Schade op reis

Schade op reis, wat nu?

Uw koffer wordt gestolen of u bent uw bagage kwijt. U maakt extra kosten, omdat u eerder naar huis moet of juist langer moet blijven. Schade tijdens uw vakantie? Daar zit u natuurlijk niet op te wachten. Wij helpen u daarom zo goed en zo snel mogelijk. Zodat u weer verder kunt.

U kiest zelf hoe u de schade bij ons meldt

Online melden

Dit kan 24/7. Dus ook als er een tijdsverschil is tussen Nederland en uw vakantiebestemming. Wel zo fijn.

Telefonisch melden

Wij zitten klaar voor u. Ook als u vragen hebt over uw schade.

Spoed?

Denk hierbij aan een ernstige ziekte van uw reisgenoot. Of als uw auto uitvalt.

Wat moet ik doen als mijn bagage gestolen of kwijt is?
  • Doe bij diefstal direct aangifte bij de plaatselijke politie. Kan dit niet? Informeer dan de gemeente- of luchthavenautoriteiten, uw conducteur, stationschef, buschauffeur, campinghouder of reisleider. Vraag altijd om een schriftelijke bevestiging van uw melding. Achteraf aangifte doen in Nederland van zaken in het buitenland is niet mogelijk.
  • Raakt uw bagage beschadigd of vermist op een luchthaven? Laat het luchthavenpersoneel dan altijd een PIR (Property Irregularity Report) opmaken.
  • Zijn er getuigen die zagen dat uw bagage werd gestolen? Noteer dan hun namen en adressen.
  • Moet u tijdens uw vakantie vervangende aankopen doen? Bewaar dan de bonnetjes.
Uw bagage is alleen verzekerd als u de aanvullende dekking Bagage hebt verzekerd.
Hoe meld ik schade of diefstal op mijn kortlopende reisverzekering?

U mag ons bellen op +31 13 580 12 34.
Wij helpen u graag. Bereikbaar op werkdagen van 8.00 uur tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur (lokaal tarief).


Op de kortlopende reisverzekering kunt u uw schade niet online melden.

Wanneer ontvang ik een reactie op mijn schademelding?
Hebt u uw schade online gemeld? Wij doen ons best om te reageren binnen 3 werkdagen. U ontvangt uiterlijk binnen 10 werkdagen een reactie. 

Belde u met ons? Vaak handelen we de schade direct voor u af als alle gegevens compleet zijn.
Wat moet ik doen als mijn vlucht geannuleerd is?

Extra kosten die u hierdoor maakt kunt u bij uw luchtvaartmaatschappij of reisorganisatie indienen.


Geeft de luchtvaartmaatschappij of reisorganisatie aan dat het overmacht was en vergoeden ze uw kosten niet? Neem dan contact met ons op via +31 13 580 12 34. Wij ontvangen graag de schriftelijke afwijzing van de luchtvaartmaatschappij en een overzicht van de extra gemaakte kosten. Zo kunnen wij de situatie beoordelen.

Wij geven u graag tips voordat u op reis gaat

Deze tips geven wij u om verlies en diefstal tijdens uw vakantie te voorkomen. En om u te helpen als er iets misgaat.

Bekijk onze tips

Waarvoor ben ik verzekerd?

Dit hangt af van de aanvullende dekkingen die u wel of niet verzekerd hebt. Op de doorlopende reisverzekering bent u verzekerd voor schade en hulpverlening tijdens uw reis.


U kunt dit uitbreiden met: