Autoverzekering

Zelf regelen en bekijken

Veel gestelde vragen

Waar vind ik mijn schadevrije jaren?
Op je verzekeringsbewijs staat het aantal schadevrije jaren. Je ziet ook op welke trede je staat op de bonus-malusladder en wat jouw no-claimkorting is.
Kan ik de schade aan mijn auto beter laten uitkeren of zelf betalen?
Soms is het goedkoper om de schade zelf te betalen. Je bouwt no-claimkorting op door schadevrij te rijden. Bij het melden van een terugvalschade, verlies je een deel van deze korting en ga je meer premie betalen. Bij een laag schadebedrag is zelf betalen daarom vaak voordeliger dan schade te melden. Je kunt ook eerst de schade melden en achteraf terugbetalen. Je krijgt dan de eventueel teveel betaalde premie terug en het aantal schadevrije jaren wordt hersteld. 
Kan ik kiezen voor een vrijwillig eigen risico op de autoverzekering?
Ja, bij de dekkingen WA + Beperkt Casco of WA + Volledig Casco kies je voor een vrijwillig eigen risico van € 0,-, € 150,- of € 300,-. Het eigen risico is het bedrag dat je bij een schade zelf betaalt. Hoe hoger het eigen risico, hoe lager de premie.
Wat is een schadeformulier en wanneer moet ik deze invullen?
Ben je met jouw auto betrokken bij een ongeval of aanrijding? Dan vul je altijd een schadeformulier in samen met de tegenpartij. Je vult het schadeformulier ook in bij schade door een onbekende tegenpartij of door een dier waarvan de eigenaar onbekend is.
Ik heb schade aan mijn auto. Is dit verzekerd en wat moet ik doen?
Wil je weten of de schade aan je auto is verzekerd? Of heb je schade en wil je schade melden en weten hoe wij deze schade herstellen? Wij leggen het graag aan je uit.

Contact over je autoverzekering

Rabobank helpt je graag verder.

Chat met Rabobank
Eenvoudig online.
Chat via de Rabo App of Rabo Online Bankieren. Rabobank staat voor je klaar. 
Bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.30 uur. 
Bel met Rabobank
Zij helpen je graag.
Rabobank helpt je graag met alle vragen rondom jouw verzekering. Ook voor vragen over het wijzigen van je verzekering.
Bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 18.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.30 uur.

Schade of diefstal melden

Of voor vragen over je gemelde schade.

Melden via onze app
24/7 beschikbaar.
Download de app op je smartphone. En maak een melding waar en wanneer je wilt.
24/7 beschikbaar. Wij reageren meestal binnen 48 uur.  
Online melden
24/7 beschikbaar.
Eenvoudig online een melding maken. En wanneer het jou uitkomt. 
24/7 beschikbaar. Wij reageren meestal binnen 48 uur.
Bel ons
Vandaag bereikbaar vanaf 8.00 uur.
Voor vragen over je schade of het persoonlijk melden van je schade. Wij helpen je graag. 
013 580 12 34 Op dit moment is het erg druk aan de telefoon.
Lokaal tarief. Bekijk het keuzemenu.
Alarmcentrale
24/7 bereikbaar.
Voor hulp of spoedeisende gezondheidszorg in het buitenland en bij pech onderweg.
24/7 bereikbaar (lokaal tarief).