Alles over welbevinden

Meer lezen over een gezonde levensstijl? Bekijk het overzicht van al onze artikelen over welbevinden.
Vrouw die een boek leest
Welbevinden
Artikel

Gijs Coppens: coronacrisis en mentale gezondheid

Gijs Coppens is gezondheidszorgpsycholoog en directeur van iPractice, een (online) psychologenpraktijk. Sinds de coronacrisis ziet Gijs het aantal online consulten in zijn praktijk sterk toenemen. Dit was voor hem een reden om onderzoek te doen. Wat blijkt, is dat 65% van de respondenten aangeeft stressklachten te ervaren.
Lees meer
28-04-2020
woonkamer met televisie en bank waarop iemand op zijn laptop werkt
Welbevinden
Artikel

Margriet Sitskoorn: ons brein en thuis zijn

Margriet Sitskoorn is neuropsycholoog en hoogleraar aan Tilburg University. Zij weet alles over de werking van het brein en over hoe ons brein reageert op de huidige situatie. Wat gebeurt er in ons brein nu we opeens veel thuis zitten en minder fysiek contact hebben met anderen? En hoe krijgen we ‘grip’ op onze gedachten?
Lees meer
24-03-2020
Een thuiswerkplek met een laptop die open staat
Welbevinden
Artikel

Thijs Launspach: de uitdagingen van thuiswerken

Thijs Launspach is psycholoog en stress-deskundige. Als zzp’er is hij gewend om overal en nergens te werken, maar hij is zich ervan bewust dat dit voor merendeel van de Nederlanders niet vanzelfsprekend is. Daarom vertelt hij graag meer over de uitdagingen van thuiswerken.
Lees meer
23-03-2020
Iemand die thuis achter zijn bureau op een laptop aan het werken is
Welbevinden
Artikel

7 tips voor een gezonde thuiswerkplek

Nog nooit werkten zó veel mensen thuis. Thuiswerken biedt voordelen, maar brengt ook enkele uitdagingen met zich mee. Want hoe zorg je ervoor dat je niet afgeleid raakt van het werk dat uiteindelijk toch echt gedaan moet worden? We geven je 7 tips voor een gezonde thuiswerkplek.
Lees meer
19-03-2020
Een vrouw die achter haar laptop zit en met haar ogen fronst
Welbevinden
Artikel

Waarom piekeren niet erg is, maar soms wel?

Bijna iedereen piekert weleens. Dat is niet erg, maar te veel piekeren kan gevolgen hebben voor je slaap, concentratie en stemming. Een goede aanpak van je piekergedachten helpt deze stressklachten te verminderen. Zodat jij je kunt focussen op wat echt belangrijk is.
Lees meer
11-03-2020
Pagina 1 van 4