heeft u een hoortoestel nodig? Dan krijgt u hiervoor een verwijsbrief. Met deze verwijsbrief gaat u naar een audicien voor het hoortoestel.

U heeft soms toestemming nodig

U heeft toestemming nodig als u kiest voor een niet-gecontracteerde leverancier. Of als de audicien bij u thuis komt om het hoortoestel aan te meten. Meestal vraagt uw zorgverlener of leverancier de toestemming voor u aan. Bespreek met uw leverancier wie de toestemming aanvraagt. Soms moet u zelf toestemming aanvragen.

Voor reparatie of vervanging binnen 5 jaar gaat u naar de audicien die uw hoortoestel geleverd heeft

U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. Reparatie, of vervanging binnen deze 5 jaar wordt geregeld door de leverancier die het hoortoestel heeft geleverd. Na de gebruikstermijn van 5 jaar mag u voor vervanging naar een andere audicien. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vergoeden wij alleen als uw gehoor of medische indicatie is veranderd. Uw audicien vraagt eerst toestemming bij ons aan.

Waar kunt u terecht?

  • een audiologisch centrum of een kno-arts (voor het gehooronderzoek)
  • een audicien (voor het hoortoestel)

Gecontracteerde audiciens en audiologische centra vindt u in onze Zorgzoeker. Kiest u voor een niet-gecontracteerde audicien? Gaat u dan naar een audicien die geregistreerd staat bij bij StAr of SEMH, of Centrum voor Certificatie (CvC).


Vind een zorgverlener

Inzicht in Mijn Zorggebruik

In Mijn Zorggebruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Telefonisch melden

Interpolis Zorglijn

Liever telefonisch contact? Bel ons.

formulier

WhatsApp

Stel uw vraag over uw zorgverzekering. Via WhatsApp delen we geen medische en financiële gegevens.