Therapeutische elastische kousen en drukkleding

Vergoeding 2024
Vergoeding 2023

Heeft u drukkleding nodig voor extra druk en steun? Bij Interpolis krijgt u een vergoeding voor therapeutische elastische kousen en drukkleding. De kousen zijn op maat gemaakt en geven extra druk en steun. Een ander woord voor therapeutische elastische kousen is steunkousen.

Kies een verzekering om uw vergoeding te bekijken
Interpolis ZorgActief

100%

Eigen risicoU betaalt eigen risico

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed. Bij een leverancier die niet SEMH-gecertificeerd is, krijgt u niets vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen met:

  • problemen met de aderen, bijvoorbeeld spataderen
  • problemen met de lymfevaten, bijvoorbeeld oedeem

Wat krijgt u vergoed?

  • Op maat gemaakte drukkleding voor armen, benen, hoofd-hals, thorax, buik of genitaal gebied
  • Een (elektrische) aan- en uittrekhulp, indien u hiervoor in aanmerking komt en alleen in combinatie met steunkousen

Afhankelijk van uw indicatie krijgt u 2 paar of 2 losse kousen.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • Drukkleding die u tijdelijk moet dragen na een behandeling, deze vallen onder de vergoeding medisch-specialistische zorg
  • een aan- en uittrekhulp zonder de combinatie met steunkousen

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat de reden waarom u de hulpmiddelen nodig heeft. Vraag dit aan uw behandelend arts. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met de leverancier. De leverancier beoordeelt uw aanvraag.

U heeft soms vooraf toestemming nodig

U heeft toestemming nodig:

  • voor elektrische aan- en uittrekhulpen. Als u hiervoor in aanmerking komt, vraagt de leverancier toestemming voor u aan. U hoeft niets te doen.
  • als u kiest voor een niet-gecontracteerde leverancier. Meestal vraagt uw zorgverlener of leverancier de toestemming voor u aan. Soms moet u zelf vooraf toestemming. Bespreek dit met uw leverancier.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier. De gebruikstermijn van kousen is 12 maanden. En van een aan- en uittrekhulp 5 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen de genoemde termijn vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier die SEMH-gecertificeerd is. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker.


Vind een zorgverlener
Interpolis ZorgActief

100%

ZonderMeergeen extra vergoeding
Eigen risicoU betaalt eigen risico

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed. Bij een leverancier die niet SEMH-gecertificeerd is, krijgt u niets vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen met:

  • problemen met de aderen, bijvoorbeeld spataderen
  • problemen met de lymfevaten, bijvoorbeeld oedeem

Wat krijgt u vergoed?

  • Op maat gemaakte drukkleding voor armen, benen, hoofd-hals, thorax, buik of genitaal gebied
  • Een (elektrische) aan- en uittrekhulp, indien u hiervoor in aanmerking komt en alleen in combinatie met steunkousen

Afhankelijk van uw indicatie krijgt u 2 paar of 2 losse kousen.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • Drukkleding die u tijdelijk moet dragen na een behandeling, deze vallen onder de vergoeding medisch-specialistische zorg
  • een aan- en uittrekhulp zonder de combinatie met steunkousen

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat de reden waarom u de hulpmiddelen nodig heeft. Vraag dit aan uw behandelend arts. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met de leverancier. De leverancier beoordeelt uw aanvraag.

U heeft soms vooraf toestemming nodig

U heeft toestemming nodig:

  • voor elektrische aan- en uittrekhulpen. Als u hiervoor in aanmerking komt, vraagt de leverancier toestemming voor u aan. U hoeft niets te doen.
  • als u kiest voor een niet-gecontracteerde leverancier. Meestal vraagt uw zorgverlener of leverancier de toestemming voor u aan. Soms moet u zelf vooraf toestemming. Bespreek dit met uw leverancier.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier. De gebruikstermijn van kousen is 12 maanden. En van een aan- en uittrekhulp 5 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen de genoemde termijn vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier die SEMH-gecertificeerd is. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker.


Vind een zorgverlener
Interpolis ZorgActief

100%

MeerZekergeen extra vergoeding
Eigen risicoU betaalt eigen risico

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed. Bij een leverancier die niet SEMH-gecertificeerd is, krijgt u niets vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen met:

  • problemen met de aderen, bijvoorbeeld spataderen
  • problemen met de lymfevaten, bijvoorbeeld oedeem

Wat krijgt u vergoed?

  • Op maat gemaakte drukkleding voor armen, benen, hoofd-hals, thorax, buik of genitaal gebied
  • Een (elektrische) aan- en uittrekhulp, indien u hiervoor in aanmerking komt en alleen in combinatie met steunkousen

Afhankelijk van uw indicatie krijgt u 2 paar of 2 losse kousen.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • Drukkleding die u tijdelijk moet dragen na een behandeling, deze vallen onder de vergoeding medisch-specialistische zorg
  • een aan- en uittrekhulp zonder de combinatie met steunkousen

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat de reden waarom u de hulpmiddelen nodig heeft. Vraag dit aan uw behandelend arts. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met de leverancier. De leverancier beoordeelt uw aanvraag.

U heeft soms vooraf toestemming nodig

U heeft toestemming nodig:

  • voor elektrische aan- en uittrekhulpen. Als u hiervoor in aanmerking komt, vraagt de leverancier toestemming voor u aan. U hoeft niets te doen.
  • als u kiest voor een niet-gecontracteerde leverancier. Meestal vraagt uw zorgverlener of leverancier de toestemming voor u aan. Soms moet u zelf vooraf toestemming. Bespreek dit met uw leverancier.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier. De gebruikstermijn van kousen is 12 maanden. En van een aan- en uittrekhulp 5 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen de genoemde termijn vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier die SEMH-gecertificeerd is. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker.


Vind een zorgverlener
Interpolis ZorgActief

100%

ZonderZorgengeen extra vergoeding
Eigen risicoU betaalt eigen risico

Inzicht in mijn zorgverbruik

In Mijn Zorgverbruik ziet u de gegevens van uw polis en een actueel overzicht van de zorgkosten die u hebt gemaakt.

Geen DigiD? Vraag het hier aan.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed. Bij een leverancier die niet SEMH-gecertificeerd is, krijgt u niets vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen met:

  • problemen met de aderen, bijvoorbeeld spataderen
  • problemen met de lymfevaten, bijvoorbeeld oedeem

Wat krijgt u vergoed?

  • Op maat gemaakte drukkleding voor armen, benen, hoofd-hals, thorax, buik of genitaal gebied
  • Een (elektrische) aan- en uittrekhulp, indien u hiervoor in aanmerking komt en alleen in combinatie met steunkousen

Afhankelijk van uw indicatie krijgt u 2 paar of 2 losse kousen.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • Drukkleding die u tijdelijk moet dragen na een behandeling, deze vallen onder de vergoeding medisch-specialistische zorg
  • een aan- en uittrekhulp zonder de combinatie met steunkousen

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat de reden waarom u de hulpmiddelen nodig heeft. Vraag dit aan uw behandelend arts. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met de leverancier. De leverancier beoordeelt uw aanvraag.

U heeft soms vooraf toestemming nodig

U heeft toestemming nodig:

  • voor elektrische aan- en uittrekhulpen. Als u hiervoor in aanmerking komt, vraagt de leverancier toestemming voor u aan. U hoeft niets te doen.
  • als u kiest voor een niet-gecontracteerde leverancier. Meestal vraagt uw zorgverlener of leverancier de toestemming voor u aan. Soms moet u zelf vooraf toestemming. Bespreek dit met uw leverancier.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier. De gebruikstermijn van kousen is 12 maanden. En van een aan- en uittrekhulp 5 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen de genoemde termijn vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier die SEMH-gecertificeerd is. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker.


Vind een zorgverlener

Hulp nodig?

Bel onze zorglijn

Wij helpen je graag.
Wij helpen je graag met alle vragen rondom je zorgverzekering.

WhatsApp

Wij helpen je graag.
Stel je vraag over je zorgverzekering. Via WhatsApp delen we geen medische en financiële gegevens. 

Zorgkosten declareren

Eenvoudig online.
Upload eenvoudig je rekening in de Interpolis Zorg app of in Mijn Zorggebruik. Hier zie je ook alles rondom jouw zorgverzekering.

Alarmcentrale

24/7 bereikbaar.
Voor advies, hulp of gezondheidszorg in het buitenland.