Schade op reis

Schade op reis, wat nu?

Uw koffer wordt gestolen of u bent uw bagage kwijt. U maakt extra kosten, omdat u eerder naar huis moet of juist langer moet blijven. Schade tijdens uw vakantie? Daar zit u natuurlijk niet op te wachten. Wij helpen u daarom zo goed en zo snel mogelijk. Zodat u weer verder kunt.

Schade direct melden

Meld uw schade online. Dit kan 24/7.
Dus ook als er een tijdsverschil is tussen Nederland en uw vakantiebestemming. Wel zo fijn.

 

U mag ons ook bellen op +31 13 580 12 34. Wij helpen u graag. Bereikbaar op werkdagen van 8.00 uur tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur (lokaal tarief).

Spoedgeval tijdens uw reis
Onze alarmcentrale is 24/7 bereikbaar
(lokaal tarief).
Bel +31 13 462 04 62

Denk hierbij aan een ernstige ziekte van uw reisgenoot. Of als u langer moet blijven dan oorspronkelijk gepland. Bijvoorbeeld vanwege een natuurramp of doordat uw auto uitvalt.

Samen met u bekijken we wat mogelijk is.
Wat moet ik doen als mijn bagage gestolen of kwijt is?
  • Doe bij diefstal direct aangifte bij de plaatselijke politie. Kan dit niet? Informeer dan de gemeente- of luchthavenautoriteiten, uw conducteur, stationschef, buschauffeur, campinghouder of reisleider. Vraag altijd om een schriftelijke bevestiging van uw melding. Achteraf aangifte doen in Nederland van zaken in het buitenland is niet mogelijk.
  • Raakt uw bagage beschadigd of vermist op een luchthaven? Laat het luchthavenpersoneel dan altijd een PIR (Property Irregularity Report) opmaken.
  • Zijn er getuigen die zagen dat uw bagage werd gestolen? Noteer dan hun namen en adressen.
  • Moet u tijdens uw vakantie vervangende aankopen doen? Bewaar dan de bonnetjes.
Uw bagage is alleen verzekerd als u de aanvullende dekking Bagage hebt verzekerd.
Hoe meld ik schade of diefstal op mijn kortlopende reisverzekering?

U mag ons bellen op +31 13 580 12 34.
Wij helpen u graag. Bereikbaar op werkdagen van 8.00 uur tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur (lokaal tarief).


Op de kortlopende reisverzekering kunt u uw schade niet online melden.

Wanneer ontvang ik een reactie op mijn schademelding?
Hebt u uw schade online gemeld? Wij doen ons best om te reageren binnen 3 werkdagen. U ontvangt uiterlijk binnen 10 werkdagen een reactie. 

Belde u met ons? Vaak handelen we de schade direct voor u af als alle gegevens compleet zijn.
Wat moet ik doen als mijn vlucht geannuleerd is?

Extra kosten die u hierdoor maakt kunt u bij uw luchtvaartmaatschappij of reisorganisatie indienen.


Geeft de luchtvaartmaatschappij of reisorganisatie aan dat het overmacht was en vergoeden ze uw kosten niet? Neem dan contact met ons op via +31 13 580 12 34. Wij ontvangen graag de schriftelijke afwijzing van de luchtvaartmaatschappij en een overzicht van de extra gemaakte kosten. Zo kunnen wij de situatie beoordelen.

Wij geven u graag tips voordat u op reis gaat

Deze tips geven wij u om verlies en diefstal tijdens uw vakantie te voorkomen. En om u te helpen als er iets misgaat.

Bekijk onze tips

Waarvoor ben ik verzekerd?

Dit hangt af van de aanvullende dekkingen die u wel of niet verzekerd hebt. Op de doorlopende reisverzekering bent u verzekerd voor schade en hulpverlening tijdens uw reis.


U kunt dit uitbreiden met: