Schade, wat nu?

Schade aan uw auto, wat nu?

Blikschade aan uw auto komt nooit goed uit. U wilt natuurlijk graag mobiel blijven. Wij werken daarom samen met herstelbedrijven en merkdealers bij u in de buurt. Zodat u weer snel de weg op kunt.

Zoek een aangesloten herstelbedrijf

Bekijk alvast bij welke aangesloten hersteller of merkdealer u uw auto wil laten maken. Geef dit daarna door als u uw schade meldt.
Onze schadeafdeling beoordeelt namelijk eerst of u verzekerd bent voor de schade.

Meld uw schade

Dit kan 24/7. U meld eenvoudig online uw schade.
U mag ons ook bellen. Wij helpen u graag. Voor vragen over uw schade kunt u natuurlijk ook bij ons terecht.

U hoeft zelf niets meer te doen

Onze schadeafdeling verbindt u door met het herstelbedrijf of de merkdealer voor het maken van een afspraak. Alle kosten regelt het bedrijf direct met Interpolis. U merkt hier niets van.

Blikschade heeft mogelijk gevolgen voor uw schadevrije jaren. Uw premie kan hierdoor stijgen. Onze schadeafdeling bespreekt dit met u.

Voordelen aangesloten herstelbedrijf en merkdealer

Schadeherstel door een aangesloten schadehersteller waarderen klanten met een rapportcijfer 8.8

Bij een aangesloten herstelbedrijf hebt u:

    ✔ 4 jaar FOCWA/BOVAG garantie op herstel
    ✔ reparatie met originele merkonderdelen
    ✔ een vervangende auto tijdens het herstel

Bij een aangesloten merkdealer hebt u ook nog:

    ✔ garantiebewijs van de merkdealer voor het herstel
    ✔ uw auto gewassen en gereinigd terug
    ✔ wachtrij bemiddeling

Mijn schade melden

Online melden

U kunt eenvoudig uw schade online melden. En altijd als het u uitkomt. Wel zo fijn.

Telefonisch melden

Wij zitten klaar voor u. Ook als u vragen hebt over uw schade.

Kan ik mijn auto laten herstellen door een herstelbedrijf dat niet aangesloten is bij Interpolis?
Ja, u mag ook zelf een herstelbedrijf kiezen die niet bij ons is aangesloten.
  • Vraag eerst een schatting op van de herstelkosten bij uw herstelbedrijf.
  • Meld uw schade online of telefonisch. De schadeafdeling beoordeelt dan of u verzekerd bent.
  • Geef de herstelkosten en de gegevens van het herstelbedrijf door aan de schadeafdeling.
  • Het hangt af van de kosten en de gebeurtenis of wij een expert inschakelen.
  • Is er geen expert nodig? Dan mag u de auto laten maken. Geef daarna de rekening telefonisch aan ons door.
  • Is er wel een expert nodig? Dan komt de expert langs of de expert beoordeelt de schade via foto’s en berekeningen op afstand. De dag dat de expert de schade beoordeelt moet de auto heel de dag bij garage staan. Ook als expert niet langskomt. De expert bepaalt het schadebedrag. U hoeft dan de rekening niet aan ons door te geven.
Wat moet ik doen bij ruitschade
Hebt u een breuk, barst of sterretje in uw ruit? Bekijk dan wat te doen bij ruitschade.
Wat moet ik doen als mijn auto total loss is?

Het aangesloten herstelbedrijf bepaalt of uw auto total loss is. Als dit het geval is, dan krijgt u maximaal 5 dagen vervangend vervoer. 


Het hangt af van de aankoopdatum of wij de dagwaarde of aanschafwaarde betalen. De expert doet altijd eerst een onderzoek. Ook de kosten die het herstelbedrijf maakte om te onderzoeken of uw auto total loss is regelen wij direct met het herstelbedrijf.

Kan ik er voor kiezen om mijn auto niet te laten repareren?
Ja, die keuze hebt u. Meld uw schade online of telefonisch. De schadeafdeling maakt dan een taxatieafspraak, zodat we weten wat het schadebedrag is. U hoeft niets te betalen voor deze taxatie.