inline/alert inline/chevron-left inline/chevron-left-aqua inline/chevron-right inline/chevron-right-aqua inline/clear facebook flag hashtag linkedin inline/login logo_lab inline/logout inline/menu-close inline/menu-open inline/modal-close inline/modal-close-white inline/next-aqua inline/play-large inline/pointer-more inline/previous-aqua inline/search aanmelden inline/social-facebook inline/social-instagram inline/social-linkedin inline/social-twitter inline/social-youtube tag twitter whatsapp
Vergoedingen zorgverzekering

Hoortoestel tot 18 jaar

Met een hoortoestel bedoelen we een hoortoestel per oor. Bent u 18 jaar of ouder? Kijk dan bij de vergoeding Hoortoestel vanaf 18 jaar.

< Terug naar het overzicht
Kies een verzekering om uw vergoeding te bekijken

Basisverzekering

 
100%

100%

Basisverzekering 100%
Eigen risicoU betaalt geen eigen risico

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Wat krijgt u vergoed?

  • nieuw hoortoestel in bruikleen
  • nieuwe oorstukjes in bruikleen
  • hoortoestel uit de categorie 1 tot en met 5

Wat krijgt u niet vergoed?

  • onderhoud
  • nieuwe batterijen
  • buitencategorie hoortoestel (hoortoestel dat niet behoort tot categorie 1 tot en met 5)

U heeft een verwijzing nodig

U heeft eerst een verwijzing nodig voor een gehooronderzoek door een audiologisch centrum of kno-arts. U kunt deze verwijzing vragen aan:

U heeft een gehooronderzoek nodig

Het audiologisch centrum of de kno-arts test uw gehoor. Heeft u een gehoorapparaat nodig? Dan krijgt u hiervoor een verwijsbrief. Met deze verwijsbrief gaat u naar een audicien voor het hoortoestel.

U heeft geen toestemming nodig voor gecontracteerde leveranciers

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u wél vooraf toestemming van ons nodig.

Voor vervanging gaat u naar uw leverancier

U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. Daarna kunt u bij uw leverancier een nieuwe aanvragen. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vraagt uw leverancier eerst toestemming aan bij ons.

Reparatie van een toestel dat u kocht ná 1-1-2013

Kocht u na 1 januari 2013 een hoortoestel bij Beter Horen, Specsavers of Schoonenberg? Ga dan naar dezelfde leverancier voor reparatie. Het repareren kost dan niks. Bij andere leveranciers betaalt u de reparatie zelf.

Reparatie van een toestel dat u kocht vóór 1-1-2013

Kocht u het hoortoestel vóór 1 januari 2013? Dan kunt u naar alle gecontracteerde leveranciers die een service-overeenkomst hebben met ons. Uw leverancier bepaalt of u voor vergoeding in aanmerking komt. Ook als u het toestel kocht bij een niet-gecontracteerde leverancier. De rekening declareert uw leverancier direct bij ons. Gaat u naar een leverancier zonder service-overeenkomst? Dan heeft u eerst toestemming van ons nodig. Geven wij akkoord? Dan vergoeden wij 75% van het gemiddeld gecontracteerd tarief voor de reparatie. De rekening voor de reparatie declareert u zelf bij ons. U vindt de zorgverleners met een service-overeenkomst in de Zorgzoeker.

Waar kunt u terecht?

  • een audiologisch centrum of een kno-arts (voor het gehooronderzoek)
  • een audicien (voor het gehoorapparaat)

Gecontracteerde audiciens zijn alleen Beter Horen en Hans Anders. Gecontracteerde audiologische centra vindt u in onze Zorgzoeker.


Vind een zorgverlener

ZonderMeer

incl. basisverzekering
100%

100%

Basisverzekering 100%
ZonderMeer geen extra vergoeding
Eigen risicoU betaalt geen eigen risico

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Wat krijgt u vergoed?

  • nieuw hoortoestel in bruikleen
  • nieuwe oorstukjes in bruikleen
  • hoortoestel uit de categorie 1 tot en met 5

Wat krijgt u niet vergoed?

  • onderhoud
  • nieuwe batterijen
  • buitencategorie hoortoestel (hoortoestel dat niet behoort tot categorie 1 tot en met 5)

U heeft een verwijzing nodig

U heeft eerst een verwijzing nodig voor een gehooronderzoek door een audiologisch centrum of kno-arts. U kunt deze verwijzing vragen aan:

U heeft een gehooronderzoek nodig

Het audiologisch centrum of de kno-arts test uw gehoor. Heeft u een gehoorapparaat nodig? Dan krijgt u hiervoor een verwijsbrief. Met deze verwijsbrief gaat u naar een audicien voor het hoortoestel.

U heeft geen toestemming nodig voor gecontracteerde leveranciers

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u wél vooraf toestemming van ons nodig.

Voor vervanging gaat u naar uw leverancier

U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. Daarna kunt u bij uw leverancier een nieuwe aanvragen. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vraagt uw leverancier eerst toestemming aan bij ons.

Reparatie van een toestel dat u kocht ná 1-1-2013

Kocht u na 1 januari 2013 een hoortoestel bij Beter Horen, Specsavers of Schoonenberg? Ga dan naar dezelfde leverancier voor reparatie. Het repareren kost dan niks. Bij andere leveranciers betaalt u de reparatie zelf.

Reparatie van een toestel dat u kocht vóór 1-1-2013

Kocht u het hoortoestel vóór 1 januari 2013? Dan kunt u naar alle gecontracteerde leveranciers die een service-overeenkomst hebben met ons. Uw leverancier bepaalt of u voor vergoeding in aanmerking komt. Ook als u het toestel kocht bij een niet-gecontracteerde leverancier. De rekening declareert uw leverancier direct bij ons. Gaat u naar een leverancier zonder service-overeenkomst? Dan heeft u eerst toestemming van ons nodig. Geven wij akkoord? Dan vergoeden wij 75% van het gemiddeld gecontracteerd tarief voor de reparatie. De rekening voor de reparatie declareert u zelf bij ons. U vindt de zorgverleners met een service-overeenkomst in de Zorgzoeker.

Waar kunt u terecht?

  • een audiologisch centrum of een kno-arts (voor het gehooronderzoek)
  • een audicien (voor het gehoorapparaat)

Gecontracteerde audiciens zijn alleen Beter Horen en Hans Anders. Gecontracteerde audiologische centra vindt u in onze Zorgzoeker.


Vind een zorgverlener

MeerZeker

incl. basisverzekering
100%

100%

Basisverzekering 100%
MeerZeker geen extra vergoeding
Eigen risicoU betaalt geen eigen risico

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Wat krijgt u vergoed?

  • nieuw hoortoestel in bruikleen
  • nieuwe oorstukjes in bruikleen
  • hoortoestel uit de categorie 1 tot en met 5

Wat krijgt u niet vergoed?

  • onderhoud
  • nieuwe batterijen
  • buitencategorie hoortoestel (hoortoestel dat niet behoort tot categorie 1 tot en met 5)

U heeft een verwijzing nodig

U heeft eerst een verwijzing nodig voor een gehooronderzoek door een audiologisch centrum of kno-arts. U kunt deze verwijzing vragen aan:

U heeft een gehooronderzoek nodig

Het audiologisch centrum of de kno-arts test uw gehoor. Heeft u een gehoorapparaat nodig? Dan krijgt u hiervoor een verwijsbrief. Met deze verwijsbrief gaat u naar een audicien voor het hoortoestel.

U heeft geen toestemming nodig voor gecontracteerde leveranciers

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u wél vooraf toestemming van ons nodig.

Voor vervanging gaat u naar uw leverancier

U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. Daarna kunt u bij uw leverancier een nieuwe aanvragen. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vraagt uw leverancier eerst toestemming aan bij ons.

Reparatie van een toestel dat u kocht ná 1-1-2013

Kocht u na 1 januari 2013 een hoortoestel bij Beter Horen, Specsavers of Schoonenberg? Ga dan naar dezelfde leverancier voor reparatie. Het repareren kost dan niks. Bij andere leveranciers betaalt u de reparatie zelf.

Reparatie van een toestel dat u kocht vóór 1-1-2013

Kocht u het hoortoestel vóór 1 januari 2013? Dan kunt u naar alle gecontracteerde leveranciers die een service-overeenkomst hebben met ons. Uw leverancier bepaalt of u voor vergoeding in aanmerking komt. Ook als u het toestel kocht bij een niet-gecontracteerde leverancier. De rekening declareert uw leverancier direct bij ons. Gaat u naar een leverancier zonder service-overeenkomst? Dan heeft u eerst toestemming van ons nodig. Geven wij akkoord? Dan vergoeden wij 75% van het gemiddeld gecontracteerd tarief voor de reparatie. De rekening voor de reparatie declareert u zelf bij ons. U vindt de zorgverleners met een service-overeenkomst in de Zorgzoeker.

Waar kunt u terecht?

  • een audiologisch centrum of een kno-arts (voor het gehooronderzoek)
  • een audicien (voor het gehoorapparaat)

Gecontracteerde audiciens zijn alleen Beter Horen en Hans Anders. Gecontracteerde audiologische centra vindt u in onze Zorgzoeker.


Vind een zorgverlener

ZonderZorgen

incl. basisverzekering
100%

100%

Basisverzekering 100%
ZonderZorgen geen extra vergoeding
Eigen risicoU betaalt geen eigen risico

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Wat krijgt u vergoed?

  • nieuw hoortoestel in bruikleen
  • nieuwe oorstukjes in bruikleen
  • hoortoestel uit de categorie 1 tot en met 5

Wat krijgt u niet vergoed?

  • onderhoud
  • nieuwe batterijen
  • buitencategorie hoortoestel (hoortoestel dat niet behoort tot categorie 1 tot en met 5)

U heeft een verwijzing nodig

U heeft eerst een verwijzing nodig voor een gehooronderzoek door een audiologisch centrum of kno-arts. U kunt deze verwijzing vragen aan:

U heeft een gehooronderzoek nodig

Het audiologisch centrum of de kno-arts test uw gehoor. Heeft u een gehoorapparaat nodig? Dan krijgt u hiervoor een verwijsbrief. Met deze verwijsbrief gaat u naar een audicien voor het hoortoestel.

U heeft geen toestemming nodig voor gecontracteerde leveranciers

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u wél vooraf toestemming van ons nodig.

Voor vervanging gaat u naar uw leverancier

U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. Daarna kunt u bij uw leverancier een nieuwe aanvragen. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vraagt uw leverancier eerst toestemming aan bij ons.

Reparatie van een toestel dat u kocht ná 1-1-2013

Kocht u na 1 januari 2013 een hoortoestel bij Beter Horen, Specsavers of Schoonenberg? Ga dan naar dezelfde leverancier voor reparatie. Het repareren kost dan niks. Bij andere leveranciers betaalt u de reparatie zelf.

Reparatie van een toestel dat u kocht vóór 1-1-2013

Kocht u het hoortoestel vóór 1 januari 2013? Dan kunt u naar alle gecontracteerde leveranciers die een service-overeenkomst hebben met ons. Uw leverancier bepaalt of u voor vergoeding in aanmerking komt. Ook als u het toestel kocht bij een niet-gecontracteerde leverancier. De rekening declareert uw leverancier direct bij ons. Gaat u naar een leverancier zonder service-overeenkomst? Dan heeft u eerst toestemming van ons nodig. Geven wij akkoord? Dan vergoeden wij 75% van het gemiddeld gecontracteerd tarief voor de reparatie. De rekening voor de reparatie declareert u zelf bij ons. U vindt de zorgverleners met een service-overeenkomst in de Zorgzoeker.

Waar kunt u terecht?

  • een audiologisch centrum of een kno-arts (voor het gehooronderzoek)
  • een audicien (voor het gehoorapparaat)

Gecontracteerde audiciens zijn alleen Beter Horen en Hans Anders. Gecontracteerde audiologische centra vindt u in onze Zorgzoeker.


Vind een zorgverlener

Inzicht in Mijn Zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Interpolis Zorglijn

Liever telefonisch contact? Bel ons.

formulier

Online formulier

Geen haast? Vul het online formulier in.